Goed verhaal!
Dat is een prachtige aankoop zeg. Een iconische duiker met daarbij een mooi verhaal. Het horloge ziet er voor zijn leeftijd wel heel netjes uit. Heel veel plezier ervan. Gaat ie nog wel een beurtje krijgen?
Voor de mensen die niet zo bekend zijn met deze vintage duiker:
https://wornandwound.com/review/affordable-vintage-seiko-6105/
Wat n plaatje! Veel draagplezier!
Gave aanwinst met gaaf verhaal! Geniet er van in goede gezondheid!
Prachtig, en vooral in die staat.
Een mooie duik in het verleden.
Mooi hoor Andy, wat een vondst!
Cool. Prachtige vondst
Ik vind zo’n 6309 eigenlijk veel leuker he
Haha er is voor beide iets te zeggen, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch naar de 6105
Meer nog, de 6105 is hoogstwaarschijnlijk een blijver, en gaat mijn collectie in als dé duiker, zelfs boven de Calypsomatic.
Nog een nieuw (origineel) glaasje erop en dat ding is helemaal onweerstaanbaar.
Ze hebben beide (vooral de 6309 dan) een mooi patina op de lume maar door de lichte achtergrond niet goed te zien op de andere foto…
Heel mooie vondst! Gefeliciteerd ermee, dat is zeker een bijhouder.
De prijzen ervan gaan inderdaad hoog. Ik heb een 1970 6105-8110 proof-proof, daar heb ik tijdje geleden een bod voor gekregen van 3,5 maar dit is net het horloge die in de collectie blijft.
En tegen die 3.5k zei je nee?
Heb er even bij getwijfeld maar toch afgewezen. Kon met het geld een jongere kopen voor minder maar het is me niet om het geld te doen en een proof-proof is net iets specialers om te hebben
Als iemand me 2x de marktwaarde biedt zeg ik wel ja hoor haha
Rond de 3 is de marktwaarde van de proof-proof, is veel zeldzamer dan een resist-resist en zowat de grail van 6501-811x verzamelaars
Dat lijkt me gezien de staat wat optimistisch maar kan het mis hebben. Voor dat geld zou ik wat anders kopen dan een 6105, maar ieder zo zn ding natuurlijk.
Wat is het verschil tussen deze twee, puur uit interesse ?
Of er water resist of water proof staat op de caseback en wijzerplaat.