Zie mijn foto. Gewoon lekker in het zicht . Maar serieus ik heb ook een andere handschoenen en dan past het dr netjes onder. Op het circuit past het niet, maar ja waarom zou je dan ook een klok dragen. Dr meeste gloves zijn ruim zat hoor en anders de volgende keer bij het passen rekening mee houden toch.
Sub past mooi onder de manchet van de handschoen en draag ik vaak tijdens het rijden. De navitimer is te groot, zit daardoor niet lekker en daar vind ik het risico op krassen in de AR coating ook te groot.
Ik heb het zelf ook een keer gehad. Is geen houden aan.
Gelukkig reed ik geen 250+.
Sorry, domme off-topic vraag, heb sinds augustus 2022 mijn motorrijbewijs. Dit nog nooit gezien, of meegemaakt. Te weinig druk op het voorwiel (downforce)? Of teveel reageren op correcties, vergelijkbaar met een zware aanhanger (caravan) heuvel af, die je probeert in te halen?
Ik geloof dat ik het gezien heb nu, dus vergelijkbaar met een caravan die je in gaat halen. Na een idiote wheelie remt je niet meedraaiende voorwiel je ongewenst af. Corrigeren met de achterrem???
Er zijn zoveel mogelijke factoren voor zo iets. Maar meestal is het omdat er een te snelle verandering is in de voorste ophanging. Dit kan door te snelle acceleratie, put in de weg, slecht onderdeel waardoor dingen uit balans zijn etc etc.
Ik rijd met horloge op mijn twin maar op mijn single big cc enduro toch liever niet.
Daardoor ben ik ook op zoek naar een G-Shock.
Nogmaals sorry voor een beetje offtopic als tl-1 maar dit kan wel nuttig zijn voor mij persoonlijk!
Maar de (zeer) hoge snelheid is dan vrijwel ook altijd een bepalende factor?
Neen, stel aan matige snelheid en je rijdt in een diepe, scheve put waardoor je voorwiel in een andere positie/richting wordt geduwt dan gaat je moto zich terug willen corrigeren, dit kan even duren afhankelijk van hoe serieus de input was. Hoge snelheid maakt het gewoon des te dramatischer en enger. Anyway, off topic
Tja kan me voorstellen dat die schokken dan weer niet goed zijn voor een mechanisch horloge (on-topic). Eigenlijk nog nooit iets over gehoord of gelezen, wel iets belangrijks geleerd! Waarvoor veel dank, ik zal het delen met mijn vriendin die het pk-monster eigenlijk rijdt… Op dat filmpje waren de schokken wel erg flink inderdaad, niet te vergelijken met een normaal rondje Touren, waarbij het echt wel meevalt, vooral op een 4-cylinder.
Ik ben altijd gek geweest op horloges en motoren. Helaas door herseninfarct en de daardoor grotendeels linkszijdige verlamming moest ik twee jaar geleden na 40 jaar een motor gehad te hebben mijn Harley Dyna sport verkopen. Heb altijd een mechanisch horloge gedragen en er is nooit een kapot gegaan door het rijden. En ik heb wat trillende motoren gehad van Triumph , BSA tot Harley, waaronder een zeer trillende WLA.
De liefde voor horloges is gebleven ondanks dat ik mijn horloges nu om de rechterpols moet dragen.
Leuk om alle reacties van zowel horloge als motorliefhebbers te lezen. Nog even geduld, en dan mag de motor weer uit de winterstalling, en kunnen we weer genieten. Met een mooi horloge om natuurlijk
Misschien een leuk idee om deze beide passies een keer te delen op een mooie zonnige dag.
Dit is mogelijk als je TL-2 bent in:
https://www.horlogeforum.nl/t/horloges-en-motoren-deel-2/340307/1639
Aha nog even geduld dus, maar wel leuk!
Een jaartje of zo.
Sportclassic biposto?
Winterstalling…?
Hup! Doorrijden met die hap
Let niet op de puinhoop in de tuin, deze wordt van het voorjaar opgeknapt
Welke puinhoop? Ziet er volgens mij keurig uit.