Dat is ook geen probleem. Als je het een tijdje hebt gedragen en er is toch geen klik, dan maakt het Omega niks uit wat je ermee doet. Het gaat vooral om de “sell the next day” klanten die het voor een flinke premium online zetten. Omega houdt dat in de gaten en heeft al mensen dus op een zwarte lijst gezet. Zij kunnen geen special editions meer krijgen. Dus je moet niet je eigen ramen ingooien .
Er is natuurlijk geen perfecte wereld. Je bent feitelijk eigenaar van het product dus regels opstellen wat je er mee mag doen is wel erg tegenstrijdig. Het is voor ieder merk negatieve reclame als een product zeer lastig te krijgen is maar Chrono24 er vol mee staat.
Jawel, met wisselend succes. Zo bracht Trevor James jaren geleden de Andy Sheppard Autograph tenor op de markt, beperkt tot 100 stuks. Jaren later is hij nog steeds nieuw te koop, dus de beperking tot 100 stuks lijkt als een tang op een varken te slaan.
Schaarste in de saxofoonwereld heeft vooral een enorme invloed op de prijzen van vintage instrumenten, wat er toe leidt dat voor een Selmer Mark VI absurde bedragen worden betaald. Ik heb de mijne daarom verkocht en kon van de opbrengst drie andere gebruikte saxen kopen. Wat dat betreft lijken saxofoons en horloges dus veel op elkaar - zie de Omega Moonwatch, Rolex Daytona, etc.
De Omega Moonwatch kan je gelukkig wel gewoon kopen bij elke AD. Dat doet Omega gelukkig wel goed.
Ach ja, het heeft dus ook voordelen als je iets hebt wat erg gewild is. Daar kan je je hobby eenvoudiger mee financieren. Gelukkig hoef ik nog niks te verkopen.
Prachtige horloge en mooi verhaal, de echte liefhebber heeft gesproken!
Overigens, goed dat je hem eindelijk om de pols hebt, ik sta al 2 jaar voor de 321 op de wachtlijst bij een Nederlandse ad…
Jammer dat het zo lang moet duren. Toen ik hoorde dat ik bovenaan de lijst in Frankfurt stond, heb ik ook nog 4 maanden moeten wachten! Het is een bizar lage output. Blijft jouw Nederlandse AD wel Omega dealer? Er gaat een streep door veel kleinere AD’s.
Iedereen bedankt voor de vriendelijke reacties! Draagt nog steeds heerlijk. Door de dunne band is het horloge relatief licht en zit ook lekker om de pols.
@Watchstick_81, dank voor het delen van je mooie verhaal en de prachtige foto’s!
Mij is onlangs een mogelijkheid geboden om de Ed White 321 aan de verzameling toe te voegen. Ik vroeg me daarom af hoe het horloge je na ruim een jaar (honeymoon periode) bevalt. Ben je er nog net zo blij mee als in het begin?
Ook ben ik erg benieuwd naar hoe ie zich (qua draagtijd) verhoudt tot de rest van je mooie verzameling. Ik zie hierboven namelijk o.a. een “reguliere” Professional, een Snoopy, & de Ultraman. Kan me daardoor voorstellen dat het lastig is om ‘s ochtends een keuze te maken…
Het blijft mijns inziens de perfecte “daily” Speedmaster. Met de keramische lunette, het prachtige saffierglas (zonder milky ring) en de strakke afwerking, is het geschikt om elke dag te dragen zonder je zorgen te hoeven maken. Niemand op straat zal het herkennen, het is dus echte “stealth wealth”. Als je het naast de 3861 Moonwatch houdt, is het geen wereld van verschil, maar zijn wel alle puntjes op de “i” gezet. Het uurwerk steekt er met kop en schouders bovenuit en is echt prachtig om te zien.
Het zit nu in de roulatie met de andere Speedmasters. Omdat het in de kluis ligt, draag ik ieder model vaak een paar weken. Ik heb wel de reguliere 1861 Moonwatch verkocht. Deze moest plaats maken voor een 3590.50 tritium model. Deze draag ik nu net zo graag als mijn 321 Ed White. Ik ben sowieso snel gewend aan mijn horloges en heb geen enkel model die eruit springt. Als ik alles zou moeten verkopen en eentje overhouden, is het een strijd tussen de 321 en Speedy Tuesday 1.
Heb je 'm aangeboden gekregen via een boutique of via het grijze circuit? De prijs is ook vorige week omhoog gegaan.
Ik word helemaal enthousiast van je reactie! Gaaf om te horen dat je er nog zoveel plezier van hebt. En mooi om te zien dat je van elk van je horloges blijft genieten.
Het horloge wordt mij door een boutique/AD aangeboden. Helemaal verliefd op alle foto’s en het verhaal, sta ik er al sinds begin 2020 voor op de lijst. Zoals je weet worden er echter niet veel uitgeleverd, dus het heeft wel even geduurd voor ik het belletje kreeg. De prijs is vorige week inderdaad weer iets omhoog gegaan. Vergeleken met 2020 gaat het inmiddels alweer om een kleine 30% duurder. Dit terwijl de prijs bij introductie natuurlijk ook al niet echt mals was ….
Ik moet er even goed over nadenken; en ga je in elk geval op de hoogte houden.
Als je het een keer wilt proberen (met koffie en ervaringen) in de buurt van Utrecht, laat maar weten.
En als je er toch vanaf ziet, ken ik nog wel een HF member die graag jouw plek inneemt. Er staan aardig wat liefhebbers te trappelen om deze referentie toe te voegen aan hun collectie, maar helaas onderaan een lange lijst staan.