Als ik moet kiezen tussen staal of plastic: staal.
Als ik moet kiezen tussen een caliber 5100 of quarts: 5100 (dit is een 5100).
Als ik moet kiezen tussen niet-servicen of wél.
Tja.
Voor vakanties en werk buiten, is die Tissot echt heel erg prima. Heb er een stalen band voor gevonden, en dat maakt 'm nog veelzijdiger. Zou dus niet echt weten wat er ‘mis’ is met deze.
Ik vind de Moonwatch Speedy en alles wat daarvan is afgeleid nogal saai en braaf en een erg ‘obvious’ en veiligheidszoekende keuze als het om horloges gaat. Maar goed, toen de MoonSwatch werd aangekondigd dacht ik: “Ach, leuke kleurtjes, het kost niet veel, leuk voor de zomer!” Maar toen bedacht ik me dat voor mij een typisch zomerhorloge goed stevig moet zijn en heel goed tegen water moet kunnen. Dus nooit gekocht en nog steeds lekker, naar volle tevredenheid, m’n TAG Heuer en Squale duikertjes om de pols. Daar hoef ik me tenminste geen zorgen over te maken.
Ik had er laatst een paar in m’n handen in een Swatch store en ik vond het helemaal niks. Swatch voor teveel geld met een waardeloze band en dito comfort. Voelde ook goedkoop aan. Deed me een beetje aan een kinderhorloge denken. Maar ieder z’n ding…
no argument there. Hij ís spuuglelijk. Maar ik heb andere criteria dan alleen looks. Kwaliteit van de materialen, duurzaamheid, kunnen servicen, etcetera, spelen een grote rol, en als voor 250E ik een volledig automatische chrono kan scoren, nieuw, met box&papers, van een klassiek merk met klassiek uurwerk, dan ga ik daar ook serieus voor. Staal&saffier > > plastic
En ja wat die andere punten betreft heb je volkomen gelijk. Een kwalitatieve aankoop is een Moonswatch niet echt. Maar als kek kleurig zomerse vibe klokje…top.
Als je geld niet waarderen kan door er een moonswatch voor te kopen geef ik met liefde mijn bank gegevens. Dan ben je je geld ook kwijt en weet je zeker dat je er niets degelijks voor in return krijgt
Do. Heb er zelf twee: Moon en Saturn. Originele bandjes werkten niet voor mij, dus siliconen erop. Draagt veel prettiger. Het is een gimmick horloge, maar naar mijn smaak wel een leuke. Heeft verder niet erg veel met Omega te maken.
Laat er geen twijfel over zijn, het is een Swatch. Heb er meerdere van gehad. Gekocht uit een opwelling en achteraf de honger naar een Speedy niet kunnen stillen (natuurlijk niet).
Het is wel een geinig horloge, maar voor mij was de trend snel voorbij.
Het breng in iedergeval roering! Relatief weinig positiefs te vinden tussen alle berichten trouwens, eigenaren zijn met gemengde gevoelens tevreden of raden het af. Ik lees dat de Moonswatch wel een soort wisselhorloge is in de collectie. Kopen, een tijdje dragen, doorverkopen en vervolgens toch weer een nieuwe/andere kopen. Is het dan toch echt de hype? Maakt het Omega logo en design dit horloge dan zo interesant? De moonswatch is voorradig, dat wil volgens mij alleen zeggen dat men nu voor (om in de forum termen te blijven) het blauwe gedeelte gaat.
Heel veel mensen zeggen nee maar kijken toch stiekem mee!
Het is niet mijn verwachting voor het horloge maar nieuwsgierigheid wat mij deze topic deed openen.