Heb het horloge op de rikketik in mijn handen
gehad en ik moet zeggen dat de kwaliteit en
afwerking gewoon heel erg goed is. Kast is echt
mooi zonder lugs, ligt goed op de pols. Kruis valt
veel minder op in het echt en geeft het een
bijzonder eigen uiterlijk. Alleen de kleur van de
wijzers kan ik niet aan wennen.
Maar dit is zoals Mick het bedoeld heeft en
daardoor dus wel geslaagd, maar ik ga hem niet
aanschaffen.
Maar al met al zeker een geslaagd horloge.
Hoe ontzettend stoer op je 19e je eigen horlogemerk! En dan niet even een standaard kastje maar een echt eigen ontwerp dat anders is dan de meeste horloge’s in dezelfde prijsklasse. Van der Gang gebruikt ook eta (2892-a2) uurwerken en die kosten al gauw 10 keer meer.
Mocht je zelf nog een wijzer kunnen veranderen denk ik dat dat wel gaat schelen in de verkoop cijfers. En misschien ooit een diver? Ik heb het horloge in het echt gezien en ben onder de indruk van de kwaliteit die de materialen uitstralen. Het uurwerk is misschien het gewone werkpaard van eta maar daardoor kun je wel de prijs ruim onder de 1000€ houden en jezelf een mooie plek geven als nieuwkomer.
Maar niets dan lof en respect voor wat je hier hebt neergezet en laat zien:}
839 euro voor een totaal nieuw design en uniek in zijn soort met ETA2824…nee, vind ik niet te duur,…zeer bereikbaar voor mensen die wat anders willen, tis een soort statement
De vormgeving vind ik erg goed, minder vind ik de tekst ik zie liever alleen het merk vermeld, de prijs vind ik aan de hoge kant maar het horloge an sich prachtig
vandaag ook in het echt gezien en hoewel ik hem al mooier vond als op de foto’s kan hij me toch niet echt bekoren. Het uurwerk had van mij ook ietsje mooier afgewerkt mogen zijn, of anders een dichte bodem erop. Vind de looks van het uurwerk de rest van de afwerking omlaag halen want die is echt mooier.
Ik begrijp dat je het niet altijd voor het zeggen hebt, welke uitvoering je van ETA('s handelaren) kunt krijgen, maar inderdaad deze versie roept om een dichte bodem.
Vandaag op de rikketik Mick een handje gegeven. Hij herkende zowaar de razende reporters van Urenwerk; Dennizzz en ondergetekende. Heb nr 001 in handen gehad (mocht over 50 jaar Mooren in het rijtje van de topmerken staan toch nog sterk verhaal ;)).
In het echt vind ik hem 10x mooier dan op de foto. Op de foto’s was ik nog niet direct om maar in de praktijk is het echt een mooi klokje! Het enige wat ik minder vind blijven op foto en in het echt is de wijze hoe de letters op de wijzerplaat zijn. Het had beter gepast als dit letters ‘erop’ waren ipv geprint (ok, printen zal het niet zijn, maar dan snappen jullie het). Verder als ik het geld los had was het zeker een optie!
Een foto
Prachtig om Mick bezig te zien en bijna nog aandoenlijker was, naar ik aanneem zijn pa, erachter. Zo trots he! Super man.
Dan de prijs. Voor 839 euro heb je een horloge van
een Nederlandse jongen van 19 (!) met een
fantastische afwerking, met het werkpaardje van
ETA, een prachtige band van Kaufmann, een
comfortabele vouwsluiting en een eigen design.
Natuurlijk, het is een zesde deel van de Deepsea
die ik wil hebben en je zou er legio andere
horloges voor kunnen kopen. Maar het verhaal van
Mick, zijn passie en zijn doorzettingsvermogen
vind ik al meer dan 839 waard en dat steun ik dan
ook graag (tu). Ik heb, als een van de vijf, het
eerst uitgeleverde Mooren horloge en ik ben er
trots op :~.
Erg leuk om em in 't echie te mogen bewonderen! En idd mooier in 't echt dan op de plaatjes. Erg raar. Vaak vind ik de plaatjes… magischer dan als je sommige klokjes in je handen hebt. Hier was het een welkome verassing!