N.A. 2 jaar na behandeling, maar wat !?

Nieuw horloge 2 jaar na behandeling, de text zegt het al.

Na mijn voorstel op het forum was mijn behandeling tegen een tumor ruim half jaar voorbij. Na 35 bestralingen in Delft protonen centrum en 7 chemokuren in het Erasmus MC ( half okt - eind nov 2023 ) ben ik toen in september 2024 begonnen met een eerste automaat horloge. Het werd een Oris Aquis 43,5mm die inmiddels het nest heeft verlaten. Te grof / groot en voor mij niet comfortabele rubber band voor mijn smalle pols van 16,5 cm.

Later die maand kwam er een Squale 1521 Blue blasted die ik via het forum kocht. Nog steeds een horloge wat ik graag draag, zeker in de zomer op een oranje Tropic band. 42mm, maar draagt een stukje kleiner en ligt prima op de pols. Ook met de lederen band of met een NATO band is het prima te pruimen. Om een nostalgisch digitaal horloge erbij te hebben, kocht ik ook via dit forum een Casio AE 1200 WHD in november 2024, een fijn klus horloge.

In januari van 2025 mocht ik van mijn lieve vrouw een horloge kopen ter ere van mijn eerste jaar ná behandeling. Het is de - in mijn ogen - erg mooie Omega Speedmaster Racing geworden in de reverse panda kleurstelling. Compleet met box - ombox - papieren en cards uit 2024. Het draagt met 40mm zeer comfortabel en ik draag het regelmatig. In 2025 kwam er nog een GMT Steinhart Ocean 39 bij en zo breidde mijn bescheiden verzameling iets uit.

Nu in 2026, inmiddels twee jaar na de behandeling ( en inmiddels TL3 ) is het tijd voor een cadeautje om weer een jaar geluk - liefde en leven te vieren :four_leaf_clover:.

Mijn gedachte momenteel vliegen heen en weer tussen een Omega Seamaster Aqua Terra - Omega Seamaster 300m of eventueel ( en die vind ik ook erg mooi :star_struck:) de Tudor Black Bay Pro.

Welke zouden jullie kiezen en waarom ( past het in mijn collectie ? ). O ja, prijstechnisch moet het niet uit de klauwen lopen :rofl:.

• Omega Seamaster Aqua Terra
  • Omega Seamaster 300m
  • Tudor Black Bay Pro
0 stemmers

25 likes

Ik heb de seamaster gestemd omdat ik dat het mooiste horloge van de 3 vind, maar het ligt aan wat je zelf wilt. Zoek je een mooi horloge in dezelfde categorie, sta ik achter de Seamaster. Past prima in het rijtje met de Oris en de Squale. Wil je een iets strakker horloge, zou ik de Aqua Terra toch overwegen, vermoedelijk in 39mm. En anders lekker een keer gaan passen bij een dealer!

2 likes

Top dat het goed met je gaat!!!
Ik heb op de: Omega Seamaster Aqua Terra gestemd, daar ik heel zelden tekst of markeringen op de bezel mooi vind.
Daar ik in je verhaal proef dat je min of meer stapel bent op de Tudor, zou ik als ik jou was daar voor gaan.
Suc6 met je beslissing!

1 like

Mijn BB pro gaat dit weekend het blauwe in.
Just saying. :innocent:

7 likes

De Oris is inmiddels weg. Ik wilde de Tudor passen maar was op dat moment niet aanwezig in de winkel. Toen als verrassing de Rolex Explorer II gepast in 40mm ( wat een fantastisch horloge ). Helaas boven budget :cold_face:

1 like

Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat. Ik stem voor de Aqua Terra, het meest universeel. En ik vind 'm mooi.

2 likes

Goed dat je nu 2 jaar mag vieren.
Qua horloge zou ik lekker weer voor iets anders gaan, Tudor

2 likes

Tudor is oprecht stoer; de Omega mooi, maar minder krachtig.

2 likes

Fantastisch dat je de strijd tegen die vreselijke ziekte hebt gewonnen!
Van deze drie, zou ik kiezen voor een Seamaster 300m. Heb er zelf ook een (wat oudere auto/chrono). Echter, ik weet niet hoe een full-size SM300m om een 16,5cm pols valt. Zou ik zeker even irl gaan passen, voor aankoop. Een mooi alternatief zou, imo zijn een Aquaracer 200. Met 40mm, net wat draagbaarder, ook om de iets minder forse pols.

Veel plezier met het vinden van jouw ideale horloge!

4 likes

Heeft wel de stalen bezel als de BB Pro, de indices gelijkend aan die van de AT en toch een duiker als de Seamaster. Mooie suggestie!

2 likes

Seamaster!!!

2 likes

Wat fijn dat het goed met je gaat! Mijn subjectieve stem (ik draag hem zelf met veel plezier) gaat uit naar die fantastische GADA, de Aqua Terra. De 38mm lijkt me voor jouw pols een fijne maat.

2 likes

Wat goed dat het beter met je gaat en de behandelingen achter je hebt gelaten. Dat verdient wel een NA :wink:. Dit zou ik adviseren

7 likes

Blij dat het beter gaat

2 likes

Geweldig dat het beter met je gaat :muscle::+1:

Voor wat betreft de keuze voor een nieuw horloge, ga vooral passen! Daarna is de keuze verrassend makkelijk, denk ik. Succes en vooral heel veel plezier. En daarna, kom maar door met de NA en NA-topic.

2 likes

Goed om mo te horen dat het goed gaat, ik zelf heb ook darm kanker gehad een aantal jaren geleden maar helaas wordt ik er elke dag nog aan herinnerd en was ook de rede waarom ik voor mijzelf ben begonnen…

Ik zou voo6de Tudor gaan eerlijk gezegd :+1:t2:

2 likes

Goed nieuws zeg! Wat fijn dat het nog steeds goed met je gaat. Dat soort dingen laten je toch weer beseffen hoe breekbaar het leven is en dat het niet vanzelfsprekend is om elke ochtend gezond op te staan.

Ik zou persoonlijk voor een Omega Seamaster gaan. Draagt comfortabel, zit goed in elkaar en kan goed tegen een stootje. Lijkt me een prachtig symbool om deze mijlpaal te vieren.

2 likes

Bij badge & bezel staat een hele mooie Nieuwstaat seamaster van paar maandjes oud met witte plaats NL full set voor weinig.:grinning:

Mooi nieuws en leuk om nieuw horloge uit te zoeken !!

2 likes

Goed om te horen zeg! Wat een heftige tijd moet dat voor je geweest zijn!

Ik zou voor de seamaster 300m gaan! Icoon! Succes met de keuze

2 likes

Ik zie geen witte plaat Seamaster. Wel een zeer mooie witte plaat Explorer II :upside_down_face:

1 like