Morgen voor het eerst aanschaffen van een "luxe" horloge, wat mag ik verwachten?

TS vraagt om persoonlijke ervaringen, dat in de antwoorden dan een vleugje gevoel naar voren komt lijkt mij logisch.

Pre loved…

Je heb mij nooit zien zeggen dat het geen rammelbakken zijn.
:rofl:

En nieuw zelfs!

ik heb prima ervaring met S&C, netjes geholpen en voldoende gelegenheid gekregen om te passen. Kwam met mijn vrouw en met hond en was allemaal geen probleem. Ik twijfelde of ik een 36 of 41 wilde en voelde geen druk en hebben goed meegedacht. Heeft ook met je eigen verwachting te maken. Ik moet zeggen dat ik bij het kopen van nieuwe auto’s slechtere ervaringen heb meegemaakt. :frowning_face:

Wel heel leuk van je vrouw, is het vanwege een speciale gelegenheid?

Ik heb 2 nieuwe Citroëns gehad.

De ene rammelde vanaf nieuw al.

De andere begon overal te roesten na 1 jaar.

Ervaringen met de dealer, krijgen een -1 als cijfer

2 likes

Onwijs veel plezier vandaag, laat je samen lekker in de watten leggen en geniet van de ervaring! Maar wat te weinig benoemt wordt, wat een top vrouw en gaaf cadeau gunt ze jou!

3 likes

Veel plezier vandaag! Geniet ervan en niet te druk om maken.

Zelf maar paar keer in hoger segment AD geweest en altijd prettig geholpen. Ze hadden de tijd, kreeg wat te drinken en kon passen wat ik wilde. En kwam ook in m’n dagelijkse kloffie binnen.

Enige tegenvaller kan zijn dat je wordt geholpen door iemand met 0 verstand van horloges, omdat ze horloge verkopers allemaal al bezig zijn.

Nou je mág verwachten dat ze weten hoe de sluiting van een Submariner open gaat, maar het was goed dat ik dat de verkoper even kon uitleggen :joy::joy:

Laat ff foto’s zien als je hem heb.

Goed lezen:KOPER die zich thuis al moed indrinkt

Ik heb weleens gehad dat we samen met de juwelier een fles bubbels ter plekke stuksloegen, er nog wat hapjes bij kwamen etc.

Dan praat je wel over het niveau van een Reijersen en de aanschaf van wat meer dan een instappertje.

Daarbuiten ben ik eigenlijk meestal netjes bejegend, 2 x niet (ongeïnteresseerd personeel, duidelijk niet van plan om zaken te doen, totaal genegeerd bij de ene ervaring en onbeschoft opgebeld na een bestelling van een - dure - JLC vouwsluiting die ik niet diezelfde week op kon halen …of ik 'm dan wel wilde of dat ze het ding voor niks hadden laten komen. ik heb toen in niet mis te verstane bewoordingen gezegd dat ik meer te doen heb dan naar een juwelier te rijden als die wat binnen heeft). Dus echt tientallen positieve ervaringen (ook met sieraden voor mijn vrouw bijv.), 2 slechte(re).

3 likes

Rustaaag… beetje ruime interpretatie en vleugje poging tot wat humor.

1 like

Ik heb mijn Datejust bij Gassan Uilenburgerstraat gekocht en dat was een superleuke ervaring!
Eerst 2x langs geweest omdat ik twijfelde over de te kiezen wijzerplaat, waarbij ik oprecht het gevoel kreeg dat ze het leuk vonden om over de details van verschillense modellen te praten.
Het is wel een beetje jammer dat sommige AD’s overkomen als een gesloten vesting, waardoor ik er zelf niet zo snel ‘zomaar ff’ naarbinnen wandel.

1 like

saloon-enter

3 likes

Horloge is om de pols hoor mensen! Bedankt voor de grote hoeveelheid variatie in antwoorden, die op hun eigen manier bijdroegen aan toch een gerust gevoel.

Ik ga er zeker even nog een mooi NA topic voor maken, maar we werden uiterst leuk geholpen bij Schaap & Citroen in Haarlem. Verkoper nam alle tijd, ook met het pas maken van de band was niks te gek (ik ben behoorlijk pietje precies in de fit) en hij toonde oprecht interesse. Vrouw uiteraard supergelukkig dat ze mij dit heeft kunnen geven en ook dat we gewoon echt super geholpen werden. Fotootjes volgen in het NA topic. Nu nog even verder samen van de dag genieten :slight_smile:

72 likes

Leuk om te horen
Nieuwsgierig naar het resultaat.

:partying_face:

Leuk man! Gefeliciteerd :smiley:

Roemeense. Dan klopt het wel. :slight_smile:

Well done! We zijn nu wel benieuwd natuurlijk. :camera_flash:

1 like

Dit is volgens mij alleen aan de orde als je vraagt om een datejust 41 fluted met blauwe wijzerplaat. Als je een Tudor komt kopen zijn ze oprecht correct.

Mij daarentegen wel. Ik rij al 20 jaar Renault met wat erg korte onderbrekingen voor een Audi (niet vrijwillig) een paar Opels (idem) en één Citroën DS3, wat wel een geweldige auto was. Super karretje. Maar goed. Franse auto’s. Erg solide. Doen het altijd. Het enige wat voor mij fijner was dan Renault was Saab. Maar das war einmal. Die zijn super cool.

Nou? Pic or it didn’t happen, zoals men wel zegt. :slight_smile:

Komt u maar, met de nieuwe aanwinst. Pelagos 39 altijd leuk.