Toen ik jong was (ben nu 65) was Omega in mijn wereld de echte top op horloge gebied. Dat is het nu natuurlijk ook nog, maar toen, zonder internet etc, was de wereld veel kleiner. Je had gewone merken, zoals Ancre, Velona, Stowa, Citizen etc, betere merken als Certina of Longines, en de top, Omega. Rolex, je had er wel van gehoord, maar nog nooit een gezien en chique was het ook niet. Patek of zo, daar wist je niets van. Een rijke vader van een vriendje (nu een zeer bekende Nederlander) had een Omega, dat wist je, en je zag ze ook wel eens in een etalage liggen. Verder was zoiets volledig onbereikbaar. Dus voor mensen als ik heeft het merk een nog steeds magische klank.
Je begrijpt dat ik extra blij was, toen vandaag zo’n mooie Omega aankwam met Mikropakket. Eentje uit het jaar dat ik 14 was. En ja hoor, nog steeds even mooi. Kijk zelf maar : En ik ben er zo blij mee als een 14-jarig jongetje met een horloge kan zijn.
Mooi verhaal Jan! En gaaf om te zien dat een jeugddroom ‘eeuwig’ kan blijven sudderen om daarna alsnog in vervulling te gaan! 🫡
Heb zelf die drang ook nog vaak en ben gelukkig niet de enige! + langleve oude jaren 70/80 jeugdmeuk op ebay!
Gefeliciteerd Jan met het verwezenlijken van jouw jongensdroom.
De Geneve ziet er ook uit alsof de tijd heeft stilgestaan. Wat een prachtexemplaar in een werkelijk fantastische staat. Genieten!