Ik bedoel: zo spaarde ik monstertjes, en dan opeens: ja, wat was het eigenlijk? Je kunt zo maar opeens eierdoosjes gaan sparen, of slacouverts. Ik weet, het hangt slecht om de pols, maar zie het maar eens tegen te houden. Flipperitus schijnt daar ook een vorm van te zijn. Een snelkookpan aan nieuwe varianten dient zich aan: wel of geen automaatjes, een secondewijzer als een pollepel, hou je dit tegen door 1,5 m van elkaar met een mondkapje voor in de kantine te gaan zitten?
Ik vond Astrons lelijk (jij waarschijnlijk nog steeds) en binnenkort heb ik er twee!! Het houdt niet op, slaat weer helemaal toe.
Hebben jullie dat nou ook? Kunnen we een nieuwe grote golf tegemoet zien?
Nope
onvoorstelbaar!
Verschrikkelijke horloges!
Gewoon quartz ook, bah … ‘horloges’ zonder ziel. Binnenkort twee? Echt. Je smaak holt hard achteruit.
Oh wacht, eigenlijk nog steeds dus. Ik bedoel, Astron. Pfff.
Ûh, ja …
wissikwel hoor
Niet liegen he
Ja dat heb ik zeker!
Alles ging om de automaat. En op ene dag valt ineens het kwartje rondom de seiko astron. Al is het bij mij altijd een “En En” verhaal. De liefde voor de Astron krijg ik erbij, maar niet ten kosten van de analoge horloges.
zou het nu dan zo zijn dat we voorzichtig richting Astron muteren?
Oh echt, weet waar je aan begint …
Voor je het weet ga je ook aan jezelf twijfelen. Heb je er ineens twee!
hmmmm Toen ik net aan deze hobby begon was ik er van overtuigd dat ik alleen maar Fliegers wilde met een mooie leren band. Field watches kan nog net, maar dan wel op leer.
Duikers? Ik snap de hype niet. En die dikke lelijke bezel vraagt alleen maar om aandacht. Bracelet zijn ook zo lelijk. Veel te lomp en te opzichtig.
Huidige situatie:
Bijna alleen maar duikers in de collectie, voornamelijk op bracelet. Geen enkele leren band te bekennen, laat staan een Flieger.
Oh… wel één field watch… dat dan weer wel.
Dus tja
We zijn allemaal een beetje raar, als het op horloges aankomt …
Alleen horloges? Phew… dat is dan weer een meevaller
het bewijs: je muteert!
Das war einmal, inderdaad. Maar ik zie dat de nieuwe generatie mij wel kan bekoren.
39 x 12 x 46mm… Funky TV kast achtig ding. En dan ook nog in gehard titaan. Ik vind het zeker wat. Ze hebben nu alleen vrij cleane drie-handers met een zwarte bezel, en vrij drukke met drie extra subdials die een gewone stalen bezel hebben.
Zodra ze de bovenstaande ook met een stalen bezel maken hebben ze m’n hevige interesse. Ook omwille van de steenkool-achtige wijzerplaat.
Ach, we moeten allemaal door mindere periodes heen in ons leven.
Er is hoop.
Astrons zijn analoog. Gewoon echt allemaal:
En dat al sinds 1969.
Yep, het muteert. Elke keer zoek je weer een ander doel
Ik begon met chrono’s; toen een poosje goedkope Chinezen, daarna jaren 70 toolwatches. Door iemand op dit forum weer aangestoken en voor 40’s gegaan. Toen 80’s quartz. Momenteel zit ik in de trenchwatches en zakhorloges. What’s next?
Mijn avondbrein sliep al denk ik. Ik bedoelde natuurlijk mechanisch.
en de échte lol is natuurlijk dat je gelijk al die niet-interessante weer verkoopt. Blijf je lekker bezig. Altijd een doel aan het begin van de dag (en 's avonds ook nog uiteraard)