Must haves Vintage vrouwenhorloges

Lap,

Ik heb de smaak te pakken. Nu nog eens polsen wat de absolute toppers zijn onder de vintage vrouwen horloges. Liefst eerder stoer dan frivool.
Koop liever 1 goede horloge dan 5 middelmatige.
Dus shoot: jullie favorieten.

1 like

En heb je zelf ook een mening/foto?

Ik heb nu een Tudor Oysterdate die in reparatie gaat. Die stijl vind ik top.
Ook stijl omega/panerai vind ik mooi.
Misschien wat onbekendere Russische merken?
Maar nog eens: geen flauw idee welk type of uitvoering gewild is.

Vintage dameshorloges zijn niet erg gewild. Dat is fijn voor jou, want je betaalt een stuk minder dan voor herenhorloges. Een topmerk (Patek Philippe of een Vacheron Constantin bv) zou nog wel een aardige prijs kunnen opbrengen. Kijk voor prijzen maar eens op chrono24. Ik heb de indruk dat dat de vraagprijzen voor vintage dames-Pateks wat overtrokken zijn, en er zeker een deal te maken valt, ook bij deze topmerken.

“Stijl Omega” bestaat niet. Omega maakt en maakte zeer uiteenlopende ontwerpen.

Panerai heeft wél een zeer herkenbare ontwerpfilosofie in zijn modellen. Bij mijn weten zijn er geen damesmodellen gemaakt, en zul je de volle mannenprijs moeten betalen.

Russische dameshorloges zul je voor prijzen kunnen vinden waar je voor een dames-Patek nog geen gaatje in een leren band kunt krijgen :wink: Overigens zijn iig de mechaniekjes nog verrassend degelijk gemaakt. De kasten minder (materiaal, afwerking). Dat is bij een duiker/toolwatch misschien charmant, maar bij een dressy dameshorloge imo niet zo.

Ik raad je af om heren-vintage te gaan dragen. Dat is qua look geheel geaccepteerd, maar het drijft voor ons alleen maar de prijzen op :yum:

1 like

U is vrouw?

Mijn vrouw draagt (droeg, lang verhaal, kom ik later op terug) een blauwe Omega Speedmaster Triple Date. Erg mooi! Die is volgens mij 39mm. Ze heeft ‘normale’ polsen maar met iets kleiners hoef ik niet aan te komen. Ze heeft ook een Ebel Sportwave maar die komt pas weer op de pols als ze oma is denk ik. :wink:

1 like

Ieder voordeel heeft zijn nadeel: ook veel minder keus. Ik ben weldegelijk een vrouw, en eentje maar zeer dunne polsen. Alles groter dan 35 mm is "waar gaat die horloge met dat meisje naar toe’. :wink:
En Rolex: is daar een mooie vintage in?
En nee, geen paniek,ik ga geen mannenhorloges kopen.
Wat vinden jullie trouwens van Chopard of Cartier? Ik vind de herenmodellen van Chopard zeer mooi. Of is moet een sieraden merk bij zijn leest blijven?

Ik zeg Jaeger LeCoultre Reverso in geelgoud
image

3 likes

Tissot PR516’s zijn bij de heren redelijk populair, maar er zijn ook de nodige leuke damesversies. Ik heb deze voor mijn vrouw bij elkaar gesprokkeld. Diameters iets van 26-30 mm

5 likes

Je zou ook voor gender neutrale horloges kunnen gaan, vintage herenhorloges zijn nl. vaak niet zo groot.
Heb zelf een aantal kleinere heren horloges (die ik af en toe ook draag) uit de jaren '30, '40 en '50 van ca. 30t/m 34mm van best wel gerenommeerde merken zoals, Rolex, Omega, Bulova, etc. hartstikke leuk, vaak ook nog betaal- en draagbaar voor een ieder die size onbelangrijk vindt :wink:

Welkom overigens op dit forum!

Hier een paar plaatjes ter voorbeeld:







enz., enz…

2 likes

Als je het over absolute toppers wil hebben zou ik kijken naar een ladies Nautilus

1 like

Tudor submariner!!!
In vele maten (ook kleiner dan de bekende 40 en 35 mm) te vinden.
imageimage

5 likes

Ik denk dat de Seamaster de Ville, met 35 mm, een prachtig vintage dames horloge is tegenwoordig.
Succes met de zoektocht Barbara.

1 like

Niet stoer maar chique: Cartier Tank. Die vind ik veel vrouwen toch geweldig staan.

2 likes

Voor dames doet alles van Rolex en Cartier het heel goed. Als je echt iets aparts wilt dan moet je zeker eens naar de Bulgari Serpenti kijken.

1 like

Seiko duiker mag natuurlijk ook niet ontbreken :wink: Dit is een 2205

1 like

Weliswaar mannen horloge maar ook voor dames super mooi natuurlijk

Meisjes-Calypsomatics…

2 likes

Niet specifiek een vrouwenhorloge, en ik weet niet of het stoer genoeg voor je is, maar dit is een van mijn favorieten (35mm)

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/0/b/1/0b1c83fbdcbad38c498cdd00e0aacf7729e771a1_1_281x500.jpg

En deze (39mm) staat volgens mij ook prima op een vrouwenpols

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/7/0/0/700dc4d67dab08b6b22b3ee8ee7e217d7a0ffd05_1_281x500.jpg

Om het allemaal in perspectief te plaatsen … mijn vrouw houdt van veel forsere horloges dan ik. Dit is haar huidige favoriet: (43mm, massief blok staal)

https://assets.victorinox.com/mam/celum/celum_assets/dac/efc/8833106149406_celum_97602_560Wx490H.jpg

11256b1010026-rolex-datejust-lady-reference-rolex-69173

Altijd mooi bij n vrouw ( ook mijn vrouw dus ).

1 like

Wow!!

Zitten een paar hele mooie tussen. De Cartier is een hele mooie, heb al enkele juwelen van hen en heb het uurwerk in de shop al eens gezien. Dus die gaat op mijn short list. Is ook heel ander type dan diegene die ik nu heb.
Longines vind ik ook heel elegant.
Rolex met de roze dial, ook topper!

Nu gaan rondkijken…

Als ik een zoekertje vind dan deel ik het en dan geven jullie je ongezoute mening maar.