Op verzoek nog een NA topic van mijn laatste aanschaf. Inmiddels alweer een 1,5 maand in bezit maar i.v.m. drukte op werk en een wat langere vakantie nog geen tijd gehad om een topic aan te maken…
Initieel was ik van plan om een Omega DSotM te halen (ook een fantastisch horloge) en had deze inmiddels bij de juwelier al een paar keer omgehad tot ik de laatste keer ineens een Speedmaster 9300 Titanium zag liggen en ik in 1 klap verkocht was. Ik ben een enorme fan van titanium ivm het draaggemak dat dit met zich mee brengt en vind de combi die Omega maakt van het wat warmere titanium qua kleur (tov staal) met het blauwe van dial/bezel een enorm chic ogende combinatie die zowel zakelijk als prive goed te combineren is. Hiervoor had ik tevens een Omega Planet Ocean Titanium Liquidmetal, die heeft plaats moeten maken voor dit horloge omdat 2 horloges in de zelfde stijl wat veel van het goede is…
Met 44mm is dit wel de maximale grootte die ik zou dragen, maar ivm de vorm van de kast/lugs en het relatief lichte gewicht is deze nog prima te dragen met mijn - niet al te dikke - polsen.
Goed, de specs:
- Type: Omega Speedmaster Moonwatch Co-Axial Chronograph 44.25 mm
- Materiaal: Titanium kast/band
- Blauwe ceramic / liquidmetal dial en bezel
- Omega Co-Axial 9300 uurwerk (2 barrels, auto-winding, silicon balance spring, rhodium finishing)
- Power reserve: 60 uur
- Saffierglas met AR coating aan beide kanten, licht domed.
- Water resistence: 100m (dus dubbel tov de Speedy Pro)
- Meer info: klik en klik
(Excuus voor de vette vingerafdrukken, ik had hem even moeten poetsen zie ik nu… )