Moonswatch, do or don't?

Impulsief, mijn beide zonen hadden een goed eindresultaat op school, zoeken naar Mission to the Moon, verkopers met enkel 5 sterren reviews…

I should have known better …
(de ene verkoper wist van niks, de andere beweert dat het horloge gestolen is bij Mondial Relay)

en laat dat nu de nummer 1 give away zijn van een valse Moonswatch :wink:

Probleem is dat deze gruwelijk goed nagemaakt worden… Sommige moet je ze bijna naast elkaar zien…
Uiteraard is een flesje water helemaal oplichting…

Ikzelf koop en verkoop ook redelijk veel via vinted.
Heb ook 1x iemand gehad, die beweerde dat ik een leeg doosje verstuurd had :frowning_face:
Uiteraard niet zo… Maar veel miserie mee gehad…
Had van alles gelukkig foto’s, en ze hebben uiteindelijk mijn effectieve verkoopprijs vergoed.
Sindsdien maak ik van dure verkopen/aankopen een video bij inpakken/openen van de pakketjes…

1 like

Ach man, wat zuur. Krijg je nog iets van tractie bij Vinted om je geld terug te krijgen? Mocht je desondanks nog op zoek zijn naar de horloges, de originele collectie moonswatches is echt goed op voorrraad bij de Swatch winkels…

Om terug FF op het topic te reageren…

Ik zou het doen!

In elk geval, mijn “Mars” zal nooit de collectie verlaten :smiling_face:

Gekocht tijdens een citytrip naar Barcelona…
M’n vrouwtje heeft de Venus op hetzelfde moment gekocht.
Vrouwen komen tenslotte van Venus, en mannen van Mars…
Heb er een “remove before flight” NATO voor gekocht bij CNS en past er perfect bij al zeg ik het zelf :blush:

Wat een verborgen hints allemaal bij de aankoop van 2 horloges hahaha

Nu de plaatjes:

Gr

1 like

Voor de namaak ben ik mijn centen kwijt, de fles water gaat misschien terug naar de verkoper.
Nog een geluk dat het een merk van water is dat niet in BE te koop is :smiley:

Ik denk dat ik inderdaad hier in het blauwe wat rondkijk, of even binnen loop bij Swatch winkel samen met de zonen, is ook deel van de ervaring.

Tja, leuk dagje uit van maken en je zonen met een blitse Swatch naar huis. Klinkt als een goed plan! En eenmaal thuis ritueel dat namaakding verbranden. Alleen niet de rook inademen.

2 likes

Aan de doos kan je het zien:

• de M en N zijn ander lettertype
  • de achterkant met modellen is de tekst op valse overal wit
  • de hoekjes van binnendoos zijn anders

horloge zelf:

• de millisecond dial werkt niet op namaak, daar is het een datumwiel
  • de kroon is volledig anders

maar idd, op de foto’s bijna niet van echt te onderscheiden, ze weten goed wat ze niet tonen

Heb ook enkel maar goeie ervaringen op Vinted, G-schocks, bandjes voor Breitling, etc…

1 like

klinkt idd als een goed plan !

Sorry, maar dat heb je gewoon fout. De Marlin Jet verhoudt zich tot een Vinex wijk als het Guggenheim museum tot mijn twee onder een kappertje.

Hier zit zo veel meer “ontwerp” in dan in een Moon(S)watch dat ze niet eens op dezelfde planeet leven, qua vormtaal. Als je mij niet gelooft, kijk dan naar de video van deze man, die onder andere ook A. Lange & Söhne verzamelt, Bremont en Rolex in de kist heeft liggen, en ook een fan is van Piaget en Louis Vuitton, om maar eens een paar high end design en horlogemerken te noemen.

Zijn oordeel over de Moonswatch is vernietigend. Hij kocht er eentje, en serveert 'm direct af als goedkoop prul wat niet eens fatsoenlijk doet wat er op de doos staat:

Als ik @Vriendje was zou ik deze twee Youtube video’s eens bekijken, en vervolgens mijn conclusies trekken. Ik heb een Moonswatch gepast en bekeken, en vervolgens mijn handen maar eens grondig gewassen om van het gevoel af te komen.

1 like

Idereen zet er een ander bandje aan, op amazon zijn mooi passende bandjes te vinden voor 14-18 euro. Nadeel van de klitteband is dat het voortdurend overal aan blijkt te “plakken” Moet zeggen dat het wel een zeer accuraat quartz uurwerkje wat na bijna 3 maanden nog steeds nauwkeurig op de seconde loopt.

Ik ga op je Timex reply terugkomen,

Maar wat je hier zegt klopt niet. En wat een verschrikkelijke man trouwens. Ik heb even meegeschreven:

Minuut 1 tot 4: Geklaag over de beschikbaarheid en de koopervaring.
Minuut 4 tot 6: Speculatie over de bouwkwaliteit.
Minuut 7 tot 17: Geklaag over het feit dat de informatie op de website incorrect is en meneer als een echte Karen zijn gelijk probeert te halen.
Op minuut 18 heeft meneer een extra bandje gekocht voor z’n moonswatch en draagt hij het horloge met veel plezier.

