NA: 16610, de cirkel is rond

We schrijven Maart 2016. Ene Xray meldt zich aan op het horlogeforum.

Na enige tijd te hebben meegelezen heb ik me dan aangemeld op dit forum en heb er zelf een heus voorsteltopic aan gewaagd! :slight_smile:
Een leuke binnenkomer met enthousiaste reacties van forumleden, waarvoor dank nog :+1:

In het voorsteltopic was te lezen dat ik na/vanwege mijn scheiding mijn 2 geliefde horloges moest verkopen, een Speedy (zoek ik nog steeds :wink: ) en een Submariner 114060. De Speedmaster heb ik na mijn studie gekocht, samen met een fikse bijdrage van mijn ouders. Zo trots als een pauw en ik zal de exacte woorden maar niet herhalen die ik uitgekraamd heb toen ik hem moest verkopen
 :zipper_mouth_face:

De 114060 heb ik van mijn eerste loonstrookjes tweedehands gekocht. Man man een aap met 7 l*llen had minder adrenaline in zijn lijf op dat moment :wink: Heerlijk horloge, met ooit de gedachte te “upgraden” naar een “echte” 16610.

Disclaimer: Of dit echt een upgrade zou zijn, dat is natuurlijk persoonlijk. Voor mij in ieder geval wel.

Helaas is dat er nooit van gekomen, want waar de Speedy voor mij de meeste emotionele waarde had, had mijn ex vrouw vooral oog voor de Rolex. Het hoge woord was er nog niet uit of er werd gezegd; “Die Rolex wordt zsm getaxeerd”

Ook hier zal ik de exacte woorden niet herhalen en al zeker niet het verkoopbedrag :frowning:
Ter info: dat bedrag is tegenwoordig goed voor een aanbetaling
als je al op de lijst mag komen bij S&C :wink:

Na de scheiding was dit ongeveer de staat waarin ik me bevond.
(credits voor @25tien voor dit plaatje in mijn voorsteltopic :+1: )
image

En toen?
Toen had ik niets meer, een leeg huis, een lege horlogebox, maar wel eindelijk rust.

Op het relationele vlak ging het na een jaar al weer goed en met deze dame ben ik nog steeds ontzettend gelukkig :blush:

Maar ja
de horloges he? Geld voor een Rolex of een Speedmaster was er (nog) niet, maar ik heb me de afgelopen jaren kunnen vermaken op het forum met heel wat NA’s en verkooptopics.

Nu is het eindelijk zo ver, 6 jaar na mijn scheiding komt er eindelijk een 16610! De voor mij gedroomde upgrade.
Voor jullie niet geheel onbekend, aangezien het de ex van @Bertus1 is :wink:

Morgen mag ik dan richting JK Watchstore om mijn 16610 op te halen. Een hele mooie uit 1995 :slight_smile:

Nu al een NA topic?
Ja! Het leek me leuk om jullie eens te laten zien wat er sinds Maart 2016 allemaal de revue is gepasseerd :wink:
Alles op alfabetische volgorde, sommigen zijn nog in mijn bezit, anderen weer niet, maar al met al is het een mooi rijtje, opbouwend naar de Sub.

Genoeg gel*l
tijd voor plaatjes!

Aevig:

Android

Barbos

Bulova

Casio



Citizen


Citizen ny0040 goud

Deep Blue

Longines

Oriënt



Oris

Precista

Rolex


Seiko












Steinhart


Stuckx

Tissot

Tot morgen met de eerste echte foto’s van mijn NA :slight_smile:

79 likes

Pwoah, kriebels. Dit is waarom sommige mensen olijfolie op de bovenste traptredes smeren.

Ik ben benieuwd. Mooi om te zien dat de cirkel straks rond is! :tada:

23 likes

Achja, ligt inmiddels achter me. Inmiddels is er zowaar normale communicatie mogelijk.
En haar nieuwe lover heeft de senseo de deur uit gedaan en een fatsoenlijke bonenmachine gekocht.
Dus het is inmiddels weer mogelijk om een normaal bakkie bij mn ex te doen :joy:

20 likes

Door die olijfolie?

Hoe dan ook: dank voor je openhartig verhaal en fijn om de prima afloop te zien!

6 likes

Openhartig verhaal met een goed einde. Mooi.
Congrats met de NA!

1 like

Zonder smering gaat alles naar de t*ring :wink:

1 like

Het mooiste is dat je nu je droomhorloge gaat ontvangen. Ik hoop dat je er enorm van gaat genieten! :sunglasses: Ook geen misselijke verzameling gehad, trouwens!

2 likes

Mooi verhaal.

1 like

Mooie NA Richard, je kan echt niet wachten hĂš haha!

Geniet ervan!

1 like

Ja mooi he! En mijn huidige partner heeft me het laatste zetje gegeven. "Doe nou maar!"
De Ă©Ă©n helpt je er vanaf, de ander laat je er weer een aanschaffen :stuck_out_tongue:

Thanks, heel blij mee.

Haha hou maar op! baalde als een stekker dat het donderdag pas schikte in de agenda.

5 likes

She’s the one, she’s the one, she’s the one! :wink:

3 likes

True! maar raakt me net zo hard in de portemonnee :joy:

1 like

Tijd heelt wonden, ongeacht welk horloge er om je pols zit. Mooi om te lezen dat de cirkel rond is. :+1:

Veel plezier met de NA.

1 like

Mooi, veel plezier ermee! Een echte topper die 16610.

1 like

Helemaal waar! En zonder sentimenteel te worden, ik ben trots op wat mijn ex en ik bereikt hebben de afgelopen jaren. Afstand nemen van alle “goedbedoelde adviezen” is het beste wat we ooit hebben gedaan :wink:
En met alle bovenstaande horloges heb ik me vermaakt!

Dat dacht ik! En morgen eindelijk om mijn pols :blush:

Mooi dit zeg, en ook geen misselijke rij horloges die voorbij komt! Enjoy!

1 like

Mijn beste,

Heerlijk om te lezen en prachtig om te zien,
dit ruimhartige Epos!!
Goed gedaan. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik heb me prima vermaakt op dit forum :wink:

Bedankt! Recht uit het hart, lege portemonnee en morgen om de pols :wink:

1 like

Hehe inderdaad
 mijn horloges zijn van mij
 ze mag het laten taxeren maar dat is het dan ook haha ze blijven ook dan van mij


Mooie aanwinst in ieder geval! Nu in ieder geval niet meer verkopen
 :sunglasses::+1:t3:

2 likes

geweldige keuze :wink:
Zeer veel draagplezier👍

2 likes