Eerlijk gezegd, is deze wijzerplaat een van de beste die ik ooit op een horloge heb gezien. Chopard heeft de Alpine Eagle vorig jaar uitgebracht en het de horlogeliefhebbers verdeeld achtergelaten.
Sommigen zeggen dat het ontwerp een mix is tussen een Audemars Piguet Royal Oak en de Patek Philippe Nautilus en vinden het niet echt origineel. Ik begrijp wat ze bedoelen, maar ik denk wel dat Chopard er een unieke draai aan heeft gegeven. Voor mij zijn de AP en PP tegenwoordig niet meer origineel, met name door de insta-cultuur van het pronken met de moeilijk verkrijgbare horloges.
Tegenwoordig kopen mensen zelden iets waar ze echt van houden (althans… op Instagram… niet hier;)), maar zoeken alleen nog maar naar de investeringsstukken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk als een horloge zijn waarde behoudt. Dit is de belangrijkste reden waarom ik me heb opgewerkt tot mijn droomhorloge: de Rolex Day-Date. Maar mensen lijken te vergeten dat veel merken veel aandacht besteden aan hun ontwerpen en materialen. …
Deze Apline Eagle onderscheidt zich voor mij om twee redenen: het is gemaakt van hun speciaal gesmolten staallegering. En ik ben een liefhebber van speciale materialen. Foto’s doen dit horloge geen recht. Mijn bf hield niet van het horloge op foto’s, maar toen hij het horloge in zijn handen hield was hij meteen verkocht. De kleur, glans en schittering van het staal valt niet te beschrijven, maar zelfs de geborstelde delen glanzen helderder dan een diamant. Afgezien van het metaal dat ze hebben gebruikt, is de armband super comfortabel en heeft het een unieke uitstraling.
De andere reden is duidelijk en ik noemde het al eerder; de f*cking wijzerplaat!! Chopard verdient al hun credits en ik ben er zeker van dat dit een toekomstige klassieker wordt. …
Dankjewel! Ja de kast lijkt op diverse andere modellen. Vind ik niet zo erg, ik vind de band net zo belangrijk als de kast en die is voor mij echt perfect. Ik kan maar niet stoppen met staren.
En voor de liefhebbers, dit speciale staal is 50% harder dan gewoon staal. Wel zo handig met mijn lompheid haha.
Inderdaad, lijkt er erg op! Nu is de Alpine Eagle weer gebaseerd op de St. Moritz van Chopard en die komt weer uit de jaren 80. Iedereen haalt ergens zijn inspiratie vandaan.
"Met de blauwe plaat is dit een absolute knaller. Ik ben met het horloge in de hand naar de deur gelopen voor "dag"licht en dan komt het pas goed “tot leven”. Wat een reliëf en kleur in die plaat, magistraal! Fan-tas-tisch!
Ook de rest van het horloge (band / kast) en het draagcomfort is prima in orde!"
Ik ben het helemaal met je eens precies de redenen waarom ik het horloge heb aangeschaft. Inderdaad dat reliëf!
@Jur Dankjewel! Persoonlijk heb ik niets met de Mille Miglia serie, maar ik vond de bouwkwaliteit prima. De Happy Sports vind ik leuk gevonden, speels en uniek… maar echt te vrouwelijk. Chopard daarom altijd erg bewonderd, maar ze hadden nooit iets voor mij, tot nu!