Dat zijn ze bijna allemaal in dat rijtje maar dan kijken we naar het uiterlijk.
Het is ook een onzinnige vraag natuurlijk. Wel leuk, maar geen discussie waard, want wat is iconisch? Een sub is voor mij een standaard en simpel zwart duikhorloge, meer niet. De ander valt flauw als hij er eentje in het echt ziet.
Vol verbazing zit ik dit topic door te lezen.
Hoop geneuzel over een oersaai en dood simpel horloge dat per toeval op de maan in geweest.
Vast een wedloopje geweest wie de meeste dollars over had om deze reis om de pols van astronautje armstrong te mogen bijwonen.
Vast duur grapje geweest, uiteindelijk wel de juiste investering want Ow Ow wat vinden wij allemaal dat zwart slaapverwekkend gevalletje toch mooi⊠wauw.
De Russen hadden iig nog een spannend model om de pols. Gaaf zijn die, spannend en uniek.
Maar nu, het antwoord op de vraag waar dit topic over gaat.
Serieus jullie vergeten werkelijk stuk voor stuk welk horloge absoluut zonder enige twijfel deze verkiezing behoort te winnen. Een statement , een icoon, we kennen hem werkelijk allemaal.
Jong, oud, horloge freak maar ook de mensen die NIKS met horloges hebben kennen dit icoon.
Rolex? Hoezo meest bekende merknaam ter wereld, nee zelfs hun gaan niet tippen aan de bekendheid van HET horloge ever.
Onverslaanbaar en absoluut nummer 1 in het meest iconische horloge ever zijn is uiteraard.
Duh
Zeker Speedmaster ΩđΩ
Wat een frustratie zegâŠ
Voor de een is het het eerste horloge op de maan, voor de ander is het een Rolex omdat het een Rolex is, of een Patek Phillipe omdat ze daar van dromen.
Maar het kan ook zomaar een Roskopf zakhorloge zijn, omdat hij ervoor zorgde dat een horloge voor de gewone man beschikbaar kwam. Vóór die tijd waren horloges alleen voor de rijken.
Zeker, het horloge dat de Russen op de maan droegen, die is pas uniek!
whahaha wat een serieuze noot zeg
ze zijn er vast al heel vaak geweest zonder het tegen ons te zeggen.
Zo zijn ze⊠echt hoor⊠doerakken die Russen.
Ook als grap klinkt het redelijk gefrustreerd hoor
Zelf vind ik de Submariner overigens.
Ik denk dat ik zelf de DJ het meest iconisch vind.
Ik denk dat de F91w als de meest iconische gezien mag worden. En dat mag ook wel, aangezien het het meest verkochte horloge in de wereld is.
Het eerste horloge dat speciaal voor het dragen om de pols is gemaakt en het daarmee een extra gebruiksfunctie gaf, later gevolgd door zwemmen en duiken en maanwandelen, en dit alles dus in gang heeft gezet in 1904, zou deze titel waard zijn. Cartier Santos Dumont dus ! Iconisch ook door direct herkenbaar design .
Super leuk als je iemand even terecht kan wijzen toch?!
Chapeau!!!
Ik sluit mij aan bij team Speedmaster.
ALS je dan je Speedmaster Professional als meest iconisch betiteld waarom heb je er dan een niet originele clasp opzitten ?
Post het horloge dan ook wel in al zijn originele glorie ! Het is immers (in uw ogen) het meest iconische horloge in de wereld.
Eerder hilarisch. Als je als Speedmaster bezitter wil cashen op het maan-marketing verhaal mag je ook wel onthouden dat de maan geen planeet is.
Volgens mij zijn de zestiende en zeventiende eeuw vĂČĂČr 1904. Tenzij je wilt zeggen dat dames geen polsen hebben.
Verder wel eensch met de Santos hoor, dus maak je niet te sappel.
Geen punt @Fate_Amenable_To_Change , eerste horloge voor de pols vanwege een functie is dan beter omschreven, i.p.v. een beetje bling voor een adelijke troela
Misschien zat die adelijke troela haar hartslag wel te monitoren. Je weet het niet.