Dit waren wel 18 lange, lange minuten FATC… Ben Teddy Baldassare gaan volgen op YouTube dankzij jou, je voldoet met deze man niet aan mijn verwachtingen :wink:

1 like

Eigenaar Moonswatch Mercury hier. Prima horloge voor erbij. Heeft geen Speedmaster gevoel, maar als je dat wil moet je een Speedmaster kopen. Da’s logisch. Een Oris Diver geeft ook geen Rolex Submariner gevoel.

Ik heb de klittenband-band (is dat een woord?) vervangen door een zwarte Hirsch band van rubber. Smoelt goed, draagt comfortabel en het ziet er prima uit.

2 likes

Nee, een dead give away is als de wijzers vastgeplakt zitten. :ghost:

Hier een mooi overzicht hoe een fake Moonswatch te spotten…

https://www.reddit.com/r/MoonSwatches/comments/zzpo1c/guide_how_to_spot_a_fake_moonswatch/

Precies dat, hartstikke leuk voor erbij, kost niet de wereld en lekkere frisse kleuren. Ik ben verre van een Speedmaster liefhebber (vind de normale Speedy echt heel saai…) maar deze zijn gewoon leuk :slight_smile:

Wel meteen ander bandje erop idd!

3 likes

Dat is dan wel extra zuur. Fijn dat het goed gaat op school met je zonen, dat is pas echt belangrijk. Excuses, mijn opmerking was misschien wat kort door de bocht…

2 likes

:open_mouth: Ik heb ze wel eens in het wild gezien en vond ze toch wel heel mooi… Maar te duur voor mij. En als ik het geld ervoor had dan kocht ik eerst een Grand Seiko.

Zoals beloofd.

Vooropgesteld, ik vind die Marlin Jet stiekem een erg mooi horloge. Mijn eerste reactie was voornamelijk gebasseerd op de productfoto die Google mij gaf, zoiets als deze:

Je verliest hier bijna alle diepte en wat er overblijft is een (voor mij) nutteloze 24h subdial en een 3/4 crosshair. Die verzonken markers in de rehaut zijn wel gaaf. Maar juist die domed hesalite en de grafering onder curve hiervan maken dit horloge erg interessant.

Je noemt de Moon(S)watch. Dat impliceert dat je hierbij ook refereert aan de originele Omega Moonwatch pro. Dit is een van de meest herkenbare horloges die er is en samen met de Daytona, de vader en moeder van alle chrono designs. In deze Moonwatch zit geen designtaal maar is mijn inziens de designtaal.

Met de Moonswatch, heb je de mogelijkheid om een directe afstammeling van dit oerdesign voor weinig geld en met weinig zorgen te dragen. Komt dat met tekortkomingen? Zeker, maar dat ontkent niemand hier. En dit is controversieel omdat het veel mensen tegen de verkeerde haren strijkt om dit horloge een afstammeling van een Moonswatch te noemen. Maar het is en blijft een samenwerking van Swatch met Omega met dat legendarische design.

Deze Timex is echter een hommage aan een designtaal. Het is een toepassing van het Space Age design op een modern horloge. Je zou je kunnen afvragen of die 24 subdial dan een goede keuze is (volgens mij is practische toepasbaarheid een van de kenmerken van deze design stroming en ik heb een 24 h subdial nog nooit practisch gevonden), maar al met al is dit horloge erg goed gelukt. En is het een beter horloge dan de Moonswatch? Ongetwijfeld, alhoewel de YouTube die je post ook zeurt over de kroon; erg Moonswatch ;).

Het is echter ook monotoon en steriel. Het verzamelt reeds bekende elementen bij elkaar en plaatst deze in een horloge. Dat is goed gelukt maar dat maakt geen horloge met een verhaal. Als ik iemand met die Timex zie, denk ik; hey, leuk horloge, hebben ze mooi gemaakt. Maar het heeft in the grand scheme of things toch niet de impact van het Guggenheim op architectuur of de Moonwatch op horloges?

De Moonswatch draagt de hele historie van de Moonwatch met zich mee en breidt deze uit naar een breed publiek. En doet dat zonder zichzelf heel serieus te nemen met kekke kleurtjes, een kinderlijk bandje en een goed gelukte hype.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat ik hier een uphill battle aan het voeren ben. Je hebt precies de Timex uitgekozen die ik wel zou willen hebben. Maar ik vind Timex toch stiekem wel een beetje zoals een all you can eat restaurant met alle smaken van de wereld. Je kan alles eten wat je wilt maar stiekem smaakt het allemaal hetzelfde.

2 likes

Eens.

Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van de Moonwatch, en ik ben het levende bewijs dat de MoonSwatch mijn verlangen naar een Speedy nog verder heeft aangewakkerd. Dit heeft ertoe geleid dat ik deze twee weken geleden heb gekocht. Weliswaar de Date, maar de MoonSwatch bevestigde voor mij dat dit gewoon een super kek horloge is.

1 like