Alleen de zwarte wind niet op met het open of dicht doen. Daar missen de tandheugeltjes in de “deurtjes”. Als ik de deurtjes er af haal vallen die tandheugeltje er dan direct uit?
Maar eens even op zoek naar die tandheugeltjes, zijn die voor alle type’s het zelfde of zijn die er in verschillende lengtes?
Wel, ik ga hier even op reageren.
Met name de Movado Ermeto reishorloges zijn de zeer gezochte en ultieme verzamel objecten voor horloge collectioneurs.
Tja Ton, je hebt hier een aardige aankoop gedaan. Nu nog zorgen dat het allemaal enigszins functioneert.
Je gaf aan dat er bij een van de uurwerken de aandrijf pennen met vertanding niet aanwezig waren en vroeg jij je af of die standaard zijn op alle horloges. Welnu dat is niet het geval.
Op een uurwerk zitten er twee verschillende op, tegengestelde vertanding met een andere vorm om in de behuizing te geleiden. Ook de lengte en dikte verschilt per uurwerk model.
Met name die onderdelen zijn bijna niet meer te vinden.
Ik heb indertijd wat op het forum geschreven over de Ermeto uurwerken kijk eens op de volgende links;
Voor de onderdelen moet je goed zoeken om de juiste te vinden.
Ik heb indertijd ook movado ermeto horloges verzameld, vele in alle mogelijke condities aangekocht zowel onderdelen en losse uurwerken, kasten en al wat er langs kwam. Uiteraard ook gerestaureerd en vele gerepareerd voor derden, die er de lucht van kregen dat ik daarmee bezig was.
Maar ik ben langzaam mijn collectie aan het uitdunnen en heb mijn volledige Movado Ermeto collectie die ik al meer dan 25 jaar verzamelde inclusief alle onderdelen overgedaan aan @werner die ook meegedaan heeft aan een clinic en nu een hele goede sleutelaar is geworden.
Werner is een enthousiaste sleutelaar en weet inmiddels heel veel van deze Ermeto reis horloges en sleutelt er ook aan.
Als jij de horloges in goede werkende staat wil hebben, dat kan je het beste contact opnemen met Werner, hij is zeker bereid om jou daarmee te helpen.
dixi
Ik dit topic al eens helemaal doorgelezen en had toen al gelezen dat jij en Werner erg veel kennis hebben van de Ermeto.
Ik had eigenlijk al wel verwacht dat @werner wel zou reageren omdat hij toch een groot liefhebber is van de Movado Ermeto.
Ik heb er geen haast mee dus ik ga rustig op zoek naar de onderdelen en zal @werner eens een PBtje sturen of hij mij wil/kan helpen aande juiste onderdelen en misschien aan de juiste foto en afmetingen van wat ik nodig heb.
Ik zal ook eens kijken of 1 van de andere Ermeto’s dezelfde afmeting en uurwerk heeft als de zwarte zodat ik daarvan af kan kijken wat ik moet gaan zoeken.
2, door wegstrepen. Ik houd van een mooie bekleding of bewerking, vind nummer 3 iets te klassiek en heb zoals je weet zelf al een heel mooie met zwart leer.
Tijd ook om jullie voor te stellen aan Laco, vorige week uit Japan aangekomen. Doet het niet helaas, moet nog uitzoeken waar dat aan ligt. Ziet er wel fantastisch uit, oordeel zelf. Voor leuk vind ik het automatisch uitklappende steuntje.