Mooren watch, hoe het ervoor staat

Beste horlogefanaten,

Zoals Jullie waarschijnlijk wel mee hebben gekregen, ben ik bezig met het opzetten van een eigen horlogemerk, Mooren watch. ( http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,263604,page=1 ) Omdat ik alle hulp, tips en leuke reacties die ik in mijn vorige topic gekregen heb enorm waardeer, wil ik jullie graag informeren over de vorderingen die ik tot nu toe gemaakt heb. In redelijk korte tijd, is mijn eigen horloge(merk) namelijk een stuk dichterbij gekomen.

In mijn vorige topic gaf ik al aan dat het laten produceren van mijn eigen kast het voornaamste probleem was, omdat dit erg duur is en je vaak te maken hebt met een minimum afname. Naar aanleiding van dat probleem gaf Dimitri, forumlid dimi0808, mij de tip om eens te informeren bij een fijnmechanica bedrijf. Toen ik daar nog een vraag over stelde, bood Dimitri mij aan om 3d-tekeningen te maken van mijn kast. Ik vroeg of hij ook in staat was de technische tekeningen te maken. Aangezien Dimitri dit soort tekening voor zijn werk maakt en het hem ook leuk en leerzaam leek, zag hij daar wel wat in.
Na het aanleveren van mijn amateuristische tekeningen ging Dimitri aan de slag en al gauw had hij de eerste tekeningen klaar. Tijdens het tekenproces zijn we tegen een hoop kleine problemen (met mogelijk grote gevolgen) aangelopen. Als het ene probleem opgelost werd, ontstond er vanzelf wel weer een ander probleem. Dimitri is gelukkig erg meedenkend en heeft veel ervaring op dit gebied. Voor ons beiden was het echter nieuw om zelf een horlogekast te construeren.
Ongeveer twee weken geleden ben ik bij Dimitri in Breda langs gegaan en hebben we een hoop dingen doorgesproken en daarmee een hoop problemen getackeld. Inmiddels zijn de tekeningen zo goed als af en is het enkel nog een kwestie van een paar kleine aanpassingen. (het zit 'm in de details)

Afgelopen donderdag ben ik samen met Dimitri langsgegaan bij een fijnmechanica bedrijf in Helmond om de tekeningen door te spreken en een offerte op te laten maken. De man met wie ik de afspraak had (volgens mij de directeur) was meedenkend en wist nog wel een paar dingetjes aan te wijzen waar we op moesten letten. Schijnbaar heeft hij ook eens een aantal kasten gemaakt voor Van der Gang (hoe toevallig) en daar kon hij mij een paar proefstukjes van laten zien. De man was zelf ook wel een beetje geïnteresseerd in horloges (droeg een Omega De Ville Chronoscope), dus dat kan nooit kwaad lijkt me.
Deze week zal ik de aangepaste tekeningen opsturen waarna ik verwacht eind deze week de offerte te ontvangen.

Voor alle overige onderdelen heb ik al geschikte producenten gevonden die de kwaliteit kunnen bieden die ik perse wil.

Ook sta ik sinds 10 februari officieel ingeschreven bij de KvK met mijn bedrijf “Mooren watch”.

Mijn broer heeft een webdesign bedrijfje en hij zal voor mij het script voor de website gaan verzorgen. De domeinnamen heb ik ook al geregistreerd. Om jullie nieuwsgierigheid een beetje te prikkelen , zouden jullie eens een kijkje kunnen nemen op www.moorenwatch.com

Alles ziet er tot zover erg goed uit en ik vindt het erg leuk om zelf bij elk onderdeel van het proces nauw betrokken te zijn. Zo vindt ik het bijvoorbeeld erg leuk om zelf het hele proces van het ontwerp tot de productie van de kast mee te maken. Veel leuker dan een tekening op te sturen en een paar maanden later 100 complete kasten thuis te krijgen.

Heel veel meer kan ik jullie op dit moment helaas niet vertellen. Wel kan ik jullie nog vertellen dat ik verwacht en hoop dat alles binnen nu en 3-6 maanden in de verkoop zal gaan. Als jullie nog vragen hebben, zou ik zeggen, stel ze! Vragen mag tenslotte altijd :)-D
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Met vriendelijke groet,

Mick Mooren

De VOC mentaliteit (tu)(tu)

Jij komt er wel. Ben erg benieuwd naar het resultaat!

