Moonswatch, do or don't?

Zo denk ik er ook over. :+1:

Plaatje voor het idee. :grinning:

11 likes

het woord plastic is hier al enige malen voorbij gekomen,
en om nu ( ik weet niet juist hoeveel dat ding kost ) 200/250€ aan een “plastic kast” te geven :woozy_face:
dan zijn er véél goedkopere en betere items te vinden die ook de tijd geven en mss wel beter :ok_hand:
het was in mijn opzicht in het begin dat deze uitkwamen niet meer dan een hype,
en naargelang ze nadien hier in het blauwe gedeelte verschenen denk ik dat ik gelijk had.

1 like

Als dat het enige criterium is moeten we het hier omdopen tot het Casio F91 forum.

5 likes

Marketingtechnisch doen ze het fantastisch, want ze spelen echt met mijn brein :joy:
Mijn verstand zegt: “Niet doen, houd het geld voor andere horloges”, maar mijn hart zegt: “kopen kopen kopen!!!”.

Want kijk nou… die lava is toch echt fantastisch!!! Zou ik wel of niet??? Wat een kl#te hobby is het toch… kan niet eens rationeel denken :see_no_evil:

Ik kan ze geen ongelijk geven. Zou ik ook doen als ik aan het roer zou staan. Omega heeft in 2020 een hoop geld mis gelopen doordat de olympische spelen waren uitgesteld, maar de MoonSwatch maakte het tekort weer ruimschoots goed. Je moet als bedrijf toch geld verdienen.

3 likes

Haha ja zo gaat dat… :laughing:

Ik heb voor mijzelf besloten dat het bedrag te verantwoorden is omdat ik voor dat geld niets kan vinden dat dezelfde zomerse fun factor heeft. Plus zo’n Moonswatch draagt heerlijk op een rubber aftermarket bandje. Kortom…ideaal voor de warme dagen. :sunny: :ok_hand:

6 likes

Nou @Juko, welke heb jij straks incoming? :grin:

Die Lava is echt by-far de mooiste versie (tot nu toe). :ok_hand:

Ik doe het met de onder-list Earth variant. :v:

5 likes

Dat vind ik ook de leukste van de MoonSwatch OG, om ze maar even zo te noemen. Het is wel matchy matchy met je outfit :grin:

1 like

Volgens mij is dit al de nieuwe Polaris met de aventurine-like dial? Mijn favoriet van de nieuwe 3. Goed verkrijgbaar bij de Swatch stores trouwens.

1 like

Thanks. :sunglasses:

Was wel meer toeval dan wijsheid hoor. Ik ben niet bepaald een stijlicoon.

3 likes

Je zegt het zelf al, je moet het horloge in het ‘echt’ ervaren. Zo zat ik zelf te loeren naar de ‘Misson to the Moonphase’, maar knapte ik de winkel af op de plastic feel & look van het horloge, terwijl ik op sociale media gave foto’s voorbij zag komen.

Die van @Petteflet is de Earth. Die is wat lichter groen. Die jij bedoeld is inderdaad de nieuwe, geïnspireerd op het poollicht/noorderlicht. De kleur van de kast is dan nog feller. Ook wel erg lekker trouwens.

1 like

12 likes

Misschien een goede aanvulling dat dit glas is aangepakt bij de Moonphase modellen (en ik neem ook de recente 3 releases)?
Er zit nu een soort vernis laag overheen die kras werend is. Maar hóé kras werend en duurzaam… geen idee. Op mijn Moonphase is tot nog toe niets te zien, dus verbeterd is het wel.

2 likes

Ziet er gaaf uit. Marketing technisch wil je ze allemaal hebben. Ik sla over. Kies liever voor dat geld voor een Citizen, Seiko. Of leg het bij een horloge in een duurdere categorie. Voor mij nu iig dat laatste

2 likes

Dat wist ik niet. Dank voor deze info.

1 like

Wat is die Speedy in het midden? Herken 'm zo snel niet?

Ik vind de MoonSwatch echt veel te dure brol. Rampzalig. Die knoppen vallen er soms moeiteloos af, het uurwerk is verschrikkelijk, niet te servicen, de case is goedkoop.

Ik heb, toen de MoonSwatch nét uit was, een Tissot V8 Chrono gekocht voor… 300 euro. Stalen kast, leren band, automatisch uurwerk dat te servicen is. Ik had een kortingsactie, true, maar dan nog. Beetje zoeken en je kan gave dingen vinden voor evenveel als de MoonSwatch. Hier trouwens naast mijn Speedy HBSia (44mm in titanium met GMT, column wheel, coaxial; mijn alltime favoriet).

1 like

Speedmaster Reduced (kleinere versie)

2 likes

Gotcha, thanks. Ik vind 'm stiekem helemaal niet zo onaardig hoor. Ik weet dat ik als horloge-liefhebber 'm helemaal niks moet vinden, maar stiekem…?

Ouch :grimacing: Nee dan blijf ik lekker bij m’n Moonswatch. :wink: