N.A. Rolex Yacht-Master 116622 Blauw

Hallo horlogevrienden,

3 maanden geleden heb ik de keuze gemaakt om bij de aanschaf van de nieuwe Yacht-Master voor de Rhodium te gaan. En dan…blijft het knagen…ik wil die blauwe ook want wat draagt zo’n YM toch fijn met NIET de maxi case (fijne L2L maat en lugbreedte en niet te hoog) maar wel de maxi plaat.

Gezien de draagfrequentie heb ik allereerst besloten m’n Omega Speedmaster Racing Co-Axial te offeren en toen dat eenmaal gebeurd was ging het snel…

Laf heb ik in het “outgoing topic” gezet dat ik bezig was m’n DJ36 in te ruilen (wat op dat moment ook echt zo was). Een sympathiek HF lid reageerde snel (hij was niet de enige trouwens) en toen was de blauwe DJ ook weg.

Nog even een Turn-O-Graph blauw overwogen maar ik had daarbij toch snel het idee “ik koop deze en wil die andere”…(en vind maar eens een fatsoenlijk exemplaar in een niet obscuur land). Omdat het geen centenkwestie was uiteindelijk toch maar besloten door te pakken.

Hier is die dan:

2015 / EU geleverd / nagenoeg full set (verkoper vond het “full”, ik niet) / nagenoeg nieuwstaat


Naast het GMT duo (116710BLNR Batman en 16710 Pepsi/Coke) heb ik nu ook het begeerde
Yacht-Master duo…

103 likes

Ik wacht gespannen af…
Gaaf model, alleen die PCL’s… afknapper op een BLNR voor mij, hoe staan ze op deze…?

2 likes

Een beauty! Proficiat.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een markante aanwinst die de het hart, beslist sneller doet kloppen!!
Ik wens je er een energieke tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

4 likes

Geweldig man, veel draagplezier :ok_hand::love_you_gesture:

1 like

Ik ben ook, totdat ik de eerste Rolex met aanschafte, tegenstander van PCL’s geweest. Te blingbling en krasgevoelig dacht ik.

Blingbling valt mee (ik vind het zelfs mooi t.o.v. de niet-gepolijste delen) en krasgevoeligheid ook (en neem van mij aan dat ik een zeikerd ben op dat gebied).

4 likes

Prachtig! Nog geen keuzestress? :wink:

2 likes

Mooie set! Ik denk dat ik voor 1 YM al een spreekwoordelijke arm zou opofferen, laat staan twee. :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Begrijp ik het dus goed dat de rechtse YM een andere kast heeft? Lijkt in ieder geval veel ‘scherper’ dan de linker qua lugs.

1 like

Heel erg mooi. Goede keuze.
Waar zat hem het verschil in wel of geen full set?

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd. Wellicht moet je gewoon een YM collectie gaan bouwen! :wink:

Wel beetje nieuwsgierig, wat is er niet ‘full’ aan?

1 like

Ik vind de blauwe zelfs iets mooier dan de grijze.
Top, gefeliciteerd ermee :smiley::+1:

1 like

Prachtige aanwinst !
Mooi om ze allebei te kunnen bezitten :sunglasses:

1 like

Echt heel mooi👌🏻

1 like

Geen instructieboekje (2 x om gevraagd bij verkoper, geen oplossing), geen prijstag, geen bezelprotector.
Natuurlijk heb ik het instructieboekje van m’n Rhodium maar ik had hier in ieder geval ook dit boekje graag bij gehad. Ik ga hem zelf erbij kopen maar kloppen doet het niet als je “full set” op je website zet.

Neen, wellicht schep ik daar wat verwarring. Ik bedoel het meer in het vergelijk met een 114060 Sub of mijn 116710BLNR.

2 likes

Snap ik, maar moet zeggen dat ik de bezelprotector vaker niet tegen kom bij een ‘full-set’ (los of het er wel/niet bij hoort). Hecht ook altijd waarde aan doos en papieren met name bij vintage. Erg leuk om te hebben.

Gelukkig zijn er genoeg te koop. Oh en mocht je zoeken naar een bezelprotector en er eentje voor mijn explorer 2 tegen komen, geef dan even een gil. :slight_smile:

6 likes

Hij is weer fijn!

Ik mag me sinds zojuist ook officieel eigenaar van dezelfde noemen dankzij @Yorick. Fantastisch horloge. Klein verjaardagskadootje, gewoon "omdat het kan":ok_hand:

Morgen bij daglicht wat foto’s.

6 likes

Ik had vanavond helaas ook te weinig avond-/zonlicht voor "knal"foto’s.

1 like

Een snelle dan, maar ik wil jouw NA topic niet kapen. Morgen wat uitgebreider in eigen tipic. :sunglasses:

14 likes

Net zo mooi hoor! :slight_smile:

2 likes