N.A. Ebel 1911 Globe GMT Worldtimer

Hallo medeliefhebbers,

Al jaren kijk ik met grote belangstelling naar “wereldkaart” horloges maar kon eigenlijk nooit vinden wat precies aan mijn eisen voldeed…………… Totdat zo’n halfjaar geleden Ebel een icoon (“Voyager”) herintroduceerde en de 1911 Globe GMT Worldtimer op de markt bracht.

Ik bekeek de foto’s en dacht:

• dat ziet er zeer draagbaar uit qua grootte, L2L en dikte
  • wat zijn die werelddelen mooi groot weergegeven op de wijzerplaat
  • ah, gelukkig geen lappen tekst of subdial met datum aanduiding in / door die werelddelen (ja, ik bedoel Frederique Constant)
  • eindelijk, een bezel op zo een horloge!
  • een stalen band………………en ook nog een lederen band, met quick release

Kortom, de heruitgave zag eruit als een grote kanshebber voor een nieuwe aanwinst.

Maar dan……… wil je reviews lezen en zien, het horloge passen en beoordelen en kom je erachter dat zelfs na een aantal maanden er nog steeds geen uitgebreide YouTube beoordeling te vinden is of een AD in de buurt die 'm op voorraad heeft.

Gelukkig kwam ik in “Ebel Only” het bericht van mede HF lid @ronp tegen die het horloge reeds had aangeschaft en mij recent extra informatie en zijn beoordeling kon geven (gezien zijn verleden wellicht niet helemaal objectief :thinking: :sweat_smile: maar hij benoemde ook wat minder beviel).

Gezien het mooie weer zaterdag jl. had ik zin in een mooie rit met de cabrio en ben ik samen met mijn vrouw, dwars door de mooie Achterhoek, naar Koelink in Enschede gereden waar het horloge wel op voorraad was.

Nu niet meer……………

Omdoos en de kenmerkende ronde presentatiedoos van Ebel

Lekker dun, net iets > 11 mm.

Prachtige en comfortabele band met mooie vlindersluiting met logo

De extra bijgeleverde lederen band, ook met quick release systeem

De maten die het horloge zo fijn draagbaar maken:
Diameter: krap 41 mm., over de gekartelde buitenrand van de vezel gemeten
L2L: 47,5 mm.

Het lekkerst heb ik tot bijna het laatst bewaard. Sorry dat sommige foto’s wat minder zijn. De lichtinval speelt prachtig met de zichtbaarheid van de werelddelen maar dat is helaas lastig vast te leggen.

Toetje: het Sellita SW330-2 GMT uurwerk en ook zichtbaar de schroefkroon

Voor wie het tot hier gelezen en bekeken heeft: bedankt voor de aandacht! Hopelijk heb je er net zo van genoten als ik…… Het enige, behalve dragen natuurlijk, wat nog moet is stickers pellen………

88 likes

Prachtig man

1 like

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! :+1:t2:

1 like

Ja, die heb ik een tijd geleden ook geprobeerd op een beurs. Erg mooi! Van harte gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge van een mooi merk.
Veel draagplezier gewenst.

1 like

Prachtige Ebel! Geniet ervan!

1 like

Dat is een erg mooie aanwinst! Geniet ervan. :raised_hands:

1 like

mooie timer zo! GMT is ook leuk, veel plezier ermee, mocht je foto’s hebben van de lederen band op het horloge dan zou dat leuk zijn👍

1 like

Prachtige aanwinst!

1 like

Van harte!!

Ik kan je overigens een kunststof schuifmaat aanbevelen!

3 likes

Gefeliciteerd met je schitterende aanwinst😀

1 like

Prachtig!

1 like

Bijzonder. Gefeliciteerd!

1 like

Veel draagplezier.

1 like

Mooie aanwinst, veel draag-plezier. :ok_hand:

1 like

Heerlijk zo’n worldtimer. Ik begrijp het verlangen. Leuk verslag en gefeliciteerd met je mooie NA. Show maar vaak :+1:t2:

1 like

Ik krijg de kriebels van zo’n RVS schuifmaat op zo’n mooi horloge.

2 likes

Ik niet, gewoon voorzichtig zijn (niet aanduwen) dan is er niks aan de hand……. Het ging mij ook niet om de laatste 0,1 mm. qua meetresultaat.

2 likes

Mijn beste,

Magnifieke aanwinst hoor!!
Proficiat!!

Veel draag plezier dan ook met deze mondiale tijdgenoot.:globe_with_meridians:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Deze is wel zo prachtig. Wil ik zelf ook toevoegen

1 like