Musthave als ik op reis ga...

Heb ik altijd al gezegd. :grinning:

Alles voor de commercie. Lekker vol vreten en drinken, zelfs voor de korste vluchten zonder bagage.

Ik ben met de trein sneller in hartje Londen dan met een reguliere vlucht.

3 likes

Uitermate interessant topic :woozy_face:

1 like

Briljant :rofl:

1 like

Lol, kon je dit topic toch niet weerstaan en bent gaan lezen dus toch wel interessant :wink:, anders had je geen reactie geschreven en snel naar een ander topic gefietst :grin:

1 like

Dat is nog nieteens zo slecht dan.
Vliegen naar Londen is sowieso klote. Al die rompslomp en wachttijden… Goed om te horen dat de trein sneller is. Mocht ik binnenkort nog eens naar Londen gaan, pak ik de trein :+1:

1 like

Natuurlijk heb ik ook wel eens moeten rennen springen vliegen duiken vallen opstaan en weer doorgaan, maar nog nooit is het zo bont geweest dat m’n horloge daarvan plotseling heel erg strak zat. Je maakt je te druk.

Dat kan alleen maar het gevolg zijn van slechte planning. Ik zou gewoon ruimer in m’n tijd gaan zitten zodat mijn Cartier zonder snelverstelling nooit een probleem zou gaan vormen op reis.

Horloge heb ik in geen vijf jaar af hoeven doen. Nergens ter wereld.

Voorwaar ook een goede suggestie. Ik wilde net over 's man’s fysieke vorm gaan beginnen. Iets met gras en voeten.

Ai. Als ze op die beesten gaat zitten is het niet alleen duur, maar ook nog eens laakbaar.

Even los van de mensonwaardige ervaring die een vliegveld vertegenwoordigt heb ik ook moeite met het concept openbaar vervoer. Het liefst reis ik afgezonderd van anderen, maar helaas, dat lukt niet voor grotere afstanden.

Maar de ruimte die je als passagier in moderne vliegtuigen krijgt, die zou eens wettelijk opgehoogd moeten worden, want ik denk dat vee meer privacy en beenruimte krijgt.

Rolkoffertjes in de cabine. Nog zoiets wat ik mordicus zou verbieden. Ik check altijd m’n bagage, ook voor een dag of twee. Ik ga daar niet als zo’n hijgende roodkop een beetje naar een plekje lopen zoeken terwijl ik met bagage leur zeg. Kom op.

Het is de waardigheid voorbij, dat stompzinnige gedrang in die vliegtuigen. Plebejers.

En dan heb ik het helemaal nog niet over de kleding waarmee de gemiddelde passagier zich en plein public denkt te kunnen vertonen. Iedere keer als ik een vlucht neem wil ik m’n oogballen met een botte bijl uitsteken omwille van het lelijke klootjesvolk in hun jogging outfits en witte tube socks.

Liever de trein. Duurt net iets langer, maar met een eerste klas kaart zit je lekker, kun je nog eens rond lopen, en kun je in stilte van je reis genieten.

Vliegtuigen zijn voor paupers en sardines. En voor loonslaven zoals ik. Bah.

4 likes

Vandaar dat ik 4 uur voor mijn vertrektijd bij P3 Schiphol, 3 uur voor vertrek netjes bij de vertrekhal stond !

1 like

Meine Güte! :roll_eyes:

1 like

Wetende dat alcohol zorgt voor een lage bloeddruk drink ik geen alcohol.

Nee hoor. Die zijn enkel om te borstelen en lange wandelingen door de velden en aangrenzend bosgebied achter ons huis mee te maken. Paardensport is (zacht uitgedrukt) niet mijn ding en keur ik af. Dan was ik niet met haar samen (geen haat richting anders denkenden. Ik ga er verder ook niet over uitweiden op HF).

Varkens niet en dat is ook schandalig. Het scheelt dat ik voor Nederlandse maatstaaf maar een klein kereltje ben. Ruimte is niet zozeer mijn probleem met economie vluchten. Het zijn de andere plebejers die mij storen :rofl:.

Lijkt mij zalig. Ik ben verkocht.

Gedachte spinsel; ik moet sowieso de trein weer eens proberen in mijn volwassen leven. Europa is goed aangesloten en in contrast met enkele jaren geleden, hecht ik steeds meer waarde aan rust en ontspanning.

2 likes

Voel mij nu toch echt aangesproken, ga ik altijd in mijn trainingspak op reis, witte sokken en sportschoenen aan. Dacht dat de mensen zo vreemd naar mij keken omdat ik zo sportief ben, blijkt dat ik dus tot het klootjesvolk behoor :smirk:

4 likes

Hulde.

Londen per trein is vijf uur vanaf Amsterdam. Parijs drie, Bordeaux ook weer vijf.

Mijn droom is het om nog eens de tijd te nemen voor de Orient Express van Frankrijk naar Istanbul. Met een eigen slaapcabine. Lijkt me fantastisch.

Dan is de reis ook direct je doel, zeg maar, in plaats van een obstakel wat je pols doet zwellen.

Als jij je als een clochard (en eigenlijk beledig ik de klassieke clochard nu) onder het volk begeeft ben je ook gewoon aangesproken. Inderdaad. Ik vind eigenlijk dat kleding ook iets te maken heeft met een stukje respect voor de mensen die je in de openbare ruimte tegen komt.

Waarom had je dan stress en extra vocht? Wellicht eens aan de gezondheid werken of zo. Ik vind het zorgelijk. Dit zeg ik niet eens om lullig te doen, dit meen ik oprecht.

1 like

Ga ik toch eens kijken of Tenerife een optie is met de trein :wink:

3 likes

Er zijn andere plaatsen op de wereld. :slight_smile:

1 like

Tuurlijk Chris, weet ik ook :smile:. Den Haag, Rotterdam, Utrecht maar ja dan maar hopen dat het niet te warm is, sneeuw en blaadjes op de rails :smile: Gaat er toevallig ook een trein naar Zweden, moet ik over 2 maanden zijn?

1 like

Het is ook wie je tegenkomt naar mijn idee, waar vorige keer alle metalen voorwerpen in een grijze bak geplaatst moesten worden was het dit keer riem en telefoon in de grijze bak en horloge mocht blijven om de pols :woozy_face:

2 likes

Ik sluit mij op thuis, durf nu echt niet meer naar buiten. Schaam mij dood, je wordt bedankt Chris :wink:

1 like

Laatste jaren zit er anderhalve duffe dakhaas bij de incheck balie en daarna kan ik een halve marathon inzetten naar de gate, die 2 uur vliegen (haha) voorbij. Tot
5 jaar terug vloog ik regelmatig ( ongeveer 2 retourtjes Italië in de week) Ik zou er nu niet tegen kunnen. Zonder ruimbagage, kon je een half uurtje voor de vlucht aankomen op de luchthaven, kan je nu niet op gokken.

İk kan mezelf niet vinden in je verhaal. Drink dagelijks meer dan voldoende water en heb een vast wekelijkse programma in de sportschool.

1 like