Motieven

1

Ik koop wat ik mooi vind binnen een bepaald budget.

2 likes

Er bij horen? Ik moet er bovenuit steken!

1 like

1 en 3

Hij blijft kloppen :joy:

12 likes

Voor mij alleen 4.

Als je geen Rolex hebt, komt 3 daar automatisch bij. Dus 2, rekening houdend met 3.

2 likes

1, 3, 4.

1. mooi
  2. materiaal
  3. aanvullend op de rest
1 like
  1. Ik moet het horloge mooi vinden.
  2. technisch gezien moet het passen bij hoe ik horloges draag
  3. het moet z’n geld waard zijn
  4. het merk mag niet onsympathiek zijn
9 likes

Ik wil überhaupt bij een kring horen, maar weet nog niet welke.

Tot die tijd koop ik niks.

Hermes koop je omdat ze mooi en onderscheidend zijn, Henk. Da witte gij ook.

1 like

Zo zie je maar dat jij niet zo simpel bent als TS.

Die zou gezegd hebben:

‘Het merk mag sympathiek zijn’

:sunglasses: Oja. Dat is waar ook :joy:

1 like

Je bedoelt als je de Staatsloterij wint maar niet de hoofdprijs ofzo?!

2 likes

En de prijs kwaliteit in evenwicht zijn!

Tja… Zo vind ik Cartier cool, maar Richemont zakkenwassers, en bevalt me de bedreiging van Delugs niet. Not cool, bruv. Ik zou niet snel nog een Cartier kopen.

Geen idee. Als het ontwerp leuk genoeg is kijk je niet naar prijs. Zo lang ze geen overpriced duikertjes maken zie ik het als luxegoederen.

Omdat de oeroude instincten van de jager/verzamelaar nog steeds in mij aanwezig zijn. De rest is invulling.

13 likes

Nee hoor. Is gewoon een modemerk. Koop je enkel voor het merkje, en omdat het goed matched met een Gucci petje.

2 likes

:thinking:

Dus bijvoorbeeld een Hanhart komt er bij jou niet in, omdat WW2 of een oude Seiko Astron omdat de eerste quartz ervoor zorgde dat veel horlogemerken (bijna) omvielen. Pagani Design omdat die schaamteloos ontwerpen jatten of ûh Rolex omdat ze geen inzage geven in de handel en wandel over de kennelijke wirwar aan stichtingen en bedrijven. Of een merk als Omega omdat die 1000x een Moonwatchvariant uitbrengen of …

1 like

Dat gaat voor mij wel op hoor

1 like