Diamonds are a girls best friend
tja, wat is iconischā¦
Voor de ene is dat een verhaaltje over de maan, voor de andere een eerste serie-geproduceerd horloge, voor nog een ander het horloge dat mee was op een suicidale vlottenreis rond de wereldā¦
maw je gaat er niet uitkomen dus ik vind de vraag niet zo zinvol
dat is ook een duikerā¦
Ik zie nergens een pleonasme en ook geen tautologie. Het is niet meer dan een simpele herhaling van woorden in ƩƩn zin.
Letterlijk en het vaakst is de wereld op zān kop gezet door de Casio f-91wā¦helaas zou ik zeggen.
Helemaal mee eens, wat een klok en wat een gewaagde expeditie van antropoloog en expeditie leider Thor Heyerdahl. Deze expeditie werd gesponsord door Eterna. Helaas heb ik deze klok (nog) niet in de collectie. Kosten dan ook een lieve duit. Hij staat bij mij op nummer 1. Greets, Martin.
Ik kies het horloge waar veel mode- en plakmerken hun inspiratie vandaan halen: de Junghans Max Bill
Dat is mooi voor 'm. Maar je understand what i mean
Lijkt wel gemaakt om ook echt te dragen
Mag ik zeggen dat ik een beetje huiver van de staat van jouw speedy @anon66999254HFDEF
#draagdathorlogenoueenszonderangst
Voor mij trouwens de Submariner
ļø
Maarruh, heel moeilijk is dat toch niet?
Volgens mij de G-SHock DW-5600 series, die met nog 4 andere modellen (dus 5 (!) G-shocks) NASA approved zijn (Speedmaster eat your heart out!), voor een fractie van de prijs van een Speedmaster, iedereen in de wereld kent de square en de aantallen die verkocht zijn maken het "most iconic watch in the world since the history of the world⦠wat mij betreft.

Eigenlijk heel simpel. Dat was de Swatch in 1983.
Zonder de Swatch was de mechanische horloge industrie doodgebloed. En slechts een marge verhaal gebleven.
Want het succes van de Swatch als tegenwicht van de goedkope Oosterse horloge merken. Heeft er voor gezorgd dat er weer serieus geld in de productie van Zwitserse merken maar vooral marketing kon worden gepompt.
Kijk maar naar je Speedmaster die bestaat bij de gratie van marketing. En dat geld eigenlijk voor de gehele high end industrie. Die industrie heeft als geen andere geprofiteerd van het domino effect wat door de Swatch (groep) is gerealiseerd.
Voor zover ik weet is de casio wel NASA approved, dwz te dragen in de orbiter, maar niet EVA approved, te dragen bij een ruimtewandeling. Dat is de Speedmaster wel.
Ho ho. dat iedereen Omega in hogere mate aanbidt dan Sturmanski of Bulova laat onverlet dat het prachtige merken zijn die gewoon ook in de space race mee deden. Sterker nog, dat de NASA in hoger aanzien staat laat eigenlijk zelfs onverlet dat Kosmicheskaya programma SSSR vrijwel alle aspecten van de space race ook daadwerkelijk gewonnen heeft. Zonder hulp van Naziās, zelfs.
Met āmindere godenā heb ik het eerder over de perceptie van aanzien dan over enige werkelijke significantie. Daarom noem ik Sturmanski en Bulova expliciet. Ik had de Pogue even laten liggen, en de Ro1.
In een wereld waarin de meeste pleonasmes als nodeloze herhaling worden gezien zou ik het met @Mafkees eens kunnen zijn. Strikt genomen zie ik je punt echter.
Dat terwijl de ervaring mij leert dat speedmasters brakke dingen zijn die bij het geringste spoor van een wat flamboyantere levenshouding uit elkaar vallen. Ik vraag mij af waar die NASA testen uit bestaan, kan nooit veel voorstellen.
Dat zou jij kunnen doen, maar dat verandert niets aan het gegeven dat Mafkees ongelijk heeft.
Het lullige is dat ik eigenlijk helemaal niet de taalnazi wil uithangen, maar dat ik het alleen raar vind dat je iemand anders corrigeert terwijl je zelf niet goed op de hoogte bent. Dat is haram
Ik vind het nou wel een cool topic. Precies in lijn der verwachting. Heb je een borreltje bij? Zo ja: Proost.
Schenk net een 10 jaar oude Montifaud in. Die is heerlijk lekker
Zijn dat ook stickers voor op het vlees in de supermarkt? Ik ken wel halal.