N.A. blauwe Seiko duiker, opvolger SKX007/009

Zie hier de opvolger van de SKX007/009, mijn NA van de dag:

Zo in de avond bij kunstlicht komt de warme, diepblauwe kleur van de wijzerplaat minder goed tot zijn recht, hoewel ik de wat paars/violet aandoende look met sunburst die het horloge nu op de foto’s heeft, ook wel iets bijzonder fraais vind hebben :star_struck: .

Hoe ik tot deze NA gekomen ben? Ik zat vanochtend (toen nog nietsvermoedend…) dit artikel te lezen:

Vervolgens loop ik 's middags te zoeken naar een pinautomaat en sta ik plots te loeren in de etalage van een mij onbekende maar (naar wat later zou blijken te zijn een) allervriendelijkste juwelier.

En ja hoor, in een opwelling voor de bijl dus !!

Ik ben niet eerder zo blij geweest als vandaag met de aanschaf van welke Seiko dan ook dus vanwege mijn eigen verbazing en enthousiasme moet ik deze NA gewoon ff delen met jullie :blush:.

Mooi weekend verder allemaal!
:sunglasses:

PS ik heb deze NA net ook al schaamteloos in een paar andere topics gedropt (dus excuses aan de azijnpissers die gek worden van mijn spam/in hun ogen oud nieuws, maar ik moet mijn blijdschap gewoon ff kwijt hier)

45 likes

Mooi hoor!
En mensen: laten we discussie over opvolger ja/nee niet weer opnieuw opstarten hier.

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop. Welke band zat er standaard op ?

1 like

Mijn beste,

Een zeer geslaagde verworvenheid!!
Beproefde kwaliteit met een levenslustige uitstraling!!
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gefeliciteerd met jouw nieuwe Seiko, een blauwe dial vind ik altijd prachtig! Veel plezier er mee gewenst, is dit nu een opvolger van de SKX😀!

1 like

Gefeliciteerd, ik heb de geheel zwarte. Het is gewoon een nieuwe 5 lijn, geen opvolger van de SKX.

2 likes

Mooi op nato

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Een mooi horloge

1 like

Heel mooie 5 gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Thx!

Standaard zit/zat er een geborsteld stalen oyster band op. Op zich een prima band met goede fit mede dankzij de microverstelling op de clasp.

Ik ben echter te zeer gewend geraakt aan meer solide sluitingen (maar ook schakels en endlinks) van enkele Zwitserse merken dat ik er maar snel een stukje elastiek omheen heb gevonden :wink:.

Da’s mijn eigen bescheiden manier van modden/customizen :grin:!

1 like

Eerlijk: ik ben een Seiko nono wat dat betreft. En praat dus al snel anderen op het forum of journalisten na…

Ik heb nooit een SKX007/009 bezeten dus ‘echte’ opvolger of niet: ik ben er reuzeblij mee (en net zo enthousiast als die vele duizenden SKX bezitters over hun 007/009)!!

1 like

Volgens mij heb je mijn spam in alle verschillende topics gespot :stuck_out_tongue_winking_eye: ! Ben vanochtend iig wakker geworden met hetzelfde blije gevoel over mijn NA als ik gister al had. Lollig toch…

Cheers

1 like

Niet boos worden hè, ik geef toe een Seiko ondeskundige te zijn dus praat gewoon de journalisten na…

Hoe dan ook ben ik ermee in mijn sas en vind ik het een zeer geslaagd horloge :grin:! Jij ook heel plezier van die mooie zwarte versie gewenst.

1 like

Zo wordt hij wel genoemd door liefhebbers. Zoals liefhebbers ook de vele bijnamen voor Rolexen, Seiko’s e.d. hebben verzonnen. Wat mij betreft dus prima gangbaar

1 like

Ach dat maakt eigenlijk ook helemaal niets uit, je hebt gewoon een prachtige Seiko!

1 like

:+1: zo denk ik er nou ook over :wink:!

Cheers

1 like

Pfjoeh… pak van mijn hart. Voor je het weet word je neergesabeld door de echte liefhebbers/kenners…

Het lijkt erop dat ik met de schrik vrijkom (en met een mooie Seiko om de pols daarbovenop :grin:)!

Cheers

1 like

Geniet er van, van die Seiko that is :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Ikzelf krijg van je foto’s de indruk dat de plaat paarsig is en vloekt met de bezel. Klopt dat, of is dat het licht? Ik zie graag wat andere foto’s tegemoet.

Of ik zou zeggen dat dit de opvolger van de SKX is…Nja, da’s een discussie waar ik je NA topic niet mee wil vernaggelen. :slight_smile:

Niet doen. Horlogejourno’s zijn negen van de tien keer betaalde marketing-roeptoeters. Zoek maar eens een echte heerlijke negatieve recensie op, je vind ze niet.

1 like