N.A. Wakmann Commodoor Triple Date Panda

Hier ook een Commodoor panda gehad, verloren gegaan bij de wasserij van de werkkleding (zat in zak, sieraden dragen mag niet). :slightly_frowning_face:

Met dit kaliber.

2 likes

Volgens mij lees je niet goed want commodore is een v&d merk en niet wakmann. Commodore/v&d kochten gewoon horloges op en lieten hun naam/merk erop of in dit geval erbij zetten.

Ik lees wel degelijk goed, op het horloge op de foto staat Commodoor (niet Commodore, die waren van de computers :smiley: ) en Wakmann. Ik ken Commodoor ook van de v&d horloges, wat ik ermee bedoelde is dat ik niet denk dat die horloges iets te maken hebben met het Commodoor op het horloge van de TS. Dat is nl. alles behalve een goedkoop horloge geweest. Ik denk eerder dat het een typebenaming is (tenslotte is dat een nautische term, die dus wellicht niet aan een specifiek merk gebonden is) geweest. Maar dat zijn ook alleen maar aannames van me geweest.

Voorlopig heb ik geen tweede exemplaar kunnen vinden en dat sterkt mijn vermoeden dat het er echt een specifiek voor de Nederlandse markt was.

1 like

Ik kan me dit topic nog herinneren, hier komt enige info over Commodoor naar voren. Zit ook nog een link naar mijn voorsteltopic van de chrono in. Ik vond ooit eens een Commodoor met Valjoux kaliber! Blijkbaar kochten ze overal kalibers in.

1 like

Wauw! Stunning. Heel erg mooi. Geniet ervan!

Denk toch ook dat commodoor het merk is, lijkt me anders erg toevallig dat de drie sterretjes er ook boven staan. :wink:

Schitterende vondst.

Man, die ziet er echt heel mooi uit👌
Van harte gefeliciteerd met deze topper

Bijzonder mooi!

Wauw!! ben benieuwd naar de wristshots

Terug uit Alkmaar en nu met GF band

12 likes

Heel fraai, nu nog een mooie leren band erop…:wink:

Prachtig!
Zou zelf op deze een voorkeur hebben voor leer.
Maar dat mag de pret niet drukken.

Zeker niet. Heb maar horloge op leren band

De bracelet is op zich mooi, maar lijkt een paar mm te smal als ik dat gat en blote pushpins bij de lugs zie.

1 like

1 mm. 18>19. Correcte is onderweg

1 like

Heel erg mooi!

Heel nice! Veel plezier ermee in ieder geval.

V en d of niet :wink:

Ik vind het een beauty!

Proficiat!

Negen maanden later! In Alkmaar geweest?
:beers: