N.A. Chopard MilleMiglia 38 mm

Hallo horlogevrienden,

Het gaat hard de laatste maanden met de nieuwe aanwinsten. Per saldo is er toch al weer meer binnengekomen dan er uit is gegaan, maar goed, de middelen heiligen het doel (ik bedenk 'm ter plekke, zo omgekeerd :stuck_out_tongue_winking_eye:).

Overgenomen van de eerste eigenaar: een full-set Chopard MilleMiglia in de door mij gewenste 38 mm. uitvoering.

Alle papieren zijn er bij inclusief de aankoopbon (op foto behoorlijk bewerkt vanwege privacy en productgevoelige gegevens). Het horloge is van 2005 en het mooie is dat deze eerste eigenaar
inderdaad dat jaar de MilleMiglia heeft gereden! Ik dacht altijd dat ze dan dit horloge cadeau kregen maar gezien het bedrag op de aankoopbon is daar geen sprake van geweest.

Het horloge is erg weinig gedragen wat aan de band goed te zien is. Echter, de kast vertoont wel de nodige krassen dus een polijstbeurt is gewenst. Ik heb ook gezien hoe dat is gekomen. De beste man droeg vandaag een Rolex GMT Master nipple dail tijdens het werk in een autowerkplaats! Deze Rolex heeft hij al zo’n 35 jaar en wordt dagelijks gedragen.

Zoals de oplettende lezer misschien is opgevallen heb ik m’n collectie het laatste jaar deels uitgebreid en deels vervangen door “autosport” gerelateerde horloges (Speedmaster Racing Co-Axial / Speedmaster Racing “Schumacher” / Heuer Monaco W.W. / ChronOris) met voorlopig deze als sluitstuk! Mijn allerlaatste- en allerhoogste doel is de Ga…eueueuhhhh…Daytona, maar die prijzen…

Hoogtepunten van dit horloge zijn voor mij de fantastische “autobandprofiel” rubberen band, de Daytona ringen rond de subdails en de mooie donkerblauwe/zwarte gloed die de wijzerplaat en het glas maken.

Genoeg praatjes, nu plaatjes:

Grt. Marco

51 likes

Mooi ding! Succes met de weg naar de Daytona

2 likes

Damn!:heart_eyes:

1 like

Super aanwinst !!!
Proficiat en veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooi horloge! … veel plezier ermee!

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een uitnemende klok van een befaamd horlogehuis!!
Ik wens je er vele sportieve momenten mee!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Fraaie set, zelfs het doosje heeft het bandenprofiel, geniet er van :+1:

1 like

Flink bezig, de laatste tijd. :thumbsup:

1 like

Mooie chopard!
En leuk verhaal. Alhoewel dat hij heeft meegereden en geen klok heeft gekregen wel vreemd is.
Mijn buurman heeft hem dit jaar gereden, en ze krijgen er allemaal 1! Met dank aan de sponsor chopard!

2 likes

Mooi. Veel draagplezier.

:sunglasses:

1 like

all time beauty en de mooiste MM in mijn optiek !
gaaf !

1 like

U bent op dreef! :ok_hand:

1 like

Van harte gefeliciteerd met dit prachtige stijlvolle horloge! :+1: :relaxed:

Nog steeds geen fan van de Dubois-Depraz modules, maar dit is wel een heel erg mooi horloge - en ook in een maat die mij persoonlijk aanspreekt. Veel draagplezier!

Je laat er geen gras over groeien zeg! Veel plezier. Laat nog eens weten of de krassen wegkrijgt… (Mooie klassieke kast ook met deze 38mm.)

Dat ga ik niet zelf proberen. Dat gaat Paul van Zeeland in Velp of Jan Ubels in Bredevoort doen. Ik denk namelijk dat er ook onderhoud nodig is. Om daarvan een indicatie te krijgen, ben ik nu de gangreserve aan het testen.

Grt. Marco

Schitterend horloge!
Nu ben ik echter als autoliefhebber ook wel erg benieuwd; met wat voor auto reed de vorige eigenaar mee? :smile:

1 like

Sodeju, prachtige aanwinst!

1 like

Sportief en sjiek, bijzonder fraaie aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd met deze NA… mooi🖒😊

1 like