N/A Maurice Lacroix Masterpiece ‘Grand Guichet‘

Met weer wat nieuws op komst realiseerde ik me dat ik mijn vorige aanwinsten helemaal niet had laten zien. Nu koop ik ook niet zoveel horloges maar misschien toch interessant om nog voor te stellen.

Al weer een tijdje geleden was ik op zoek naar een horloge met een gesplitste datumaanduiding. Die kon ik toen niet vinden en omdat ik ook erg gecharmeerd was van een Union Glashütte, heb ik die toen aan de collectie toegevoegd. En daar ben ik nog steeds erg blij mee.

Begin 2023 zag ik echter bij een horlogehandelaar in Deventer een mooie gebruikte Maurice Lacroix Masterpiece ‘Grand Guichet‘ staan. Weliswaar op een bruin bandje maar dat kon probleemloos worden omgeruild tegen een zwarte met vouwsluiting. Ook mooi met doos en documentatie dus die is het toen geworden. Opgehaald in Deventer en een bijzonder leuk gesprek met beide heren gehad.

Even wat foto’s van nu.

50 likes

Gefeliciteerd met je bijzondere en exclusieve NA

Gave kast heel mooi

Pracht horloge man echt waar :wink:.
Laat weten hoe het horloge je bevalt, ik wil mischien ooit ook een masterpiece aanschaffen :blush:

Gefeliciteerd

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd!

Mijn beste,

Wat een prachtige aanwinst!!
Uitmuntende schoonheid.
Zelf de zijkant / bezel is verbluffend mooi.
En die datum weergave mag er ook zijn!!

Ik wens je er dan ook een onoverwinnelijke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Prachtig!

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

Ik heb het horloge nu dik een jaar en ben er nog steeds erg content mee. Het is een automaat maar omdat ik al mijn horloges om de paar dagen wissel moet ik ze altijd weer even op datum en tijd stellen. Dat gaat vooral bij deze superlicht, een geweldig soepel uurwerk en ik draag hem bijzonder graag.

1 like

Mooie NA.
Weer eens iets anders!

Geniet ervan!

Een schitterende aanwinst waar ik zelfs de datum nu wel kan waarderen :ok_hand:

Gefeliciteerd met je aanwinst! :pray: :hugs:

Gefeliciteerd, gaaf die big date :ok_hand:
Post 'm gerust eens in het topic Big Date / Großdatum / Panorama Date only

1 like

Bijzonder mooi, gefeliciteerd met deze verlate edoch exclusive NA!

Prachtige aanwinst. Veel plezier ermee.

Prachtige aanwinst! Genieten geblazen

Heel mooi.
Gefeliciteerd.

een prachtig exemplaar
draag hem met plezier

Bedankt voor alle lovende woorden en leuk om te lezen dat een een klassiek model heel veel mensen meer aanspreekt. De review van de tweede aanwinst van 2023 staat ondertussen ook op het forum. Compleet iets anders, ben benieuwd wat daar van gevonden wordt.