Mijn meisje begrijpt niets van de prijzen. Volgens mij is haar gedachte zo: “waarom zou je 1000en euro’s uitgeven aan een horloge als je ook gewoon een mooie Hugo Boss klok kunt kopen voor maar 400 euro”.
Als ik het allemaal goed lees, zijn er mannen die niet de erkenning vinden bij hun vrouw als het gaat om de horlogehobby. Dat is ernstig. Zulke mannen lopen het risico depressiviteit te ontwikkelen. Dat gaan vrouwen merken en dan sturen ze hun mannetje naar zo’n enge peut. Daar worden die mannen nog ongelukkiger van. Terwijl het alleen maar gaat om een leuke, zij het soms dure, horlogehobby! De remedie? Een zelfhulpgroep voor mannen met een horlogehobby, die niet worden erkend door hun vrouwen. Ik wil wel de peut uithangen.
Sindskort weer vrijgezel. M’n ex vond horloges ook leuk. Toen we op vakantie gingen en ik een horloge op Schiphol zag liggen stond het niet in de planning die aan te schaffen. Ondanks dat het m’n eigen geld was, vond ze het niet stom of raar dat ik na vijf minuten bedenktijd voor 8K de pinpas trok. Zou mij er anders ook weinig van aantrekken, het is mijn geld en zolang alle belangrijkere zaken dan horloges (horloges staan ergens onderaan m’n prioriteitenlijstje, 't is puur luxe…) betaald kunnen worden is er niks aan de hand.
Mijn vriendin is om en nabij half jaar in Azie geweest en komt over kleine 2 weken terug, dat wordt leuke verassing als ze de NA’s ziet.
“Je zei toch dat je nu echt niks meer zou kopen” .
Jep, maar ik zei niet voor hoelang
Verder vindt ze het hartstikke prima, ze is zelfs een keer mee gegaan naar Rikketik.
Oke we waren op weg naar iets anders en het lag op de route, maar toch…
Klinkt wel herkenbaar
Niet echt een zelfhulpgroep als je mekaars slecht gedrag blijft ondersteunen en goed praten.
Ik ben een zelfhulpgroep gestart en praat sinds een maand of twee tegen een spiegel.
Werkt prima en ik kan nota’s naar mijn ziektekostenverzekeraar sturen…
waar ik dan weer horloges van koop…
meer naar de zelfhulpgroep moet…
groter budget heb…
en nu mijn computerhoek opruimen volgens de zelfhulpgroep.
Mijn vrouw zeurt nooit. En ik drink niet teveel.
Jazeker, de remedie is meebuigen (ja schat, je hebt gelijk) en daarna terugveren (en het gewoon doen).
Wat betreft horloges geldt de regel van tien; als ze vraagt wat die nieuwe Omega heeft gekost altijd de prijs delen door tien. Dan gaat het goed
Tot ze de Omega’s op een dag te koop zet voor de prijs die jij noemde
Ik: "Zullen we zaterdag gezellig een dagje Antwerpen doen? Gaan we met de trein."
Zij: "Leuk idee. Maarre, waarom met de trein?"
Ik: "Ik heb daar afgesproken met iemand die een aantal vintage horloges verkoopt.
Grappig om te zien dat zij het was die heel enthousiast die 14 horloges uit de doosjes haalde. Alsof het Sinterklaas was.
Zolang ze dat dan maar op HF doet…
Nu zou ik toch hebben gezegd: ‘doe ff rustig aan en denk er nog eens over na’…
Ik had er toch ook vijf minuten over nagedacht
Ik wees mijn vrouw trots op een Grand Seiko in de etalage. Vraagt ze “Vind je hem èrg mooi”. Ja, ik vind hem erg mooi.
“Nou, dan gaan we morgen weer kijken”
Vind je hem mooi schat…mwhaaaa…maar jij moet hem om…
Toch maar even laten liggen; was deze Omega van Steiner
http://steinermaastricht.nl/en/shop/products/omegaSeamaster-Baby-PloProf
Ze moppert eigenlijk nooit, of je moet de opmerking " ik zie het verschil niet" als mopperen opvatten.
Ja, die heb ik ook al een aantal keer langs horen komen
Elke opmerking hierboven beschreven heb ik al gehoord. Inmiddels heeft ze het opgegeven.