N.A.: Steinhart Nav B-Uhr II Vintage Titanium Limited Edition

Ik was al een tijdje sluimerend op zoek naar een Fliegeruhr, bij voorkeur van Steinhart of Archimede. Hier en daar eens een hengeltje uitgegooid maar zonder succes. Inmiddels was mijn oog specifiek gevallen op de “vintage” uitvoering van Steinhart Nav-B, door de matgrijze kast met mokka plaat en gouden wijzers met groene superluminova. Dat vond ik nou een bijzonder mooie combinatie! Maar de automaat met 47 mm kast is voor mij veel te groot, ik heb al moeite met de 45 mm van mijn Pellikaan. Er was ook een handaufzug ETA 2801 versie van 44 millimeter maar die was gelimiteerd tot 111 stuks en uitverkocht. En gemaakt met een titanium kast, ik wist niet of ik dat prettig of vreemd ging vinden. En ik weet het nog niet want ik heb het horloge uiteindelijk gisteren pas weten te kopen (op ebay) maar nog niet binnen :smiley:

Toch alvast deze N.A. om mezelf (en jullie een beetje) lekker te maken met wat foto’s!

Zéér geslaagde combo! Van harte.

in ieder geval alvast van harte met je erg mooie nieuwe aanwinst (tu)

:~

Hoi Hendrik!,

Ik heb het zelfde model maar dan met tekst op de wijzerplaat. Echt een heerlijke klok. Hij is groot, in het begin, zeg maar een week lang had ik het gevoel dat de kroon wat in mij polsen prikte.

Ik had de klok iets te strak om mijn 18 cm pols zitten …tip! doe hem niet te strak om de pols en je heb nergens last van. Ik draag de mijne nu op een cognac kleurige originele Steinhart croco band een heerlijke combinatie…veel draag plezier met je Flieger.(tu)

Heel mooi! Ik weet niet of het jouw eerste Steinhart is, maar hoor graag van je wat je ervan vindt!

Eric

Wat een prachtig horloge is dit! Zeer ‘clean’!
En idem foto’s :wink:

Ik ben niet zo van de fliegers, maar hier gaat mijn hart toch zeker sneller van kloppen.

Ik geloof dat deze horloges een buitengewone prijs-kwaliteit verhouding hadden?

Het is een mooi horloge “voor erbij”.
Heeft dit model wel de dik opliggende SL pasta?

Mijn beste,

Helder, rustig en vooral schoonheid. Het zijn maar enkele woorden welke deze Steinhart maken tot een horloge ‘pur sang’.
Een horloge welke zich met fierheid ontfermd over het vervliegen der tijd.
Chapeau!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Je hebt weer een krentje uit de pap! Erg mooi!

Dat ziet er goed uit! :~ Ik ben benieuwd hoe dit je gaat bevallen als je 'm in huis hebt.

Erg mooi! (tu) Precies zoals een flieger moet zijn imho, geen logo en datum, maar met centrale seconde.
En die band past er perfect bij.

Veel plezier ermeen,

Martin

Vond/vind hem een van de mooiste Steinharts en de leukste variant samen met de witte Flieger. Leuk dus en wat zou het jammer zijn als we deze al snel op het verkoopforum zouden zien :wink:

Ik vind die Steinhart Flieger’s wel mooi. De gouden wijzers vind ik heel geslaagd. Wel grappig dat ook jij voor wat betreft milimeters toch steeds wat groter gaat :slight_smile:

Een zeer geslaagde combinatie.

En erg mooi foto’s.

Erg mooie combi met heerlijke fotos

Prachtige Flieger van Steinhart, van harte ermee.

Groetjes, René

Kleiner is ie er niet :smiley: Maar eerlijk is eerlijk, door de Pellikaan met z’n 45 millimeter zijn mijn ogen wel een beetje (verder) geopend.

erg mooie klok! ben ook naar zoiets op zoek…erg gave Flieger zoals ie hoort te zijn!

Erg mooi! Van harte ermee!

Ik hoop overigens dat je hem veel te groot vind, want dan kan ik hem overnemen :slight_smile:

Bestaat deze versie ook met een glasbodem?