Precies… dat is in mijn ogen het aantrekkelijke van dit ontwerp… als “collega fabrikant” kan ik jouw visie alleen maar toejuichen… ik maak mijn kasten nog op de “traditionele” manier… en ook daar zit genoeg werk in het nabewerken om de bewerkingssporen weg te poetsen…
het contrast tussen gepolijst en geprint is juist dat contrast waardoor je blijft kijken naar dit model…
Goed om te horen! Gewoon beginnen!
Over de andere varianten, met die gedachten heb ik ook gespeeld. Het nadeel van de techniek op dit moment is echter dat het printen anzich al behoorlijk aan de prijs is, en toch de nodige passingen moeten worden afgedraaid om fatsoenlijke glas en uurwerkpassingen te krijgen. Uiteindelijk waren deze redenen voor mij zo dat ik besloot ‘all the way’ te gaan.
Bij de presentaties zal ik het verschil tussen ruw en afgewerkt laten zien.
Mooi design!
De voorkant is lekker rustig, maar zeker niet saai.
De zijkanten in combinatie met de holle lugs zien er geweldig uit! Lekker eigenwijs en “anders”. @Michkh Super gedaan!
ingetogen… wil niet per definitie zeggen: met weinig details…dat noemen we eerder “Saai”…
Juist de combinatie, zoals ik eerder zei… gepolijst en ruw… contrasten die het ontwerp versterken…
Gaaf project natuurlijk. Leuk dat er dergelijke initiatieven worden genomen. Weer eens heel wat anders dan je zoveelste zwitser…
Ik moet eerlijk gezegd nog even wennen aan het design. Ingetogen ‘dresswatch’ met een vrij grof design is een beetje een clash van designelementen in mijn ogen. Bijzonder is het zeker.
Mooi horloge, klassiek, strak en smaakvol, spreekt mij erg aan; de kast met de open lugs vind ik heel bijzonder!
Ben altijd benieuwd: heb je misschien nog andere fabrikagemethodes overwogen, voordat je voor 3D lasersinteren gekozen hebt; ikzelf heb ooit wel eens gedacht over gieten (verloren was methode) waarbij de wasvorm dan 3D geprint zou kunnen worden (het bedrijf waar ik werk had contacten met Precisiewerk Zierikzee).
Dit geeft (volgens mij) een veel gladdere oppervlakte als lasersinteren terwijl je toch dezelfde vrijheid hebt qua vormgeving.
Hoe dan ook: mooi ontwerp: veel succes met het in de markt zetten van je schepping!
Ik vind 'm tof. Technisch innovatief, goed design, Nederlands en een maat voor echte heren Wat wil een mens nog meer?
Enige kritiekpuntje is het uurwerk. De 7001 is klein en dat is ook in dit geval te zien ondanks de bescheiden maat van de kast. Wat mij betreft zit de secondewijzer te ver naar het midden.
Wat een geweldig mooi horloge. Goed over nagedacht en een zéér mooi ontwerp. Ik zou er zo één willen bestellen, maar helaas is de prijs me wat te hoog. Waarmee ik overigens niet bedoel dat het horloge te duur zou zijn.