N.A. To the moon 🌙 and back

Iedereen kent ondertussen wel het verhaal van Dave Scott en zijn vriendjes op de maan.
Maar weten jullie ook het ‘echte’ verhaal achter de bulova lunar pilot Watch???..…

Aantal jaar geleden toch maar eens besloten om een bulova lunar pilot te halen, na veel verhalen te hebben gehoord en veel YouTube filmpjes te hebben bekeken over het formaat van het gevaarte waagde ik toch maar de gok…
NA een kleine 2 weken afwachten kwam het gevaarte eindelijk aan, en ja hoor,ze hadden gelijk ook….
Voor mijn polsen was het ding ook net iets te groot,niet de 45mm maar vooral de lug to lug was net iets tè helaas.

Nu zag ik een aantal maanden terug op YouTube dat bulova een vernieuwd model had uitgebracht,en wel dezelfde afmetingen als het originele prototype….

Toch maar opnieuw de gok gewaagd en besteld, alhoewel ik opnieuw spijt zal krijgen dacht ik bij mezelf….want zou dat echt zoveel verschillen die 1,5mm in doorsnee en 2mm lug to lug???... JA…

Pakje kwam binnen en ik werd al wat bang, dat pakje woog aardig wat in verhouding met andere horloges…
Toen ik het opende snapte ik waarom,

Een uit massief houten gemaakte horlogebox van erg degelijke kwaliteit.

Maar genoeg van dit verhaal, jullie willen vast de foto’s ervan zien….

En dat saffieren glaswerk wat ze erop hebben gezet

En die plaat :heart_eyes:

En uiteraard de back-case waarop de datum en plaats waar Dave heeft rond gecrosst met zijn waggie
En aangezien er niet veel licht is op de maar, een flinke dot blauwe BGW-9 lume erop

En een wrist shot op mijn maar 17,7mm pols

Terugkomend op het ‘echte’ verhaal achter de bulova lunar pilot….

Tijdens de Apollo 15 missie was astronaut Dave Scott vastbesloten om zijn nieuwe Bulova horloge uit te testen in de ruimte. Hij was zo enthousiast over zijn horloge dat hij zijn omega speedmaster kapot sloeg tegen zijn stoel,om zo zijn gekregen bulova uit te testen.

Op de bewuste dag stapte Dave Scott in zijn ruimtepak, klaar om naar buiten te gaan. Terwijl hij zich voorbereidde, realiseerde hij zich dat hij zijn handschoenen was vergeten. Omdat hij zo opgewonden was over zijn horloge, vergat hij simpelweg de essentiële accessoires mee te nemen!

Dave Scott had echter een briljant idee. Hij dacht bij zichzelf: “Als mijn Bulova horloge zo speciaal is, moet het bestand zijn tegen de extreme omstandigheden van de ruimte. Wie heeft er handschoenen nodig als je een geweldig horloge hebt?”

Met die gedachte stapte Dave Scott naar buiten en begon zijn ruimtewandeling. Hij was verbaasd dat zijn horloge perfect bleef werken, ondanks de vrieskou en de drukloze omgeving. Hij was zo gefocust op zijn horloge dat hij bijna vergat waarom hij daar was - om wetenschappelijke experimenten uit te voeren!

Uiteindelijk herinnerde hij zich zijn taken en voltooide hij succesvol zijn opdrachten. Maar vanaf die dag werd de legende van Dave Scott en zijn Bulova horloge geboren. Astronauten begonnen zelfs grappend te zeggen: “Als je je handschoenen vergeet, neem gewoon een Bulova horloge mee!”

En zo werd het Bulova horloge van Dave Scott een iconisch symbool van durf, avontuur en een beetje vergeetachtigheid in de ruimtevaartgeschiedenis.

63 likes

Erg mooi horloge, nog niet eerder gezien.

2 likes

Mooi verhaal en een mooi horloge. Proficiat, geniet ervan👍

2 likes

Het is de iets kleinere vernieuwde uitvoering van de wat oudere bulova lunar pilot Watch…en in een ‘snoopy kleurencombinatie’, is weer wat anders dan zwart :wink:

4 likes

Mijn beste,

Proficiat!!
Een ruimhartige introductie van een markant horloge
Dank voor het delen.
Ik wens je er een bijzonder aangename tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi verhaal en zeker ook een mooi horloge!!
Veel draag plezier.

2 likes

Zeker een gaaf ding! Gefeliciteerd! De blauwe pushers houden mij tegen; hoe staan die in het “eggie”?

1 like

Hebben ze goed gedaan, de grotere uitvoering is buiten de maat erg goed … nu zag ik deze versie ook voorbij komen en lijkt me perfect.
Veel plezier ermee en erg mooie foto’s :+1::+1:

1 like

Die pushers zie je eigenlijk haast niet, al klinkt dat gek…ik denk omdat ze diep blauw zijn en ‘blenden’ zo in als je ernaar kijkt.
En storend zijn ze absoluut niet.

1 like

Een prachtig horloge en een mooi verhaal erbij.
Gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Mooie uitvoering dit exemplaar! Proficiat en geniet ervan! :ok_hand:

Wees wlkom om hem ook in onderstaande rubriek te posten:

:innocent: :wink:

1 like

Wat is dat voor een gast? :astonished: Mooi horloge, gefeliciteerd!

1 like

Leuk verhaal en een mooi horloge. Gefeliciteerd met deze bijzondere NA

1 like

Prachtige wijzerplaat! Van harte.

1 like

Mooi verhaal en dito foto’s, thanks en veel plezier ervan!

1 like

Goed om te weten, op de productfoto’s vind ik ze altijd vrij dominant. En die plaat is wel echt een plaatje. Deze plaat, de afwezigheid van de datum en de aangepaste maten zorgen er echt voor dat het oude model een mindere keuze is tov deze ondanks dat de oude nu wel erg voordelig te vinden is.

Nogmaals gefeliciteerd, echt een goede keuze. Schoolvoorbeeld van een betaalbaar horloge met presence en heritage.

1 like

Heel mooi horloge en een leuk verhaal om te lezen!

1 like

Mooi hoor, gefeliciteerd!

1 like

Geef ik je gelijk in, op sommige foto’s zijn ze erg aanwezig, maar als je hem omhebt, valt dat echt niet op, en de maat is gewoon top dankzij de lugs die meer naar binnen zijn gemaakt tov het oudere model…

1 like

toch wel een mooie verschijning deze Bulova :+1:
draag hem met plezier

1 like