N.A. (Nog) een Quartz Tissot duiker (PR516)

De PR300 had ik al:

Vandaag ook een PR516 quartz duiker binnen. Ietsje minder lomp, maar zeker net zo mooi gebouwd en (ook) op origineel staal (met een veersysteempje in de gesp).

It has a high technology quartz movement with jewels and gears unlike the cheap plastic things you get in today’s quartz watches. Movement is cal 2031 which means setting the time is also an unusual affair. Hours are set by pulling the crown out and turning as normal but the mins are set by pushing the crown in and holding for five seconds, then releasing and pushing back in again. The mins hand then starts whizzing around on its own until you release the crown. Also the second hand can be fine tuned by repeatedly pushing the crown in and letting go which rapidly advances it or just holding the crown in to make the second hand stop until you desire it to start again.

Nu nog één vintage (van de recente ‘shopping spree’) onderweg (vanuit UK).

20 likes

Mooi! Maar ik vind die 300 ook wel erg gaaf met dat oranje.

Is ook echt bijna van dat fluor-oranje.

Beiden schitterend mooi!

Pareltjes tussen alle andere mindere dingen die Tissot heeft gemaakt!

Ik ben gezond jaloers, veel voor moeten betalen?

Wat is veel? Ik vond het altijd moeilijk geld uit te geven aan quartz horloges. Toch is het best logisch voor een duiker. Dit is ook écht kwaliteit qua uitvoerig van kast, bezel en band.

PR516 heeft me inclusief verzending (en exclusief eBay-risico ;-)) € 255,00 gekost.

PR300 komt van een ruil met @mooieklokjes, dus die zal hij wel voor 3 tientjes van een oud mannetje op Marktplaats hebben afgetroggeld ;).

Mijn duurste vintage quartz is de Certina DS-3, ca. € 600,00 (eveneens van eBay).

11 likes

Pffff wat gaaf…

Alle drie heel mooi!

Haha nice! Die PR300 was anderhalf tientje joh :wink:

1 like

Mooie! Met een obscuur uurwerk dat toen al “agricultural” werd genoemd.
Verende gesp: NSA bandje?
Die van mij heeft een mesh bandje, werkt ook goed :smile:

2 likes

Even gekeken. Inderdaad NSA, andere deel clasp voorzien van ingeslagen Tissot en een lang nummer. Buitenzijde TISSOT PR516.

Jouw secondewijzer lijkt geel. Hier fel oranje.

Die NSA bandjes zijn erg leuk, meestal goede kwaliteit, op Ebay staat er wel het één en ander voor minder leuke prijzen.
Secondewijzer van mij zal verkleurd zijn door jaren aan zonlicht denk ik.

3 likes

Haha. Mooie bonus dus!

1 like

Erg mooie verzameling vintage quartz :thumbsup:

1 like

Mooie Tissot’s!!!

Dat maakt mij warm vanbinnen. De enige Omega die wat gelijkend is is de integrated bracelet baby-ploprof.

Die PR300 is echt de epitoom van een toolwatch voor me.

1 like

Een schitterende set Tissot. Zijn imho de mooiere quartz horloges.

@MartijnV, Quartz-god, weet je zo welk type batterij erin hoort, in die 2031? Leek gisteren een paar minuten te hebben verloren (of ik heb teveel met de kroon zitten klooien). Heeft het caliber een EOL functie?

386 zilver oxide past er wel in :smile:
Eol functie is dat ie vertikt te lopen, lekker primitief dus.

1 like

@acour_jeroen , 't is alweer een tijdje terug maar ik was benieuwd of je probleem opgelost was?
Of lag het niet aan de batterij?

Ik denk het. Of een vuiltje… Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan sinds de batterijwissel in elk geval (week geleden gekeken of zo).

Zal hem weer eens paar dagen onder ruige omstandigheden gaan dragen als test.