Vrijdag werd het horloge waar ik al zo lang naar uit keek (sinds Baselworld, begin maart) door een koerier op mijn werk bezorgd, direct vanuit de “fabriek” naar me toe, om mij niet langer te laten wachten. Zo kreeg ik misschien wel als eerste in Nederland (misschien wel als eerste ter wereld?) de MeisterSinger Pangaea met blauwe wijzerplaat! In de doos een paar aardigheden van het merk (pennen, de leuke quiz etc) en een doosje dat lijkt op een boek. Ik vind het een heel elegante oplossing, want deze doos kun je gewoon in de boekenkast bewaren, niemand die het ziet.
In de doos de nodige papieren en een lederen hoesje.
En daarin het prachtige horloge! Ik was als de dood dat ik het horloge door de maanden heen in mijn hoofd een status had meegegeven die bij het ontvangen van het horloge zou zorgen voor teleurstelling. Gelukkig niet! Er is echter een probleem…
Dit horloge is moeilijk te fotograferen Daarom een paar “standaard foto’s” en een aantal wristshots, waarop het horloge het best tot haar recht komt. Hoewel foto’s niet kunnen weergeven hoe mooi het horloge echt is.
Op het horloge zit licht gebold saffierglas, waaronder de prachtig diepblauwe wijzerplaat die in zonnestraalmotief is geslepen. De cijfers en indexen zijn zilverkleurige en de ene wijzer is helder wit. Voor wie de afgelopen 8 jaar op een andere planeet heeft gewoond en MeisterSinger nog niet kent, ze maken horloges waarbij de gewone tijd meestal wordt aangegeven door 1 wijzer, de indexering is dan per 5 minuten.
Het uurwerk is een Peseux 7001, bekend om de geringe hoogte, waardoor het horloge voor MeisterSinger begrippen ook plat is. Het uurwerk is ook fors kleiner dan de kast breed is. In plaats van een kleine zichtbodem, hebben ze het glas deels over de schuin aflopende kastbodemen geplaatst die eindigd bij de rand van het uurwerk. Dat vind ik een erg fraaie oplossing. Op de foto hieronder zie je trouwens wel een ruimte, maar dat komt omdat de foto uit een hoek is genomen. De kast is mooi vormgegeven en ook is eleganter dan ik van MeisterSinger gewend ben.
De gesp van de band is erg mooi, breed en stevig. De band die op de foto’s aan het horloge zit heb ik er zelf aan gedaan. De band bij het horloge is bijna exact hetzelfde, maar het stiksel daarvan is dezelfde kleur als de band, waar bij de band die er nu aan zit het stiksel iets lichter blauw is. Ik ga ook nog iets met kroko en bruin proberen, maar heb nog niet de juiste band gevonden. Een witte band staat trouwens ook erg fraai, maar dat is niet mijn ding.
Nog wat wristshots om de kleur en de wat details te laten zien.
De horloges zijn er ook met een witte, ivoorkleurige, bruine en leisteengrijze wijzerplaat. Wat ik heb begrepen is dat de horloges in gelimiteerde oplage worden gemaakt, ergens tussen de 150 en 250 stuks per model. Ze worden deze maand als het goed is nog uitgeleverd, of begin volgende maand, bij de dealers en kosten 1290 euro.
Ik koop zelden nieuwe horloges, en dan nog zeldener duurder dan 500 euro. Maar voor deze heb ik graag een uitzondering gemaakt, het is het mooiste nieuwe en redelijk betaalbare horloge dat ik in erg lange tijd heb gezien.
Ik ben zoals jullie begrijpen heeel erg blij!