Mooren watch, hoe het ervoor staat

Wauw, heel gaaf dat je het niet alleen droomt maar ook echt doet!!

Ben benieuwd hoe het horloge eruit gaat zien.

Groeten,

Stefan.

Ben erg benieuwd waar je mee gaat komen. Niet duurder maken hoor… dan loop je uit mijn budget. Kast mag wel ietsie groter :wink:

Groetjes DR

Wauw wat gaaf om dit te lezen! Ik wens je veel suc6 en hou je scherp in de gaten :wink:

Heel erg leuk en alle respect voor je durf!

Ik wil je nog een advies meegeven, misschien is dat al gegeven maar zo niet: Check of je die naam mag gebruiken! Ik heb eens met een forumlid gesproken die ook heel enthousiast horloges had gemaakt (of laten maken), met als naam zijn naam (volgens mij Alex). Maar die naam leek een beetje op een ander horlogemerk (volgens mij Alfex) en toen moest hij van de rechter al zijn horloges uit de handel nemen. Dat was een dure grap en hij zat met een hele boel onverkoopbare horloges.

En mocht je voor de banden er niet uitkomen, ik weet een gerenommeerd merk waar je ze geheel op maat en in de kleur en leersoort naar wens voor je eigen merk kunt laten maken (inclusief je logo in de voering).

Waarom lees ik hier nu niks over de horlogebandjes :slight_smile:

Marco, ik was inderdaad wat eerder met deze melding op WUS, maar maak je niet druk, want ook hier laat ik dat natuurlijk weten en wel bij deze. :~

Op WUS ben ik namelijk ook een topic gestart over dit onderwerp ( http://forums.watchuseek.com/f2/my-next-project-my-own-watch-brand-mooren-watch-511059.html ) Waarop ik enkele uren geleden dit bericht plaatste ( http://forums.watchuseek.com/f2/my-next-project-my-own-watch-brand-mooren-watch-511059-post3796738.html )

Het posten over mijn eigen merk wordt op WUS gezien als een indirecte vorm van reclame, daarom is dat eigenlijk niet toegestaan. Echter na overleg met de eigenaar van WUS heb ik de afspraak gemaakt dat ik hem de primeur geef bij nieuwe ontwikkelingen. Daarbij heb ik wel afgesproken dat ik hier wel topics mag starten over dergelijk nieuws mits ik doorlink naar WUS.
Het is echter zeker niet zo dat ik daardoor minder input zal leveren op HF of dat ik jullie mijn ontwikkelingen zal onthouden, maar voor mij is dit het beste compromis op toch op beide fora te kunnen posten over mijn eigen merk. Ik wil mijn ontwikkelingen namelijk ook graag delen met de internationale horloge liefhebbers.

Hopelijk snappen jullie het probleem en het compromis. Genoeg daarover, nu net nieuws:

Afgelopen vrijdag heb ik een afspraak gehad met Kaufmann, een Duitse banden producent. Hiervoor hoefde ik gelukkig niet helemaal naar Duitsland, maar mijn vader werkt bij juwelier Nellissen in Venlo en zijn baas had daar voor mij een afspraak geregeld.
De woordvoerder had een enorme tas bij zich met daarin een flink aantal cassettes voor horlogebanden. Ik heb dan ook zo’n beetje elk denkbare band wel gezien, van de meer standaard banden tot aan de meest exclusieve volledig met de handgestikte croco leren banden.
Na wat met de man gepraat te hebben en wat dingen te hebben gezien, kwam het eigenlijk op het volgende neer; Noem het en wij kunnen het maken! Zelfs de dikte/breedte van het stiksel en dergelijke kon ik zelf aangeven. Ik vertelde de man precies wat ik wil. Zoals verwacht was dat geen enkel probleem. We hebben het toen nog over de details gehad en uiteindelijk ben ik tot mijn keuze gekomen. Ik heb ervoor gekozen om twee verschillende banden te laten maken, zodat mijn toekomstige kopers kunnen kiezen.
Hierbij de specificaties:

Band 1:
-calf-croco print
-cognac kleur
-4,5mm dikte (over de hele band dezelfde dikte)
-20mm breed voor de hele band
-Donkerbruin afgewerkte zijkanten
-Wit stiksel
-op achterkant: “Handmade in Germany” , “Kaufmann calf-croco” en het logo van Mooren watch (dus Mooren met een handgeschreven M) Dit alles op een subtiele manier.
-aan de uiteinden versterkt met glasvezel

Band 2:
Hetzelfde als band 1, maar dan in zwart en emt zwarte zijkanten.

Foto’s heb ik helaas nog niet, want de banden moeten nog gemaakt gaan worden.

Wel ben ik benieuwd of jullie het een goede keus vinden. Het blijft natuurlijk moeilijk, omdat jullie de rest van het ontwerp nog niet kennen.
Tips en adviezen worden gewaardeerd :slight_smile:

een van de bandjes aan een van m’n horloges is wat platter bij de gesp; dat is enorm fijn omdat 't de dikte beperkt waar de bandjes “op elkaar liggen” - erg luxe… Denk er eens aan…

Groet
Mark

Dit leg ik misschien niet goed uit - ik bedoel dat het bandje aan de andere kant van de gesp (dus waar de gaatjes zitten) platter is. Dat “ligt” op het stuk van de band waar de gesp zit. Dikte lijft hierdoor beperkt… Erg goed en ik begrijp niet waarom niet meer merken dit doen…

Groet
Mark

Robbert92 Schreef:

erg mooi wat je probeert te bereiken, het lukt ook
erg goed zo te lezen. Mijn vraag is dan ook:

hoe wil je aan de eta 2824 uurwerken komen?

Op het moment ben ik in afwachting van de applicatie procedure om klant van ETA te worden. Hiervoor moest ik een aantal dingen invullen en nog wat dingen bijvoegen en dit opsturen naar ETA. Dat heb ik gedaan en ik krijg binnenkort te horen of ze mij accepteren als klant. (Het omstreden gerucht dat ETA zou gaan stoppen met uurwerken leveren aan merken buiten de Swatchgroup is voor zover ik weet namelijk van de baan. Anders zouden ze mij natuurlijk ook geen inschrijf formulieren toegestuurd hebben)
Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken om bij ETA aangenomen te worden als klant, dan kan ik altijd nog kiezen om Sellita SW200 uurwerken te gaan gebruiken. Dat zijn in feite kopieen van de 2824. Het enige verschil is dat die uurwerken over één gesteende lager meer beschikken dan de ETA. Verder is het net als de ETA ook een Swiss made uurwerk.

Klinkt weer goed allemaal Mick.
We wachten weer af. Goeie deal met Ernie ook.

Waarschijnlijk omdat in het geval van een gewone gesp, hier de meeste slijtage plaatsvind. Een stuggere band (zeker met een versterking erin) slijt dan minder.