N/A: Dé 3…2…1….Ed White! Of is het de 321 Gene Cernan?! (veel foto’s en macro’s)

Nog ff een plaatje van z’n broer erachteraan. Ik hoor je; nog steeds iedere keer genieten.

5 likes

So dan! Prachtig horloge en wat een mooie introductie heb je geschreven.

1 like

Pracht van een topic en idem horloge! Geniet er van :sunglasses:

1 like

Heel fraai. En leuk te lezen allemaal. Geniet er van

1 like

Prachtig uitgebreid verslag en dito foto’s! Het wordt nu nog lastiger om dit horloge uit m’n hoofd te zetten, dus dat doe ik dan ook maar niet :wink:

1 like

Proficiat , prachtig horloge , zijn geld waard ?
toch liever deze dan dan menig Rolex …

1 like

Deze vind ik wel gaaf hoor. Ik vind bij de normale versie die gedraaide lugs niet zo mooi. Deze kast vind ik wel heel erg mooi door de rechte lugs. Ook het uurwerk is natuurlijk wel wat specialer doordat deze wat zeldzamer is.
Gefeliciteerd met dit mooie exemplaar :+1:.

1 like

Pracht horloge en pracht verhaal :clap: :pray:.
Enjoy!

1 like

Prachtig! Beter dan dit wordt het bijna niet :slight_smile:

Draag er zorg voor!

1 like

Heel mooi horloge, ik lees dat hij bij jou op z’n plek is !

1 like

Wederom iedereen bedankt
Ed de Wit voelt zich al thuis in de nieuwe wijk :wink:.

18 likes

Bedankt voor dit mooie verhaal en veel draagplezier met je nieuwe Speedy

1 like

:heart_eyes: Indrukwekkend

So dan! Dat is een fraaie familie.

1 like

Wooow wat een verhaal en foto’s.
Heb met veel plezier deze N/A gelezen :smiley:

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier met dit prachtige horloge!

Dank voor voor je leuke en uitgebreide beschrijving @Watchstick_81 Als speedmaster leek raak ik altijd al snel verward met al die verschillende modellen. Deze is in ieder geval prachtig! Enjoy!

1 like

Dat begrijp ik volledig, het zit ‘m vooral in de details die voor een Speedmaster verzamelaar of liefhebber interessant zijn. Daarom waren het ook limited editions (alleen kort beschikbaar) en stonden ze niet in de catalogus.

Bedankt!

1 like

Bedankt voor je prachtige verhaal. Ik heb ervan genoten.

… die inmiddels op Chrono24 voor veel meer worden verhandeld dan de toch al forse list price. Jammer dat Omega en andere merken geen betrouwbaar mechanisme hebben gevonden om dit soort horloges alleen bij echte verzamelaars te laten belanden. Sommige autofabrikanten doen dat beter.

1 like

Tsja, ik sprak hierover met Raynald Aeschlimann en enkele boutique managers en zij geven ook aan dat het ook bij liefhebbers belandt maar dat zij het ook soms meteen doorverkopen of doorspelen aan een grijze handelaar. Deze “liefhebbers” komen dan op een zwarte lijst. Meer kunnen ze niet doen, als mensen gewoon soms glashard liegen.

Ze verkopen daarom voornamelijk bij hun eigen boutiques waar ze de klant kennen. Het nadeel hiervan is ook dat nieuwkomers met geen reputatie bij de Omega boutiques weinig kans maken op deze special editions.

Ik ken overigens ook genoeg autoliefhebbers die auto’s als handelsobject gebruiken.

1 like

Dat werp een heel ander licht op het begrip “liefhebber”. Ik kan me goed voorstellen dat ook een liefhebber wel eens iets te hoog gespannen verwachtingen heeft of in financieel noodweer belandt en daarom het horloge weer moet verkopen, maar in een ideale wereld zou het horloge dan terugkeren naar Omega en zo een nieuwe liefhebber bereiken. Op de woningmarkt functionerrt zo’n antispeculatiebeding, vaak met een looptijd van drie jaar, prima. Als liefhebber zou ik geen probleem hebben zo’n beding te accepteren als dat me in staat zou stellen een felbegeerd horloge, saxofoon (een andere liefhebberij van me) of concertkaartje te bemachtigen, maar denk dat de verkopende partij niets voelt voor de overhead die handhaving ervan zou vereisen.

1 like