Mooren watch, hoe het ervoor staat

succes!

Ik ben razend benieuwd! Heel veel succes!

Tabee

ticothijs82 Schreef:

Ik ben razend benieuwd! Heel veel succes!

+1

Respect!

Top!!!:}

NicoB)-

Beste horlogefanaten,

Zoals jullie hebben kunnen lezen in het verhaal van Mick ben ik samen met hem bezig om zijn horloge tot stand te brengen. Jullie zullen je misschien wel afvragen waarom ik dit heb aangeboden. Maar ja, zoals velen van jullie heb ik ook het horlogevirus te pakken. Hieronder mijn verhaal wat mij heeft doen bewegen om hem te helpen.

Allereerst is dat natuurlijk het verhaal van zijn Zenith horloge wat wereldwijd over het internet ging. Ik stond versteld van het feit hoe hij dat horloge heeft weten te reviseren. Het verhaal van de directeur van Zenith is natuurlijk de bevestiging dat dit toch iets is wat niet dagelijks aan de orde is. Mick heeft toen mijn interesse gewekt zeker toen hij hulp vroeg om zelf iets op te zetten. Ik dacht, waarom niet??

Omdat ik van beroep technisch constructeur ben in de fijnmechanica vind ik het altijd leuk om nieuwe dingen te ontwerpen en uit te werken. Je moet plezier houden in je vak en een hele grote factor die daarin meespeelt als constructeur zijnde is het ontwerpen van nieuwe dingen. Aangezien ik dus nog nooit serieus bezig ben geweest om een horloge te ontwerpen en het toch een product is wat mijn interesse heeft is dit voor mij natuurlijk de ultieme kans om Mick te helpen.
Wat me opviel bij Mick, tijdens de eerst ontmoeting bij mij thuis, is dat hij alle maten die aan zijn horloge hangen gewoon uit zijn hoofd kent en ik moet zeggen dat ik het daar in het begin toch wel even moeilijk mee had. Als hij zei dat daar 0,1 mm afmoet en daar 0,4 mm bij dan hou je daar en daar zoveel mm over… Dan begon het bij mij even te ratelen in mijn hoofd en warempel het klopte nog ook. Dit geeft bij mij aan dat hij weet wat hij doet en erover na heeft gedacht heeft hoe het uitgevoerd moet worden en dat maakt het leuk om met zo iemand te werken.

In mijn pauzes werk ik dan graag zijn ideeen uit in het 3D programma NX waar ik over beschik op mijn werk. Tijdens het construeren kom je vanzelf technische probleempjes tegen. Ik ben gewend om fijnmechanische onderdelen te ontwerpen, maar schroefjes van M 1,2 mm en schroefdraad van M 0,9 mm heb ik nog nooit toegepast in mijn constructie en brengt natuurlijk ook problemen met zich mee die het ontwerpen weer leuk maken. Ik kan je zeggen dat zelfs deze schroefjes eigenlijk nog te groot waren, maar goed we zijn er gelukkig uit gekomen. Een klein detail wat ons wel even bezig heeft gehouden.

Zoals Mick al heeft verteld zijn we nu bezig om de laatste puntjes op de “i” te gaan zetten zodat een aanvraag voor een offerte gedaan kan worden. Vind het zelf ook allemaal leuk om te doen maar vooral, wat Mick ook aangaf, de betrokkenheid bij het hele proces. Hier leer ik erg veel van.

Hoop dat jullie mijn kant van het verhaal interessant genoeg vonden. Ik vind het interessant en leerzaam genoeg om Mick te blijven helpen zodat jullie uiteindelijk een Mooren om de pols kunnen dragen :wink:

:)-D

Dimitri

Erg leuk om te lezen; Succes!! (tu)

Mick/Dimitri,

in 1 zin; wat een tof verhaal weer en ik volg het op de voet!

nog een tip voor de website: blog erover, nu al. Bouw je veel verkeer mee op welk je later wellicht kan gebruiken (kopers, tips, geinteresseerden, pers, etc). Je kan gewoon de verhalen die je hier post ook op de blog posten.

Ik ben erg benieuwd!:}

dimi0808 Schreef:

Super van je Dimitri! Bedankt voor je bijdrage (t.o.v. het horloge, maar ook t.a.v. dit forum).

(tu)(tu)Als twee mensen (en blijkbaar nog meer op de achtergrond) met zoveel passie, enthousiasme en deskundigheid in dit project zitten, dan moet daar iets heel interessants uit kunnen komen.
Chapeau voor hetgeen nu al binnen korte tijd is bereikt.
Ik blijf dit met gespannen verwachting volgen.

Flip.

Goed bezig…:~
Ook ik ben benieuwd :slight_smile:

@ dimi0808

Jou aangeboden hulp en inspanningen kan ik zeer waarderen:}

GR harb

@Dimitri, goed verhaal en mooi dat je je hulp hebt aangeboden. Dit word zeker een mooi project.

Beste Mick,
Prachtig initiatief van je om een eigen horloge te maken! Toch wel een droom van menig forumlid hier denk ik mezelf incluus.
Zal je volgen en wens je veel succes.
Gr,
Patrick

Is er geen plaatje of schets?

Beste horlogeliefhebbers,

Hartelijk bedankt voor alle leuke reacties! :~ :)-D Vanaf heden is het ook mogelijk om je op http://www.moorenwatch.com aan te melden voor de nieuwsbrief en/of mij te volgen op Twitter en Facebook!
Ik ben Dimitri ook enorm dankbaar voor al zijn hulp, hij heeft me al flink geholpen. :~
Wat betreft de marketing, daar ben ik zeker mee bezig. Ik ben me erg bewust van het feit dat een product soms valt of staat met een goede marketing en ben daar nu al mee bezig.
Malus65, ontzettend bedankt voor je aanbod, maar het toeval wil net dat ik vorige week al een kennis heb weten te strikken voor het maken van professionele plaatjes. (:smiley:

Wat betreft de vraag of ik al plaatjes of een schets heb, ja die heb ik… Alleen die blijven nog even geheim >X :smiley: In de aanloop naar de lancering van mijn eigen horloge zal ik beetje bij beetje steeds meer prijsgeven over mijn horloge

Een aantal specificaties die ik al geven kan (alles onder voorbehoud):

Kast:
Staal
42,2mm diameter
12,3mm hoogte incl glas, zonder glas 11,8mm
Doorkijk bodem

Uurwerk:
Eta 2824
Waarschijnlijk hogere graad en met decoratie

Band:
Leer
Waarschijnlijk gemaakt door Kaufmann (naar eigen specificaties)

Prijs:
Nu nog erg moeilijk te zeggen, maar waarschijnlijk tussen €750,- en €850,- incl. BTW.

Nogmaals bedankt voor de reacties en tips :)-D

(tu) Hardstikke goed!! Ik blijf 't met spanning volgen…
Veel sterkte en plezier!!

Groet
Mark

Alvast sparen dan, vind ik het niks kan ik iets anders kopen.
Goed bezig!!

Keep following you!!

Succes,

Ron.

Ik heb me vast op je facebook pagina geabonneerd.