Mooiste Seiko 5 verkiezing

Deze is natuurlijk de mooiste :wink::wink::wink:

3 likes

This is mine, ook mooi met afwijkende kastvorm

10 likes

Helemaal gemist deze, eentje voor onder de 400 :scream:

1 like

Das een hele mooie! Looks als de Navigator Timer maar voor een betere prijs​:+1:t2::blush:.

Mijn eerste 5, maar zeker niet de laatste.
İk denk er sterk over een hele collectie 5jes aan te leggen

2 likes

Niet doen! Daar komt geen eind aan :smile:

5555555

1 like

Prijs kwaliteit onklopbaar

Beste vijfjes-lovers!
Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen aan mijn wens. Ik heb een kleine crush op de Sarb033, en dan specifiek op de prachtige kast (al is de rest even mooi). Om budgettaire redenen gaat deze Sarb er voorlopig niet komen maar ik heb hier een vijfje liggen dat ik wel om kan flipperen.

Mijn vraag: kent iemand een vijfje met een kast die sterk lijkt op de Sarb? Ik doel specifiek op de details aan de zijkant, met het stuk gepolijst-geborsteld.

Mijn shortlist bestaat tot op heden uit de SNK623 en de SNK381, al zijn deze niet helemaal hetzelfde. Ik ben mij daarnaast bewust van de SNKL45 maar die vind ik gewoon niet zo geslaagd. Hieronder de SNK623. Het 5-bandje dat eraan zit maakt niet uit, deze zal ik niet tot nauwelijks dragen.


4 likes

Wijzeplaat van een SNXS79
Wijzers van een SNK623
Kast van ??

Er is zeker wel een kast te vinden die lijkt op de SARB033. Maar moeilijk om een kast te vinden die er op lijkt. En als je dan al eentje geborsteld/gepolijst zou vinden, dan zal dit de finish van de SARB033 niet evenaren.

5jes zijn zeker leuk. Hier de mijne, van mijn pa gekregen. Geen idee hoe oud of welk type. Maakt me eigenlijk ook niet uit :scream:.

2 likes

Die blauwe! Heb ik ook… NA

1 like

Dit was tot vandaag de mijne, mag er toch wel wezen.

1 like

welk serienummer heeft deze prachtige klok?

Mooie aanbieding voor een “vijfje”

http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-sports-89/seiko-5-automatic-snk623-snk623k1-snk623k-mens-watch-4146.html

1 like

Mooi model inderdaad, alleen jammer van de band. Ik heb vrijwel hetzelfde model thuis liggen, maar dan met een grijze plaat (+geleverd met saffier van Rob). Mooie verschijning, alleen de band aansluiting zorgt ervoor dat er weinig mogelijkheden zijn! Of je moet natuurlijk iets laten brouwen door iemand. Ik heb hem denk ik wel geteld 2x gedragen… :sweat_smile:

1 like

Smaken verschillen. Ik heb me nog nooit gestoord aan de bandaansluiting. Ik kan me wel inbeelden dat sommigen er leer willen op gooien.

Hier de mijn uit 2009.

8 likes

Blijven inderdaad weinig opties over. Maar staal staat hem wel het beste denk ik. Nato gaat ook niet helaas.

7 likes

welk type is dit? erg mooie klok.

SNK623

3 likes