Musthave als ik op reis ga...

3 uur voor vertrek naar mijn vakantiebestemming stond ik met mijn koffers op Schiphol :airplane:

Je kent het wel… Drukte op Schiphol, lange rijen bij inchecken, security check, langs de douane. Vervolgens horloge aanbod Schiphol oriënteren, hapje eten/drinken en daarna met een gevoel van eindeloos lang lopen naar je gate wandelen.

centralesecurityschiphol

Na deze routine kan ik je een ding verzekeren dat je bloedvaten zo uitgezet zijn dat je horloge dat nog net lekker om je pols zat, nu zo aan het knellen is dat de afdruk van je horloge getatoeëerd wordt aan je pols :slightly_smiling_face:

Daarom is voortaan een horloge met een verstelbare gesp “Glide Clasp” die heel simpel werkt met een push mechanisme een musthave voor mij als ik op reis ga, ik blij… mijn pols blij😉

Fijne vakantie allemaal :slightly_smiling_face:

20 likes

kan ik best begrijpen :ok_hand:

1 like

12 likes

En daarom NATO. Altijd te los of te strak, maar de achteloosheid waarmee je je horloge in die grijze bak kunt smijten is prijsloos. Voor de onachtzame bijstander lijkt het op een masochistisch artikel en dat is waar de hobby om draait, is het niet.

4 likes

Vocht retentie. Zo heet is het namelijk niet op een vliegveld, dus waarschijnlijk drink je te weinig water tijdens je pre vlucht routine waardoor je lichaam vocht gaat vasthouden.

Daarnaast is er een relatie tussen lichaamsvet en het uitzetten van de pols. Hoger vet percentage kan zorgen voor meer vocht retentie door een slechter werkend lymfestelsel. Een hoger vet percentage maakt het voor je lichaam ook lastiger om warmte af te voeren, waardoor meer vasodilatatie.

Ipv je zomervakantie horloge keuze af te laten hangen van een snel verzet, neem gewoon een fles water mee en spendeer de winter in de sportschool :+1:

Fijne vakantie!

18 likes

Que?

Iedereen heeft toch zijn rituelen/routine voorafgaande aan een vlucht?
Economie klasse is een bitch, daar ik meermaals 10+ uur naast een stinkerd gezeten heb stop ik zelf altijd even vlak voor de gate binnen bij de parfumerie, voor een stuk sterkere geur dan dat ik normaal op heb. Met wat vaseline om de geur het grootste gedeelte van de vlucht te laten duren ben je gewapend tegen dergelijke stinkerds.
Tuurlijk ga ik ook even horloges spotten.

3 likes

Geen idee maar ik niet eigenlijk, net dat ik nu regelmatig in een vliegtuig zit. Maar als het wel het geval is dan heb ik er geen rituelen voor. :person_shrugging:

1 like

Dat is de hel. Waarom doe je dat jezelf aan?

3 likes

Omday Economy vliegen tijdelijk is en Rolex is forever.

6 likes

Heb ik nog nooit hoeven doen.

1 like

Inderdaad Ruud, economy wie wil dat nu? Dadelijk zit er nog iemand naast je, de horror.

1 like

Omdat ik in de psychiatrie als agoog werk @Ruud
Als ik duurder ga vliegen, moet ik inleveren op het horloge potje.
Het leven van een plebejer is niet gemakkelijk.

Owja… Mevr. Nash heeft ponies, dus een grote tuin+weide. Als ik van tevoren wist wat dat zou kosten, dan had ik een ander carrière pad gekozen (geen andere vrouw, die is het wel waard).
Leden die meelezen, wees gewaarschuwd. Als vrouw lief ponies wil, besef dat je grail opeens heel ver weg is :rofl: (als je tenminste zoals ik behoort tot de loonslaaf klasse).

6 likes

En wie is er dan de stinkerd?

1 like

Horloges gaan prima op reis maar een andere band niet

Wel een bescheiden hoeveelheid hoor. Niet zoals de passerende douglas in levende lijven die je wel eens in de binnenstad spot. Dat doe ik mijzelf en anderen niet aan.

1 like

Een eenvoudig en voordelig alternatief is gewoon een horloge op rubber band dragen. Is sowieso wat flexibeler, als je pols uitzet en als dat niet genoeg is, kun je de band heel eenvoudig een gaatje minder strak zetten. :person_shrugging: Ik ga eigenlijk altijd met een duiker om de pols op vakantie en draag deze dan (dus) op rubber. Fijne vakantie!

2 likes

Dit is voor mij de must have als ik op reis ga.

10 likes

Een beetje off-topic, en toch weer niet.

Luchthavenautoriteiten dienen dringend regelingen te treffen voor een betere doorstroming. Zij, samen met airlines, vinden het normaal om aan passagiers te vragen om 2 à 3 uur op voorhand op de luchthaven aanwezig zijn, zelfs voor korte EU vluchten. De totale reistijd wordt dan nauwelijks korter dan met de trein of auto. Service is ver te zoeken tegenwoordig. Perishables krijgen een snellere behandeling dan passagiers. De “vee” behandeling van passagiers moeten ze toch eens in vraag gaan stellen.

On-topic
Easy verstelbare gesp is ook bijna onmisbaar geworden voor mij.

2 likes

Tja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, idd een ander horloge met een glide clasp meenemen :+1:. Maar wat @Nash zegt is ook waar, krijg ik gelijk een preek thuis, water drinken joh en afvallen :smiley:

En ja, denk dat de meesten die regelmatig vliegen wel een routine hebben. Jij noemt het rituelen. Eenmaal ingecheckt, eerst een bak koffie, dan snuffelen in de winkels en natuurlijk kijk je dan ook naar horloges, althans ik wel en mijn vrouw kijkt weer naar andere produkten in de winkels. Tussendoor, weer wat eten en drinken. Mag ik dat een routine noemen, ja dat mag. Je kunt natuurlijk ook een paar uur op je bibs gaan zitten maar dan duurt het wachten heel lang :wink:

Jaja, stoere binken vliegen altijd business class :rofl:. Nee hoor @Nash ik begrijp je volkomen, niet iedereen is echt rijk :+1:. Tis natuurlijk wel balen als je naast een stinkerd zou zitten, maar dan zou ik heel subtiel zeggen “ruik jij dat ook die penetrante geur, zo vlak bij ons en ik ben het niet” :rofl:

Daar snap ik nog steeds de ballen van, de ene keer wel en de andere keer weer niet. Schiet mij maar lek met de protocollen van het vliegveld. :upside_down_face:

En voor @Tsuyosa , fijne vakantie gewenst :+1:

1 like