Morgen voor het eerst aanschaffen van een "luxe" horloge, wat mag ik verwachten?

Het gaat een warm bad worden.
De deur wordt geopend, stoel aangeschoven, drankje, de bevallige verkoopster doet het horloge om je pols tewijl ze je een uitgebreide inkijk in haar rijk gevulde decolleté gunt, je haar licht hijgende ademhaling duidelijk horen kunt en haar zoete sensuele parfum je geurzintuigen prikkelt.
Ze houdt je pols zacht maar kordaat vast en neemt de tijd om je pols te ontbloten, ondertussen met haar andere hand jouw handpalm strelend.
Haar knie drukt tegen je bovenbeen en de fysieke reactie zorgt dat je moet verzitten waardoor je schouder haar billen raakt als ze zich omdraait om het horloge te pakken.
Hierdooe moet ze kirrend lachen en kijkt ze je strak diep in de ogen.
Het gaat een fantastische beleving worden waar je met veel plezier aan terug zal gaan denken!

51 likes

Keep on dreaming

Vergeet dat uitgedroogde bonbonnetje niet!

3 likes

Gewoon genieten van het moment

Veel plezier toegewenst morgen! Krijgen we een verslagje?

Zo waar helaas… …ik bekeek meerdere Speedmasters alvorens een keuze te maken. De meesten hadden best serieuze “flaws” voor deze prijsklasse. “Meneer, u koopt geen Patek he”. :roll_eyes:

2 likes

Leuk, maar wat als zijn eigen betere helft er bij is? :no_mouth:

1 like

wordt compleet genegeerd wat de ontluikende gevoelens nòg ongemakkelijker maakt. :wink:

3 likes

Mijn beperkte ervaring (4 juweliers in dit segment.) is dat het vooral service gericht is. De kennis van een liefhebber is gewoon vaak groter dan die van de verkoper tenzij het specifiek een horlogehandelaar is die ook veel in tweedehands horloges doet en horlogemaker is.

Daarnaast is het van belang om echt even met goed licht het horloge te bekijken dat je niet thuis nou net pas dat krasje ziet. Verkopers zullen dat niet altijd heel prettig vinden omdat het natuurlijk ook voor hun spannend is.

Wanneer je een band laat inkorten handig om naderhand te checken dat er niet allemaal krassen op de pootjes ziten of op de zijkant kan een stalen band. Iets niet echt zichtbaar onderaan het pootje kan natuurlijk altijd maar heb erger meegemaakt. Zelf zal ik het nu in de toekomst zelf doen. Als ze aangeven het te kunnen zonder krassen en mij dat vertrouwen geven zou dat kunnen veranderen.

En natuurlijk niet vergeten te genieten en ook even rond te kijken.

3 likes

Heel interessant om dees te volgen…:rofl:
Succes zou ik zeggen…

Tip: kijk of het serienummer op het garantiekaartje/boekje wel echt overeenkomt met die op het horloge dat je effectief vasthebt/meeneemt, vooral doet dit vóór je afrekent.

Verder, wees jezelf en geniet van de ervaring en wees blij met je partner die je dit cadeau doet.

4 likes

Geniet van het moment. Je krijgt een fantastisch cadeau. Er werken hele goede en deskundige mensen bij S&C. Maar ook minder vakbekwame en gastvrije, dat weet je van te voren toch niet. Jij bent de klant, de klant is koning :crown:

2 likes

Na zo’n Tudor van dik 4 roye ruggen wel ja.

Badum-tsshh

:rofl:

2 likes

:joy:

1 like

Ik denk dan toch dat je vrouw (die naast je zit) je zelf laat betalen :joy:. Doe mij maar een gezellige vent met verstand van zaken waar je geen semi van krijgt en je je niet ongemakkelijk bij hoeft te voelen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Haha altijd spannend; “de avond ervoor”.

Ik heb het bij verschillende AD’s altijd erg gezellig ervaren. Vooral open en eerlijk zijn en oprechte interesse tonen. Maar dat is bij elk beroep zo lijkt me.

Zelf ben ik uiteindelijk geslaagd bij de merkboutique zelf en vind daar de service altijd net een stap extra. Goeie fles champagne mee voor thuis en alles gepast wat er lag terwijl het horloge op maat gemaakt werd.

1 like

Leuk! Genieten! Helemaal omdat vrouwief 'm cadeau doet.
Mijn ervaring met de vestiging in Den Haag is minder…
Boeiend… maak er een leuke ervaring van!

1 like

Ik vind het altijd een super ervaring bij een AD.

1 x een Tudor gekocht, 1 x een grijs gekochte Explorer op maat laten maken en een aantal keren uitgenodigd om nieuwe collecties te bekijken.

Altijd als een koning behandeld.

Ga ervan genieten :man_dancing::partying_face:

Ja grappig ik kreeg een soortgelijke opmerking toen ik terugging met een Breitling waarbij de kroon heel stroef naar de derde positie ging. “Tjsa, het is ook geen Rolex he”.

1 like

Om te beginnen, niet op zaterdag gaan, tis maar een tip.

1 like