N/A: Union Glashütte Noramis Chronograph

Zoals sommigen van jullie misschien hebben gelezen in dit draadje was ik op zoek naar een nieuw leuk horloge.

Na het nodige zoekwerk heb ik uiteindelijk besloten de dagaanduiding te laten voor wat het is en een horloge te kopen van een merk wat me al geruime tijd aanspreekt, een Union Glashütte. Ik had alleen de indruk dat hun modellen met 43-44 mm erg groot waren.

Na verder zoeken kwam ik het model Noramis tegen en die heeft een diameter van 42 mm hetgeen ik goed kan dragen en ik vond meteen de chronograph versie geweldig mooi. Het wordt omschreven als een beetje een jaren 50-60 model maar dat valt nogal mee vind ik. Er is juist in 2021 een nieuwe versie gekomen en die is nog wel meer retro. Ook mooi maar deze versie is het voor mij.

Tijd voor de foto’s.

41 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Een frisse sportieve verschijning!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi, van harte! Klassiek en een merk dat ik ook wel kan waarderen. Geniet ervan!

1 like

Wow gaaf, mooi er een op het forum te zien :ok_hand:t3:

1 like

Mooie aanwinst hoor !!!

1 like

Netjes!

1 like

Mooi ding hoor!

1 like

Mooi horloge. :+1:

Ik wil je niet naar ‘het blauwe gedeelte’ lokken, maar zo te zien lijkt me 38 à 40 mm al groot zat voor jouw pols…

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :+1:
Dit merk zie ik niet dagelijks voorbij komen op HF

2 likes

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

1 like

Hartelijk dank voor de vele leuke reacties!

Nog even een foto van de huidige collectie mechanische uurwerken. Er liggen ook nog wat Quartzen in huis maar die laat ik maar even buiten beschouwing.

Qua maatvoering is het zo dat de foto om de pols een flink vertekend beeld geeft. De band aan de zijkant valt helemaal weg en de kast komt heel prominent naar voren. Ter illustratie ook een foto van de Omega en de Nivrel om mijn pols. De Nivrel lijkt misschien met zijn 38 goed te passen maar oogt in werkelijkheid toch echt wel klein. De Omega is met zijn 41 mm al 14 jaar mijn ideale metgezel!

Guus

1 like

Erg mooi. :+1:

1 like

Nice!:ok_hand:

1 like

Heel erg fraai. Heb zelf ook veel de Noramis bekeken (grossdatum en gangreserve). Veel plezier met en van deze prachtige aanwinst. Leuk om een keer een Union langs te zien komen :love_you_gesture:t2:

Groeten
Rutger

1 like

Prachtig horloge van een mooi merk. Proficiat.

Comments over de maat gewoon over lezen. Niet iedereen begrijpt fotografie.

1 like

Héél mooi, gefeliciteerd!!

1 like

Blij om hier eens een Union te zien passeren.
Ik vind 'm super, zeer stijlvolle aankoop. :+1:
Veel draagplezier toegewenst met de NA.

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst!

2 likes

Bijzonder stijlvol horloge :heart_eyes:

1 like

Leuke aanwinst, gefeliciteerd :+1:

1 like