Morgen voor het eerst aanschaffen van een "luxe" horloge, wat mag ik verwachten?

Een tip zonder uitleg, thanks

Een beetje de fantasie gebruiken, het is dan net als in andere winkels drukker dan op een doordeweekse dag. Simpel als dat. En het budget zullen ze ook niet warm van worden. Daar kun je op dit adres naar mijn weten niet eens een horloge voor kopen.

1 like

Gewoon gaan, kan jou het verrotten.

Om de pret alvast aan te wakkeren kan je nu beter een fles beerenburg en een krat bier opzuipen.

Als je dan morgen wakker word met een humeur en een kater waar je u tegen zegt, lig je in ieder geval op 1 lijn met de verkopers bij de AD.

10 likes

Zeer herkenbaar maar het lichtpuntje is dus om enorm te dollen met de verkopers. Dat maakt mij iig altijd erg content :grin:

1 like

Je kunt van het budget voor een pelagos geen horloge kopen? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

O, ik dacht 1000, niet goed gelezen, mijn fout.

Ik zou vertellen, dat ik wegens een erfenis aan 't kijken ben naar een horloge van circa ≤ € 4500. :wink:

Je krijgt meteen een relaxtere sfeer van beide zijden.
Men zal je dan niet inschatten als ‘niet op je plek.’ :sunglasses:

Deze posting hier pal boven is voor @OneSixthRoy neSixthRoy bedoeld. :wink:

Laat je verrassen! Maak er een mooi uitje van! Veel plezier gewenst!

Ps: wel in pak gaan, dit is gebruikelijk!

1 like

Je gaat naar een winkel. Niks meer niks minder…

3 likes

En beslist geen zwarte schoenen op zaterdag.
Gewoon bruin!

1 like

Succes vandaag.

Je gaat naar een winkel, krijgt te zien wat je koopt, past het, gaat tot koop over, het wordt op maat gemaakt en vooraleer je er de winkel uitloopt ga je pinnen.

Dat is bij een horloge van 4000 pietermannen niet anders dan bij een zakje drop van 2,50. Als je mazzel hebt is de winkelier of degene die je helpt vriendelijk, als je nog wat meer mazzel hebt krijg je een bakje koffie terwijl je het doet.

Als ze je aan staan te kijken alsof je niet in de winkel thuis hoort (en ja, ik zou gewoon in m’n polo en spijkerbroek aan komen sloffen) zou ik me op m’n hielen omdraaien om te maken dat ik weg kwam, want ik gun eikels geen omzet.

Ik kan alleen van de Seiko Boutique, Engels Goldschmiede in Ahaus, Woudenberg in Eibergen en Fillipucci in Maastricht spreken, want buiten dat heb ik al m’n horloges, en ook zeker de duurdere, gewoon uit de grijze handel getrokken.

In al die tenten kreeg ik een matig kopje koffie terwijl de bracelets gesized werden, was men vriendelijk en stapte ik 15 minuten na binnenkomst met een GS respectievelijk een Nomos, een Junghans en twee Cartiers de deur uit. Eerlijk gezegd? Ik kreeg bij één grijze handelaar betere koffie en bleek de man zeker zo gezellig.

Nogmaals: Of het nou een zak drop van 2,50, een wasmachine van 800 of horloges voor 10.0000 is, de transactie is dezelfde. Toevallig gaan we vandaag de nieuwe auto van m’n partner kopen, en ook daar ga ik een bak matige koffie krijgen terwijl we de daad doen.

Dat warme bad met die hijgende decolleté’s, ja, dat heb ik nog nooit mee mogen maken. Althans, niet in een winkel.

Die mag mee doen, we zijn tenslotte in een dolle bui.

9 likes

Niet doen Chris, niet onder het oog van ander winkelend publiek. Zo heurt het niet.

8 likes

Bedankt voor het relativeren! Op de een of andere manier lukte het mij niet om die vergelijking te trekken. Bij een luxe auto dealer stap ik ook zo naar binnen, en stap ik net zo makkelijk weer naar buiten als ik mij niet op de juiste manier behandeld voel. Maar dat relativeert deze aankoop wel, het is de eerste keer maar als ik daar met hetzelfde vertrouwen binnenloop als bij aanschaffen 25x zo duur dan moet het goedkomen. Thanks!

2 likes

3 jaar geleden een Seamaster gekocht bij S&C. Bij binnenkomst zijn ze wat terughoudender tot dat je aangeeft dat je een afspraak hebt. Keurig geholpen en ze hebben meerdere modellen laten zien. Kon zo lang twijfelen als nodig was. Toen ik zei: ‘ik koop hem’ veranderde de toon wel. Kreeg toen pas koffie aangeboden en alle passerende verkopers fefeliciteerde mij. Daarna alles keurig in orde gemaakt en duidelijke uitleg over mijn eerste ‘echte’ horloge.

Het vervelende voor S&C zijn alle Rolex flipperaars. Die filteren ze er uit. Daarna dikke prima.

Gewoon van genieten! Veel plezier!

1 like

De ervaringen lopen hier nogal uiteen; van verkopers met een krat bier en een fles beerenburg achter de kiezen tot een uiteenzetting met wildstomende fantasieën van decolletés waarbij ik zo werd meegesleurd in het verhaal dat ik reactie verkeerd las.

Ik had overigens best een prettige ervaring met een bijzonder aardige verkoopster. De matige koffie sla ik overal altijd af, dus ook bij de AD. Ik kreeg de tijd om het horloge te bekijken en er werd nog wat gekeuveld over andere modellen. Voor het op maat laten maken van de band zou ik iets later voor terug moeten komen, want de horlogemakers zaten ik de kroeg of zoiets. Die band heb ik thuis zelf op maat gemaakt, dan weet ik zeker dat het goed gebeurt.

Ohja, ter mentale voorbereiding; je gaat vast door ‘De Sluis’ moeten. De deur staat niet voor je open. De dienstdoende beveiliger in te ruim pak en heavy duty schoenen zal je waarschijnlijk met uitdrukkingsloze blik binnenlaten door op een knopje te drukken.
Trek je niks aan van die sluis, je kan gewoon weer naar buiten wanneer jij dat wil.

Veel plezier vandaag, geniet er van!

3 likes

Bij een dealer met Franse auto’s heb je daar gewoon 2 of 3 auto’s voor hoor.

Rare aanname maar ok.
Vervelend want omzet wordt niet gehaald?
Filteren ze eruit, lukt dat wel effectief?
Daarna dikke prima, daarvoor is het dan minder?

Heel herkenbaar, deze ervaring heb ik ook altijd bij de juwelier :crazy_face:

1 like

Potver nu wil ik weer een horloge kopen!!! Kudt hobby.

1 like