Succes(tu)(tu)

hans c[

Wat een paar contactjes dingen kunnen veranderen! :smiley:

Geweldig om te lezen, ik denk dat iedereen hier hoopt dat je zult slagen in je missie om je eigen horloge uit te brengen! Je verhaal over de El Primero was zeer inspirerend voor velen van ons en het is geweldig dat je nu al zo ver bent :slight_smile:

Geweldig Mick! Misschien is het leuk om als eerste productie de HFLE 2012 te produceren;). Geweldig dat je je plan echt doorzet en flinke vorderingen maakt. Ik blijf het graag volgen!

Ik zal proberen geen vragen stellen die je niet “kunt” beantwoorden.
Maar kun je al een tipje van de sluier oplichten over het basis caliber, of de basis calibers die je gaat gebruiken?

Mooi om te lezen dat iemand een droom heeft en hem daadwerkelijk waar gaat maken!!

Ben erg benieuwd naar je product! (tu)

Geweldig! Hou ons vooral op de hoogte. Misschien door middel van een mailinglist op je website!

Tweede punt: je hebt wereldwijd indruk gemaakt met de restauratie van de Zenith. Het verhaal, het resultaat. Misschien is het een idee om op enig moment tijdens het ontwikkelingsproces op dezelfde internationale fora weer melding te maken van je laatste stappen.

En ja, de Horlogeforum Limited edition zoals die hierboven al werd beschreven, lijkt me leuk!

Succes! En ik denk dat ik voor velen hier spreek (schrijf): als we je kunnen helpen, zullen we dat zeker doen!

Menno

Gefeliciteerd en ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Wat voor een kast, uurwerk, kroon enz. enz.
Waterdicht en tot hoever, grootte en prijs uiteraard.

Mailinglist vind ik ook wel een goed idee.

Wow, het gaat allemaal wel erg snel.(tu)

Maar zo is toch ook het gezegde : wat goed is komt snel

Succes.

Groet
Herman

Welnu Mick, ik kan je alleen maar feliciteren en wens je veel succes.

GR harb

Succes er mee! Ik hoop dat je er iets moois van maakt :slight_smile:

En zodra er iets van een preview mogelijk is zijn we natuurlijk erg geinteresseerd!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dat zijn mooie berichten Mick,en geweldig dat het nu van de grond komt(tu)
Heel veel succes!

gr Ron

Mooi initiatief, ik blijf dit nog wel even op de voet volgen. (tu)

Hallo Mick,

Wat ontzettend mooi en inspirerend om te lezen hoe je bezig bent deze droom te verwezenlijken. Wees je bewust van het belang van marketing. Het hebben van een goed product alleen is (helaas) niet genoeg. Je hebt de juiste kanalen al aangeboord met je vorige actie. Nu moet heel goed gaan kijken hoe het één in het voordeel van het ander kan gaan werken. Wat onderscheidt jou van de rest? Is het het oog voor detail? Is het jouw persoonlijke betrokkenheid op ieder aspect van dit horloge waardoor een Mooren watch ook echt een Mooren watch is. Is het de prijs-kwaliteit verhouding? Of is jouw horloge wellicht de belichaming van alle karaktereigenschappen die jij bezit en door velen ondertussen geprezen zijn. Staat een Mooren watch voor creativiteit, innovativiteit en doorzettingsvermogen? Het maakt niet uit, maar ik denk dat je ook tijd moet gaan steken in die visie en de wijze waarop je die visie tot uiting gaat brengen. Heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Goed bezig hoor! Beginpagina van de site ziet er strak uit. Ben benieuwd naar de horloges.

Heel veel succes gewenst, ik vind het knap dat je je ideeën zo aan verwezenlijken bent.
Mocht je ooit iets gefotografeerd willen hebben dan ben ik altijd bereid om te helpen.

Wat ontzettend gaaf, zeker voor je leeftijd (tu)

Ga zo door en houd ons op de hoogte, maar daar twijfel ik niet aan :wink:

Ik hou wel van aanpakkers die voortvarend te werk gaan.
Succes Mick en ik ben heel erg benieuwd wat je gaat brengen.

Goed bezig (tu) ben erg benieuwd. Je logo en uiterlijk van je beginpagina zien er alvast goed uit.

Veel horlogeliefhebbers hebben natuurlijk de droom om een eigen horloge te ontwikkelen, jij leeft die droom - veel succes.