Morgen voor het eerst aanschaffen van een "luxe" horloge, wat mag ik verwachten?

Zoals de topic titel al zegt. Na een aantal jaren ontzettend mooie horloges hebben verzameld in de categorie rond €1000 mag ik morgen de eerste stap zetten in het segment van een klasse hoger. De uiteindelijke bedoeling is ook terug te schakelen in aantallen, maar dat is voor nu niet belangrijk.

Morgenochtend staat er namelijk een afspraak bij Schaap & Citroen in de agenda en ga ik samen met mijn vrouw (die mij het horloge kado geeft (!)) kijken voor een Tudor Pelagos 39mm. Mijn ervaringen met dit type winkel zijn echter miniem. Wat kan ik verwachten qua service? Ervaringen die ik over S&C lees zijn namelijk niet altijd even denderend. Nemen ze goed de tijd voor je? wordt je eerst van top tot teen bekeken om te kijken of je er wel op je plek hoort? wordt het horloge op een nette manier op maat gemaakt? kan je het gelijk meenemen?

Het is niet dat ik mij heel erg ongemakkelijk ga voelen maar het gaat mij meer even om een stukje mentale voorbereiding, maar ook kijken of mijn verwachtingen kloppen met hetgeen we morgen gaan ervaren.

21 likes

Gast… ga ervan genieten

17 likes

Weg gekeken worden, smerige koffie, paar denigrerende opmerkingen, en het gevoel alsof je bevoorrecht bent door de verkoper dat je ff €4000+ mag uitgeven aan een voorwerp wat nagenoeg geen nut meer heeft sinds de telefoon bestaat.

70 likes

Ik durf geen ervaringen te delen daar dit hier niet mag.

Want geen lid van hf.

Ik vermoed ook niet in deze vorm :zipper_mouth_face:

2 likes

Nee, eerste kras op de gesp zet de verkoper. Zo is is het doorverkopen moeilijker.

On topic; Ga lekker zelf ervaren :slight_smile:

7 likes

Hou er rekening mee dat je voor je vrouw eerst wat juwelen moet kopen voordat ze overwegen het horloge aan jou te verkopen…

OT: Gewoon lekker van het moment genieten en er samen een mooie dag van maken :sunny:

2 likes

Met Tudor valt dat wel mee!

1 like

Geheimpje: de vriendelijke medewerkers bij S&C zijn gewoon mensen!

Komt helemaal goed dus. Geniet er van en veel plezier :ok_hand:

10 likes
  • Sarcasm off
3 likes

Het is maar een aankoop van een horloge niets meer niets minder.
Vraag me af wat er allemaal erbij zou moeten komen kijken qua ervaring. :face_with_raised_eyebrow:

Het is een verkoper die het hoogstwaarschijnlijk 40 uur per week doet, oftewel een baan.
De postbode juicht ook niet bij het bezorgen van mijn pakket. :nerd_face:

8 likes

Wat voegt de meningen van het forum hieraan toe ?
Je krijgt een mooie cadeau,daar moet je van genieten :+1:

11 likes

Wat een stuk chagrijn.

2 likes

Dankjewel voor je bijdrage. :laughing:
Men moet zelf weten of men zich mentaal wil voorbereiden op een financiele transactie.
Door allerlei verwachtingen aan vast te knopen kan er alleen teleurstelling van komen.
Bij de Siebel zul je even goed/slecht behandeld worden.

1 like

Ik bedoelde natuurlijk de postbode.

9 likes

Natuurlijk klant is koning, minimaal ook een lekker bakkie erbij.

Vraag om een Rolex. Dan is de klant is koning meteen weg.

3 likes

Bij voorkeur een stalen sportmodel.

1 like

Ligt aan de vestiging is mijn ervaring.

Maar gewoon zwaar maling hebben en binnenlopen.
Je gaat niet op audiëntie bij de paus.

Aan het eind van de dag moet ook daar de schoorsteen roken.

En voel je niet verplicht om wat aan te schaffen als ze even de tijd voor je genomen hebben.

En als de attitude je niet aanstaat gewoon ergens anders binnenstappen.

12 likes

Bovenstaande hebben we inderdaad ook al voor onszelf voorgenomen. Als de attitude ons niet aanstaat dan is het jammer maar gaan we ergens anders wel kijken.

7 likes

Wat ontzettend leuk dat jouw vrouw jou een horloge cadeau doet.
Ga vooral lekker genieten van deze speciale gelegenheid.
Of dat nu bij S&C is of ergens anders, maak er vooral een leuke dag van.
En, eeeh…niet vergeten het HF laten weten wat het geworden is😉

11 likes