Ik zou zeker contact zoeken met de verkopers. De verkoper van de fake kan best te goeder trouw zijn.
Ik heb twee keer een geschil gehad met Vinted aankopen, maar beide keren naar tevredenheid opgelost.
Een keer een Mumbai special ontvangen. Contact met verkoper die te goeder trouw was en hij heeft het horloge terug genomen.
Een keer een horloge opgestuurd gekregen dat duidelijk niet overeen kwam met de advertentie.
Verkoper wilde niet echt meewerken maar via interventie van Vinted toch terug kunnen sturen en geld terug gekregen.
Bij echte merken heeft Vinted inmiddels ook de fraudepreventie sterk verbeterd. Ik verkoop en koop zelf ook via Vinted (o.a. horloges), maar nog nooit problemen gehad.
Ik heb deze al laten zien in wat draag ik vandaag.
Maar heb ook de Swatch overwogen, en toch niet gedaan. De real one te duur voor mij, maar deze komt niet makkelijk van mijn pols als beter.
Mag ik samenvatten :
Te duur voor een plastic horloge.
Voor een lagere prijs kan je een stalen horloge kopen met automaat, quartz of handopwinder chronograph.
Het plexi glaasje krast vrij makkelijk maar is ook makkelijk te verhelpen.
Een klap op een Pusher kan fataal zijn.
Zeer licht : is eigenlijk een voordeel. Maar wij horlogeverzamelaars willen eigenlijk wel staal voelen.
Is geenszins een Omega. Het design is gedeeltelijk Omega.
De bandjes met velcro kunnen maar weinigen bekoren.
Niet te servicen. Maar hoeft ook geen onderhoud.
Veel negatiefs aan te merken, maar ze zijn zó leuk.
Ik heb de Moon, de Mercury én een Omega Moonwatch Professional.
Ha, zo is het ook bij mij gegaan in '22. Flikflak voor mijn zoontje en de Saturn voor mij. Gekocht in Parijs op de Champs. De Moon kwam dit jaar omdat het de Moon is.
Nou het is het geld niet waard. Maar als je er geld voor overhebt is het een grappig horloge. Ik moet zeggen mij beviel wel dat die zo licht was maar ik was altijd bang dat die kapot zou gaan als ik hem liet vallen, zo plastic en goedkoop voelde die aan. De kwaliteit is bagger slecht. Maar ik vond hem wel een leuk zomer horloge.
Ik heb hem zelf nog niet in handen gehad, wel even in de etalage gezien.
Vind de kleuren erg leuk , maar als ik dan de kwaliteit dingen hoor van mensen die ze hebben hoeft het niet voor mij.
Dan koop ik voor dat geld wel iets anders wat gewoon goed werkt of beter gezegd gewoon doorsparen en een horloge kopen die je echt wilt
Als ik het zo bekijk is het een te dure Swatch.
Ik denk dat ik het maar gewoon bij mijn originele speedmaster houd dat vind ik nog steeds een snoepje
de Speedy is een toolwatch van een ontwerp wat al sinds de jaren zestig in omloop is. Het is eerder een Volkswagen Transporter dan een exotische auto, kijkende naar het prijspunt en de filosofie.
De gemiddelde moderne Ferrari is lelijker dan de gemiddelde moderne VW Transporter, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik moderne sportauto’s wel heel erg lelijk vind.
Evengoed is een Timex Marlin Jet of Q Quartz heel erg niet saai. Dat zijn gewoon straffe ontwerpen die in het geval van de Q in veel leuke kleuren te koop zijn.
Dat zijn God zij dank geen Ferrari’s, maar gewoon leuke Datsun 240z ontwerpen.
De klittenband zit erop omdat de Apollo astronauten hun Speedmasters ook met klittenband over het maanpak droegen. De band zelf is helemaal niet slecht maar het omvouwen door het harde plastic ringetje is een afknapper qua comfort. Daarom zit de mijne op 20mm Hirsch leer en dat draagt voor mij fijn.
Nee, alleen de kastvorm is hetzelfde en de wijzerplaat op de indeling van de subdials na.
Nee, het is mijn quartz horloge met de grootste afwijking van allemaal. Ik heb een Ronda en twee Casio quartz horloges die de Swatch ETA quartz flink overtreffen qua nauwkeurigheid maar ondanks dat is ie natuurlijk nog steeds nauwkeuriger dan een gemiddelde Rolex automaat.
Onder voorwaarde dat je de chronograaf niet te vaak gebruikt want dan zijn de pushers versleten en heb je al niets meer aan dat gedeelte.
Echt, doe het niet! De mijne ligt voornamelijk in de horlogedoos, je bent er heel snel op uitgekeken.
Ik heb me ook laten verleiden door de ophef, meer dan 100 euro is ie niet waard.
Absoluut! Bij sommige Edifices krijg je zelfs saffierglas en dan praat je over 150 euro.
Kwalitatief beter maar je reinste plagiaat. Maar goed, dat staat ook op de wijzerplaat: Plagiani Design (geen idee welk design overigens).
Serieus: je bent al ruim 3 jaar HF lid, TL-2 en je koopt voor 500 euro 2 Moonswatches op Vindet terwijl er voldoende betrouwbare exemplaren in het blauw staan?
Dat is inderdaad wel een heel zure en wijze les…
Moderne ferrari’s zijn inderdaad spuuglelijk. Zoals eigenlijk alles wat exclusief en duur is tegenwoordig ten ondergaat in een soort modernistische romantiek van bladgoud en overvloed. Maar soit, you catch my drift denk ik.
Sorry man, maar boooooring. Ik vind dit echt de vinex wijken met visgraat vloeren van horlogeland. Het is leuk gedaan, it checks all boxes, je kan je er geen buil aanvallen maar 0.0 emotie erbij.
Trouwens wel grappig, ik dacht dat m’n MoonSwatch kapot was. De rechter sub-dial ‘hour counter’ deed niks na het verstrijken van 60 minuten. Blijkt het geen ‘hour counter’ te zijn. Blijkt een timer voor milliseconden.