Mooiste wijzerplaat ooit?

Dat is dus een beetje mijn punt; LE, beschikbaarheid of zeldzaamheid o.i.d. maakt een wijzerplaat niet per se de mooiste…

2 likes

Heb je helemaal gelijk in, maar gelukkig dat smaken verschillen wat een mooie plaat is :wink:. Ben je er al uit welke plaat ik dan moet laten zien. Prijzen maken ook niet uit, gewoon de wijzerplaat.
Deze is vrij simpel en toch vind ik hem mooi :smiley:

4 likes

Helmaal mee eens, ze moeten die lui opsluiten of minimaal 2 jaar TBS :laughing:

5 likes

Gewoon epic.

15 likes

Denk dat het topic meer gezien wordt als ‘deel mooie wijzerplaten topic’

Dat gezegd hebbende, ook Rolex maakt echt fantastische wijzerplaten die op foto’s niet echt eer aangedaan worden maar in de zon om de pols absoluut. Mooiste ooit? Zeker niet. Bijzonder mooi om te zien, zeker wel.

Mijn favorieten bij Rolex momenteel, blauwe en beetje zandtextuur zilveren platen van de YM, of de Platinum Daytona wijzerplaat.

8 likes

Hee kijk, die misstaat hier niet. :ok_hand:

1 like

Precies :joy:
Zelfde volk dat bij dress horloges een daydate of nog erger een submariner laat zien.

Kan me voorstellen dat jij het een heel mooi horloge vindt. Maar mooiste wijzerplaat?
Eerder laat je dikke klatser zien, of shiny bling :sunglasses:
Dus niks mis mee, maar mijn inziens niet geheel passend in dit topic.

Plaatje voor de sfeer van een handgemaakte wijzerplaat:

Of (blijkbaar een van de gecompliceerste om te maken) wijzerplaat van GS (maar daarmee niet de winnaarvoor de mooiste):

8 likes

36 likes

Topic kan dicht.
Bedankt Stefan :fu:

:sweat_smile:

3 likes

Voor mij deze, let op de aventurine achtergrond

Maar deze mag ook

10 likes

Mijn meest bijzonder plaatje… staan er nog een paar op chrono…

8 likes

Eigenlijk niet, de wijzerplaat ontbreekt zelfs.
Doet overigens niets af aan de schoonheid

2 likes

Zie hier een hoop waar ik me echt niet in kan vinden als zijnde ‘mooiste’z
(bijv Rolex helderblauw… erg mooi maar komop zoo mooi ook weer niet. En ja ik heb er zelf ook een :ok_hand:t2::stuck_out_tongue_winking_eye:)
Maar zie ook platen die zeker ook in mijn optiek erg mooi zijn.

Ik denk dat wijzerplaten heel erg specifiek zijn en vooral heel erg persoonlijk. De een houdt van rustig de andere van drukker of zelfs uniek (zoals stones/meteoriet)

persoonlijk vind ik deze JLC erg mooi gezien de vele verschillende manieren van afwerking van de wijzerplaat en andere onderdelen in het zicht onder het glas.
Tevens vind ik het contrast mooi tussen de materialen en de kleuren (bijv het heldere twistje).

6 likes

Beauty is in the eyes of the beholder… dus wat is er mis mee dat Rolex eigenaren dat een prachtige wijzerplaat vinden? Niet mijn smaak, but who cares?

Ik vond deze prachtig, maar zal een van de weinigenzijn, again who cares?

6 likes

Ik geniet elke dag keer weer van mijn blauwe rakkers. Maar mijn rode rakker is in het juiste licht ook heel bijzonder:

En die blokjes vervelen nooit.

10 likes

Wow… prachtig!!!

1 like

9 likes

Diep sunburst rood. Prachtig :heart_eyes:

9 likes

Ik ben wel into sober zacht groen…

15 likes