N.A. Candino Submarine - blij mee!

Zó die lag snel vanuit de UK op de mat. Laatste uit mijn recente koopwoede (de Ingersoll staat op MP trouwens, de advertentie voor de Yema duiker (verkocht) liep nog een tijdje).

Ik had natuurlijk recent een Candino opgespoord (en helaas flink moeten laten ‘overhaul-en’) met massa patina, maar nu, wat mij betreft (en daar ga ik mijn best voor doen) ‘the next Calypsomatic’.

Een Candino Submarine 60’s duiker met onderstaande info van verkoper.

A very nice example of a '60s military diver, the Candino Sub was a Vietnam candidate and later dive watches were used by both the French and Italian armed forces. Candino launched the Submarine line of dive watches in the mid-60s with a WR of 800 feet when the Rolex Sub was marketed at 660 feet.

A rarely seen and highly collectible period diver in wonderful original condition throughout. Excellent condition stainless steel case with extended dropped lugs. Case back reads 'submarine case full proof - pressurised - 800ft - 20ATM’
Stunning original black dial and hands with a lovely patina to the markers
Original bi-directional bezel is excellent and turning nicely
Original domed crystal in very good condition, clean and clear
The quality of this piece is reflected in the movement the case houses: a 25 jewel Swiss automatic ‘gilded’ ETA 2472 adjusted in 6 positions
The movement is running perfectly and keeping excellent time.
Patented DST Incabloc shock protection
Dimensions: approx 39mm including crown, 36mm excluding crown x 44mm lug to lug
This watch was manufactured by Candino, the small Swiss watch company established in Herbetswil, Switzerland in 1947 - not the company we know today, which was taken over by the Festina group in 2002

En bij een ‘submarine’ verwacht je natuurlijk een… speedboat op de achterkant:

Uurwerk:

En een pols-schot (au!):

24 likes

Mooi uurwerk hoor @acour_jeroen :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst.
Mede door jouw vintage aankopen zie ik merken voorbij komen die ik niet kende en dat er meer mooie merken zijn dan ik dacht :+1:

Zie ik nou sluikreclame?!!!

Candino’s zijn leuk zeg! Die speedboot is wel geinig. Nu nog een passend bandje er op. Is dit een blijvertje?

Tof horloge! Kende deze nog niet,

Ja, deze mag blijven. Heb er nu een 18 mm zeehond op gezet (lag nog in mijn bureaula). Volgens mij past 19 mm ook wel. Deze blijft wel (denk ik).

1 like

Mijn beste,

Wederom een gezaghebbende aanwinst!!
Veel draag-plezier. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Plexiglas en een zwarte wijzerplaat, altijd goed! :grinning:

Erg mooi! Mooi verkleurd tritium :smile:

Leuk Jeroen. Ik kende Candino vooral als leverancier van het Zweedse leger, wat alleen maar meehelpt als dit de nieuwe Calypsomatic moet worden natuurlijk. :wink: Ik lees trouwens dat de Technos Skydiver de ‘poor man’s’ Calypsomatic wordt. :smile:

1 like

Prachtige vintage-duiker weer Jeroen! Dat jij een neus en goede smaak hebt voor mooie en leuke vintage staat buiten kijf!
Veel plezier met de nieuwe aanwinst :thumbsup:

Prachtig!.. ik had gisteren een vertegenwoordiger op bezoek, die Ook een Candino horloge droeg… van zijn opa geweest… ik kende het merk eerlijk gezegd niet… maar ik was onder de indruk van de vormgeving en de afwijking… 'k zei hem dan ook… ongeacht de herkomst… koesteren dit horloge…

Stoere duiker… mooie vormgeving… lekker eigen smoel… Top!

Nice! Die van tegenwoordig zien er ook niet gek uit, wel veelal quartz

Mooi man, koesteren deze :speedboat:

Technos Skydiver staat ook standaard op mij lijstje inderdaad. Niet de dual-crown variant (hoewel die ook cool is)

2 likes

Die zijn ook cool!

Prachtig exemplaar.

Proficiat met dit mooie blijvertje?

Meer mooie vintage duikers van Candino. Deze zag ik op UF, nooit eerder gezien:

1 like