Mooiste forumhorloge

Alle forumleden bij elkaar bezitten een enorm aantal horloges.
Deze horloges worden met regelmaat op het forum vertoond en de één is nog mooier dan de ander.
Wat vinden jullie nu het mooiste “forumhorloge”?
Het moet een horloge zijn dat in het bezit is van een forumlid.
Het mag er natuurlijk ook één van jezelf zijn.

Voor mij is dat deze:

Rolex Milgauss GV

tegen al dat dure geweld kan ik niet op, dus doe ik maar een gooi naar de roem met mijn bescheiden orisje;)

Ik ben ook helemaal gek op die Milgauss, maar die Patek Philippe van laatst was misschien nog mooier.

Rullemus Schreef:

Ik ben ook helemaal gek op die Milgauss, maar die
Patek Philippe van laatst was misschien nog
mooier.

Misschien…??? >X

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,218897

hcptdg Schreef:

Rullemus Schreef:


Ik ben ook helemaal gek op die Milgauss, maar
die
Patek Philippe van laatst was misschien nog
mooier.

Misschien…??? >X

Mooi is een relatief begrip en “duurder” hoeft niet per sé “mooier” te zijn. :wink:

Daarom is dit topic ook bijvoorbaat ten dode opgeschreven… Mooi is ‘in the eye of the beholder’, dus daar kom je nooit uit. Dat de PP duurder is dan de GV weet ik, maar mijn hemel, wat is hij ook veel mooier :wink:

Yep, mooi is inderdaad heel persoonlijk, zo vind ikzelf bijvoorbeeld niets aan casio, parnis en dergelijke, ook Omega kan me niet (meer) bekoren.

Hier een andere PP die ik ook zeer de moeite waard vond: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,214994

Echter ook de mooie vintage rolexen die ik hier vaak voorbij zie komen doen me ook watertanden.

Hoi,

Dit is één van mijn mooiste klokken. Een bescheiden 500m duikertje. Het is een klok gebouwd door Eterna, naar Pininfarina ontwerp. Ik combineer dit horloge met de autohobby, (de Pininfarina 406 V6 coupé), en daarmee krijgt ze een extra dimensie voor mij. Het is bovendien een limited edition, er zouden naar verluidt slechts 900 exemplaren van zijn gemaakt. Of dit de waarheid is, weet ik echter niet met zekerheid, en de zak met zout staat dan ook onder handbereik voor een korreltje of wat…

Leuk is tot slot dat de eerste twee cijfers van het serienummer (434), exact overeenkomen met de eerste twee cijfers van het kenteken van de auto waarmee ze op pad mag. En dat maakt dit horloge voor mij heel bijzonder. De wijzerplaat en bezel hebben bovendien sterke gelijkenissen met de kleur van de hobbyauto :wink:
Ik kocht het horloge een half jaar geleden als N.O.S. voor een prijs waarbij je bij andere merken amper het bandje hebt :smiley:

Dus een win/win/win/win situatie dacht ik zo…

Groet,

Nico.

Heb je ook een Porsche en een Opel Omega?;):D;)

Ik snap dat dit extra bijzonder is. Mooi merk en horloge.(tu)(tu)(tu)

Ik vond de PP’s erg fijn maar daar heb ik niets aan, want die wil ik niet betalen. Net als de Rolexen die ik soms langs zie komen, prachtig! Dus heb ik gekozen voor een horloge van mezelf dat ik de laatste tijd verwaarloosd heb en nu gelijk weer eens ga dragen: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,138005,138005#msg-138005

Ik blijf deze toch ook erg mooi vinden…

Hi hi…

Nee, géén Porsche of een Opel.
Mijn auto’s zijn altijd Frans geweest, en dat zal vermoedelijk wel zo blijven.
Geloof het of niet, maar omdat er (helaas) Porsche design op de wijzerplaat van de P6310 stond, heb ik lang lopen dubben of ik ze wel zou kopen. Met Porsche als automerk heb ik maar tot op bepaalde hoogte iets, dus om daar een klok van te kopen?

Maar de Flat six als model van Eterna was té mooi, dus toch maar aangeschaft. PD gebeuren op de plaat is ook nauwelijks te zien :wink:

Groet,

Nico.

Mooiste van het forum vind ik de IWC 7 days van BlackSP
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,166994,166994#msg-166994
En wanneer het sigaar uit eigen doos betreft, mijn Meistertaucher

groet Koen

Deze, ondanks de leeftijd (uit 1967).
Doet wat 'ie moet doen: de tijd aangeven.
En verder doet 'ie niks.
Maar dat tijd aangeven, dat doet 'ie geweldig nauwkeurig.

Niks overbodigs (geen datum, geen dag, geen chrono, zelfs geen kroon).
Mooie techniek (stemvork).
Mooi geluid (zoemmmmm)
Mooie vormgeving (tijdloos, simpel, strak).

Mijn favoriet:

Dit vind ik persoonlijk een hele mooie.

Ik ga ook voor de Patek van Rainer, wat een gruwelijk mooie klok zeg…


Dit vind ik ,ondanks fervent Breitling fan , een van mijn mooiste horloges.
De TagHeuer Microtimer

Deze maakt een kleine kans denk ik,

en anders is het voorlopig MIJN mooiste.

gr Ron

pfff zoveel mooie…

mijn favoriet blijft nog altijd de speedmaster. ik weet niet wat het is…

echter was ik laatst wel ontzettend gecharmeerd door een foto van jmn

als ik dan toch een andere dan omega zou willen zou dat een goede zijn

Hoewel ik de Moser van Markv als één van de allermooiste (dress)watches zie:


X( damn… look at it!

…schaam ik me nou ook weer niet voor mijn van der Klaauw: