Nou, eh, zoals gewoonlijk in de horlogehobby loopt het weer anders.
TLDR: Horloge met een twist, voor mijn verjaardag. Leukleukleuk!
Ik was niet helemaal van plan om voorlopig wat aan te schaffen. Verbouwinkje, studerende dochter, etc. en ook nog een wat onverwacht ik-verkoop-wat-en eindelijk-een-two-tone-dresser-ervoor-in-de-plaats actie. Dus nee. Even wachten.
Maar oriënteren mag natuurlijk altijd en ik had al een tijdje het voornemen om toch weer eens (jawel: “wéér eens”) de Arita Porceleinen Seiko Presages onder de loep te nemen.
Vandaag was ik toch vrij en je tuint erin natuurlijk. Dochterlief. “Hey pa, ik moet naar de stad en ik heb gezien dat ze een Seiko Cocktail event hebben bij de oudste juwelier van Rotjeknor. Als u me nou in de stad afzet, ik heb je ingeschreven dus ik zou zeggen ga even kijken”.
Nou ben ik van nature natuurlijk heel gedwee, zeker als mijn eega dan nog een duit in het zakje doet. Iets in de zin van “hoppa, opzouten, want dan kan ik mijn boel voor het weekend even op orde brengen”.
Dussss…
Nou dan maar naar de stad. Voor een uurtje horloges kijken en een drankje.
't Eén en 't ander gepast. Maar het event, de introductie van twee nieuwe Presage Cocktail times was best een verrassing. Althans. De nieuwe Cocktails. Ik had er wel een mailing van Seiko van gehad en even gegoogled, maar op renders en foto’s was het niet mijn eerste keuze, zeg maar.
Tot deze naast King Seiko’s en Arita Presages op tafel kwam. De nieuwe Presages met “The partially skeletonized dial that mimic ripples spreading out on a cocktail’s surface” zijn gewoon echt waanzinnig leuk. Gewoon echt leuk. Anders dan anders.
De rest is geschiedenis en omdat ik ook bijna jarig ben kon ik vervolgens de zachte dwang (kado, verjaardag, blabla, wij betalen mee, etc.) van diverse kanten niet helemaal weerstaan en heb ik maar geaccepteerd dat er een hele leuke Cocktail Illumination bij de collectie is aanbeland:
Maar… eh. what the dinges. Hoe doen ze het bij Seiko! Schuimpje op de cocktail, en de kleur van het drankje… Ik durf ze naast elkaar te houden.
Goed.
Renders en foto’s vond ik maar zo zo. Druk, eh, wat moet je met die wijzerplaat, enzo. Maar in het echt gewoon een, wederom, boven prijsniveau afgewerkt horloge met een enorm leuke twist. En ook nog weer wat dunner dan de meeste presages vanwege het nieuwe uurwerk (4R72). Dus met 11,5 mm en een platte onderkant een alternatieve dresser voor op een cocktailparty die best makkelijk onder een manchet schuift.
Had ik al gezegd dat 'ie leuk is? Leuk, en vooral leuk voor erbij, had ik dat al gezegd? Lekker eigenwijs en ook nog eens anders dan de gangbare Cocktails.
We hebben het dan over deze:
eh, deze
Ah, deze dus:
't Is maar dat jullie het weten.
Zo, we zijn weer bij. En, zoals gewoonlijk met Presages, en Grand Seiko’s komen de meeste op foto’s niet tot hun recht. Ik heb mijn best gedaan. En had ik al gezegd dat 'ie leuk is?
En vooral weer heel erg veel horloge voor het geld.
Bedankt voor het kijken.