N.A. Een herinnering.....

En wat heb jij er een mooie herinnering aan overgehouden, en zo is je opa iedere keer als je z’n Seiko draagt niet alleen in je hart maar ook om de pols.

1 like

Prachtig verhaal en mooi dat je dit horloge weer in zo’n goede staat hebt gebracht :pray:t2:

1 like

Nice! Een mooie herinnering en met respect en liefde aangepakt. :+1:

En je verhaal vind ik herkenbaar. Ik had vorige week ook een uitvaart en dat zet je toch wel even aan het denken.

Geniet van dit mooie aandenken!

1 like

Een prachtige uitgevoerde restauratie.
Geniet van dit eerbetoon en t mooie klokje

1 like

Een mooi horloge Rutger, met een mooie herdenking aan je opa (en in zekere zin ook je oma).
Mooi slotstuk ook. Hier hadden mijn ouders vroeger weinig geld en woonden mijn ene opa en oma ver weg dus bezochten ze 3x per jaar. En mijn moeder is Indo en met een Hollander getrouwd. Dat was not done en ze is destijds onterfd dus die zagen we amper.
Wij bezoeken onze ouders echt vaak, familie is belangrijk. Dat vinden mijn vrouw en ik gelukkig beide erg belangrijk.
Maar geniet van het fantastisch mooie horloge en koester de herinneringen. :pray:t4:

3 likes

Prachtig verhaal Rutger👍.

Daarbij komt dat het een mooi model Seiko 5 is, veel plezier er mee gewenst!

1 like

Deze mooie herinnering aan jouw grootvader was de moeite en het wachten helemaal waard.

1 like

Erg mooi verhaal waarin ik me helemaal herken. En een prachtige horloge weer in ere hersteld. Geniet er van, enjoy life!

1 like

Heel mooi verhaal, en wat een prachtig resultaat! Een mens wordt er zelfs stil van na het lezen.

1 like

Beste Rutger,

Wat een mooi verhaal en wat is het horloge met zorg gerestaureerd! Geweldig om te zien! Bedankt voor je wijze afsluitende woorden. Draag het horloge met mooie herinneringen!

1 like

Mooie woorden en mooie herdenking aan je grootvader. Wees er zuinig op. Veel plezier er mee!

1 like

Ik heb genoten van je verhaal en de foto’s.
Ik heb nog horloges van mijn vader en dat zijn mijn kostbaarste, hoop dat mijn zoons ze later ook koesteren!!:watch:

1 like

indrukwekkend verhaal, ik hoop dat je lang mag genieten van je bijzondere horloge.

1 like

Rake woorden! Koester de herinnering

1 like

Een mooi horloge en vooral een mooie levensles.
Van beide zul je lang plezier hebben!

1 like

Wow! Mooi horloge, top resultaat en mooi verhaal. Dank voor het delen.

1 like

Super verhaal geniet ervan

1 like

Mooi verhaal, mooi eindresultaat ook! :watch::+1:t2:

Gefeliciteerd met de revisie van dat horloge! Ziet er goed uit, en de waarde is natuurlijk absoluut niet in geld uit te drukken. Mooi man! :+1: :slight_smile:

Ik zou misschien wel geneigd zijn om er een leren band op te zetten om zo de lugs en de stalen band te sparen, maar dat is een tic die zeer persoonlijk is.

Ik proef aan deze post dat je nog niet veel mensen verloren hebt in je leven. Dat dat maar lang zo moge blijven. Wees zijn is kut, hoe oud je ook maar bent.

Tja, zo rijd ik een paar keer per week langs het huis van m’n ouders die er niet meer zijn. Ik heb empathie voor de vreemde gewaarwording die dat moet zijn. Mijn moeder is er sinds 2019 niet meer, en zo’n vijf jaar later ben ik nog steeds niet gewend dat ik haar nooit meer in haar stoel zie zitten, zo achter het raam, als ik die straat door rijd.

De spoeling is hier dun, maar je advies is goed. :slight_smile:

4 likes

Daar heb je helemaal gelijk in, ik hebook zoiets meegemaakt met men opa.
De laatste keer dat ik hem zag kwam ik binnen zoals altijd met men ex en gaf hem zoals altijd een hand.
Maar bij het buiten gaan en door het babbelen reikte hij zijn hand maar het ging nog al haastig naar de deur waardoor het niet gebeurde.
De week erna werd hij geopereerd voor stents te plaatsten in zijn been waar hij last van had.
Tijdens de ‘simpele’ operatie is hij bloedklonters beginnen maken, 1 heeft zijn hersenen bereikt.
De dokter zei tegen oma: ik kan hem er doorhalen maar ik weet niet hoe hij er door komt, als een plant of normaal.
Hebt u hierover al eens gepraat met uw man in het verleden?
Men oma zei ja en heeft toen (zoals besproken met opa) beslist om de stekker der uit te laten trekken.
Ik weet dat onze herinneringen veel verder en dieper gaan maar toch heb ik nog altijd spijt van die laatste handdruk.
Hij ging binnen voor een simpele operatie en kwam er niet meer uit, dat was echt even hard voor de familie.
Mijn andere opa heeft euthanasie laten uitvoeren of hoe je dat ook zegt en heel de familie is toen nog afscheid gaan nemen.
Dat was helemaal anders, ook niet leuk maar dan weet je wat er gaat komen.
Koester het horloge en de herinneringen aan je grootouders :wink:

3 likes