N.L. 3 D horloge van Holthinrichs

Precies… dat is in mijn ogen het aantrekkelijke van dit ontwerp… als “collega fabrikant” kan ik jouw visie alleen maar toejuichen… ik maak mijn kasten nog op de “traditionele” manier… en ook daar zit genoeg werk in het nabewerken om de bewerkingssporen weg te poetsen…

het contrast tussen gepolijst en geprint is juist dat contrast waardoor je blijft kijken naar dit model…

2 likes

Ah dat is jammer Folkert,

Je bent van harte uitgenodigd, mocht je werk toch nog anders uitpakken.
Anders ook van harte uitgenodigd een keer daarna!

Vriendelijke groeten,
Michiel

Bedankt @Selie!

Mocht t toch zo uitpakken dat ik erbij zou kunnen zijn stuur ik je van te voren een PM.

1 like

Bedankt @Scudo,

Klopt inderdaad! Dat was eigenlijk de echte primeur, en een spannend moment om te testen hoe de reacties waren. Deze waren gelukkig erg positief!

Overigens, @Motormuis stond naast mij met zijn mooie horloges!

groetjes,
Michiel

1 like

Waarom gestopt?

Goed om te horen! Gewoon beginnen!
Over de andere varianten, met die gedachten heb ik ook gespeeld. Het nadeel van de techniek op dit moment is echter dat het printen anzich al behoorlijk aan de prijs is, en toch de nodige passingen moeten worden afgedraaid om fatsoenlijke glas en uurwerkpassingen te krijgen. Uiteindelijk waren deze redenen voor mij zo dat ik besloot ‘all the way’ te gaan.
Bij de presentaties zal ik het verschil tussen ruw en afgewerkt laten zien.

Vriendelijke groeten,
Michiel

Mooi design!
De voorkant is lekker rustig, maar zeker niet saai.
De zijkanten in combinatie met de holle lugs zien er geweldig uit! Lekker eigenwijs en “anders”.
@Michkh Super gedaan! :+1:

1 like

Thanks Jan! Dat was wel het beoogde resultaat, terwijl het horloge er in eerste instantie juist ingetogen uit ziet.

ingetogen… wil niet per definitie zeggen: met weinig details…dat noemen we eerder “Saai”…
Juist de combinatie, zoals ik eerder zei… gepolijst en ruw… contrasten die het ontwerp versterken…

1 like

Ik vind het een mooi horloge net weer even iets anders.
Bij deze mijn complimenten

1 like

Dat is een mooie première klok! Schitterend minimalistische dial, spannende ruwe elementen aan de zijkant van de kast.

Voor mij persoonlijk 2 belangrijke obstakels: maat is voor mij veel te klein, en ook niet onbelangrijk, de prijs te groot.

@Tuur1968 @tompj kom er eens in

1 like

prachtig horloge.

Heb ook een uitnodiging ontvangen, maar een beetje ver weg voor mij helaas.

1 like

Gaaf project natuurlijk. Leuk dat er dergelijke initiatieven worden genomen. Weer eens heel wat anders dan je zoveelste zwitser…

Ik moet eerlijk gezegd nog even wennen aan het design. Ingetogen ‘dresswatch’ met een vrij grof design is een beetje een clash van designelementen in mijn ogen. Bijzonder is het zeker.

1 like

Over smaak valt natuurlijk te twisten.
Ik vind dat design helemaal niet grof, just my 2 cents :slight_smile:

1 like

Super initiatief. Erg benieuwd naar het verdere proces

1 like

Mooi horloge, klassiek, strak en smaakvol, spreekt mij erg aan; de kast met de open lugs vind ik heel bijzonder!

Ben altijd benieuwd: heb je misschien nog andere fabrikagemethodes overwogen, voordat je voor 3D lasersinteren gekozen hebt; ikzelf heb ooit wel eens gedacht over gieten (verloren was methode) waarbij de wasvorm dan 3D geprint zou kunnen worden (het bedrijf waar ik werk had contacten met Precisiewerk Zierikzee).
Dit geeft (volgens mij) een veel gladdere oppervlakte als lasersinteren terwijl je toch dezelfde vrijheid hebt qua vormgeving.

Hoe dan ook: mooi ontwerp: veel succes met het in de markt zetten van je schepping! :thumbsup:

Groet,
Paul

1 like

Je hebt gelijk. Ik bedoel eigenlijk de grove afwerking t.o.v. het ontwerp.

1 like

Ik vind 'm tof. Technisch innovatief, goed design, Nederlands en een maat voor echte heren :wink: Wat wil een mens nog meer?

Enige kritiekpuntje is het uurwerk. De 7001 is klein en dat is ook in dit geval te zien ondanks de bescheiden maat van de kast. Wat mij betreft zit de secondewijzer te ver naar het midden.

1 like

De kunst is om echte meerwaarde door 3D printen te creëren

1 like

Wat een geweldig mooi horloge. Goed over nagedacht en een zéér mooi ontwerp. Ik zou er zo één willen bestellen, maar helaas is de prijs me wat te hoog. Waarmee ik overigens niet bedoel dat het horloge te duur zou zijn.

1 like