Even koffiepauze bij mijn ouders in een vakantiehuisje in Camerig

Hier een BMW GT woon werkverkeer rijder….
Jaren geleden veel problemen gehad met een nieuw gekochte Omega Speedmaster date. Probleem was dat de minutenteller van de chronograaf niet op de 12/0 bleef staan. Het heeft heel wat tijd en onderzoek gekost voordat de juwelier het aan het motorrijden linkte. Het klokje week ook behoorlijk af, ongeveer 20 seconden per dag. Uiteindelijk een tijd geen motor gereden met het horloge om de pols. In plaats daarvan deed ik hem in mijn binnenzak. Probleem opgelost.
Gewoon rijden had het maar geen horloge moeten worden rijdt al jaren Harley zonder problemen, automaat, quartz, stemvork nog nooit problemen ondervonden, en rij dan ook gewoon grote afstanden(1000km in een dag).
Luxe fauteuil
S2R 1000.
± 10 jaar geleden had ik de 800 versie maar die heb ik ooit verkocht. Vorig jaar de 1000 gekocht. Deze moto was nog een ‘jeugddroom’ van me. Is wel een ouder model, maar imho een van de mooiste monsters/moto’s, vandaar de keuze voor dit ‘oudje’.
Schitterend, qua looks gaat er niets boven een oermonster. M’n eerste was een 900 uit 94 met big bore kit. Echt een onbehouwen beest. De nieuwe is een 696 waar ik heel, heel veel aan gedaan heb om hem naar smaak te maken. Minder bruut, maar wel heerlijk lichtvoetig speeltje.
Ik heb met de Black Bay 58 die nu van @juko is op een motorscooter over onverharde wegen op Ibiza geknald. Ding deed het perfect
Precies de vraag waar ik laatst ook aan zat te denken. Ik had voor de zomer voor de verandering een keer het boekje van mijn Longines doorgelezen en daarin wordt het afgeraden ivm teveel schokken. Ik rij sindsdien voor de zekerheid alleen nog maar met quartz horloges op de motor. Ik rij een Honda Hornet. Ik lees hier dat het dus wel mogelijk is om met een automaat om te gaan rijden. Of ik het ook ga doen is maar de vraag. Als het wat kouder is draag ik sowieso geen horloges ivm de winter handschoenen.
Prachtige Harley
En ik kan daarmee uit ervaring zeggen dat die het daarna nog prima doet!
Het stuur van een auto kan ook trillen hoor.
Ik rijd ook motor met automatische horloges. Nooit problemen gehad.
Mooie Shovel!
Nog eens op gereden. Ging griezelig strak na al die japanse viercylinders. Memory lane dit.
( begin jaren 80 he. )
Ik ben vooral benieuwd naar hoe jullie überhaupt je horloge onder je handschoenen krijgen.
Mijne zitten vrij strak, lopen door op m’n polsen en zijn daar verstevigd.