Simpel.
Gaat het je om het merk/model, of gaat het je om het gebaar?
A) uitleggen wat er verkeerd is gegaan en waarom, en je dochter zich naar laten voelen.
B) dragen met trots en elke keer dat je er naar kijkt liefdevol aan je dochter denken
C) achterhalen welke wandelende zaadvlek misbruik heeft gemaakt van de naïviteit van je dochter, haar geld terughalen en daarvoor een Venus halen voor haar terwijl jij verder gaat met B)
Het gebaar van de dochter van BroederBill is ontzettend lief.
Maar aan de andere kant is zij kennelijk kwetsbaar en gaat ze binnenkort ook nog zelfstandig wonen. Dan zal je haar nu, in haar eigen belang en in je verantwoordelijk als ouder, moeten laten weten wat er fout gegaan is. Het is een onontkombaar deel van opvoeden.
Van dure zaken zoals horloges moet je echt verstand hebben, schat, en die kan niet iedereen zomaar gaan kopen. En verder, draag de nepper met plezier! Je kunt altijd nog eens de echte kopen àls die normaal te krijgen zijn. Leuk uitje van maken samen met je dochter.
Niet te zwaar aan wegen. Het gaat in essentie niet om een nep horloge, maar bij wie je vertrouwd kan kopen. Hier kun je een mooie les van maken. Dit zijn van die fouten waarvan je blij bent dat het je kind overkomt bij een relatief klein iets. Hoort bij het proces.
Ik zou laten zien hoe je zoiets voorkomt in de toekomst, hoe nu te handelen (jegens de verkopende partij of kanaal), en dat alles met een grote glimlach en het horloge om je pols. Het gebaar is immers wat telt, en deze makkelijke instinker doet dáár helemaal niets aan af.
Het is aan jou of en hoe je dat gesprek gaat voeren. Maar dat was wel de insteek toen ik over de harde waarheid begon.
Een goede vriend van me heeft een zoontje met down, en bij hem is dat gesprek vrijwel zinloos, want die blijft op het niveau van een vierjarige hangen. Die zal beschermd moeten blijven, maar hij zal helaas nooit een fooienpot verdienen.
Als je echter goed genoeg bent om iets te werken en van een fooienpot dingen voor je vader te kopen… Tja. Dan zou je vader je het verschil tussen een goede en een slechte winkel uit kunnen leggen.
Evengoed blijft het natuurlijk heel erg naar om zo’n kind in haar enthousiasme teleur te moeten stellen.
Absoluut dragen! Kijk hoeveel je dochter van je houdt en met welke intentie het gegeven is. En wat is een originele moonswatch? Juist, een plastic kopie van de moonwatch met een quartz uurwerk erin.
Nee joh ik snap je helemaal. Ze zit sociaal emotioneel op 8-10 jaar. Maar qua sociaal redzaamheid op 16 jaar en dan verbaal op mavo niveau. Maar qua basis vertrouwen zoals hechting op baby niveau. Een niet harmonisch beeld. Ook ik schat haar vaak ook te hoog in. Maar over 6 maanden laat jeugdzorg haar los en over 3 jaar pleegzorg. Tis pleegdochter die al 17 jaar bij ons is. Ze kan bv wel afwas afruimen bij la Cubanita waar ze werkt en ook bestellingen uitserveren. Maar bv rekenen enz helemaal niet. 50 muntjes van 50 cent is meer dan briefje van 200 euro. Zo schattig.
Moeilijk man. Ik wens jou wel veel succes, maar met name haar. Ik hoop dat ze weinig zakkenwassers tegen gaat komen die haar in het ootje nemen, maar dan is het verschil tussen een goeie zaak en een malafide krotenkoker wel van belang om te weten.
Ik zou wat tijd laten passeren en dan voorzichtigjes eens kijken of ik ergens een leermoment kon maken, zonder het direct aan haar cadeau te koppelen, nu ik er bij nadenk.
Wat ontzettend lief van haar, jeetje. Haar fooiengeld sparen en voor haar vader een horloge kopen. Denk dat het vooral belangrijk is om te weten of ze er ook Moonswatch geld voor betaald heeft. Zo ja, geld terug eisen van deze opgedroogde rochel die haar heeft opgelicht. Zo nee, dan gewoon met ontzettend veel liefde dragen! Het is juist schattig dat ze dit gedaan heeft en je kan haar (en alle andere niet horlogeliefhebbers) niet kwalijk nemen dat ze het verschil niet weet en ziet.
Wat de anderen ook zeggen…
Super mooi gebaar en als je met dit verhaal naar Swatch gaat dikke kans dat ze er gewoon een van achteren pakken.
Ik hoop btw niet dat ze ook nog eens is opgelicht. Kijk als zij 50 euro heeft betaald, dan is dat voor haar veel. Maar wij zouden weten dat het daarvoor niet de real deal kan zijn.
Je bent een goed mens Bill!
@anon75976835EV dacht hetzelfde. Alleen opgedroogde roggel was nog niet bij mij opgekomen